Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Riik vilistab välisfirmade maksurikkumistele

    Möödas on vaid kuu teekasutusmaksu kehtestamisest, aga piiripunktides toimuv ülekohus on logistikutel harja juba punaseks ajanud: kohalikke kaubavedajaid kontrollitakse agaralt, kuid välismaa numbrimärgiga masinad sõidavad lihtsalt seadusest üle.

    Olukord järgmine. Piiripunktis käib politseiaktsioon. Kontrollitakse teekasutustasu maksmist, kuid rivis seisavad ainult Eesti autod. Küsimuse peale, miks kontrollitakse vaid Eesti sõidukeid, saab vastuseks: ülemused keelasid välisvedajate kontrollimise - neid pole mõtet kinni pidada.
    Just nii kirjeldab anonüümseks soovida jäänud Äripäeva allikas jaanuari keskpaigas aset leidnud kurioosumit. "Mõeldamatu, et kuskil mujal Euroopas selline olukord tekkida saaks. Mis tahes välisriigis, kus teemaks kehtib, peame seda tasuma, nagu kõik teisedki. Siin toimuv on võrdse konkurentsi suhtes karjuv ebaõiglus,“ kurjustas logistik.
    Foto: Andras Kralla

    Kokku 4,3 miljonit eurot, nendest 3,8 miljonit eestlastelt ja 0,5 miljonit välisvedajatelt

    Ostetud 57 000 piletit, nendest 31 000 eestlastelt, 26 000 välismaalastelt

    Valitsuse plaan on aastaga koguda 17 miljonit eurot

    Veebi kaudu on tasutud 4,2 miljoni euro suuruses maksu

    Allikas: maksu- ja tolliamet

    Kommunikatsioonivigu täis suhtlus
    Politsei- ja piirivalveameti (PPA) major Kalmer Tikerpe põhjendas olukorda ebasoodsate maksetingimustega. Nimelt saavad välisriigist sisenejad sularahas maksu tasuda vaid mõnes piiripunktis ning sageli pole nad kuulnudki võimalusest maks varakult internetis ära tasuda.
    Ka maanteeameti piiriäärsed partnerid ehk Läti kütusetanklad ei ole suurt kasutust leidnud. „Järgmisest kuust peaks lülituma partnerite nimistusse Olerex. Siis hakkavad asjad ehk liikuma,“ andis Tikerpe lootuskiire.
    Jaanuari algupoolel oli PPA vastutus eeskätt informeeriv. Sõidukijuhte teavitati uuest maksust ja selgitati tasumisvõimalusi. Trahve kohe kraesse ei väänatud. „Kaks nädalat tegime suunavat tööd. Praeguseks oleme esimesed trahvid välja kirjutanud. Kommunikatsioon oleks võinud parem olla, aga seda juurutab maanteeamet,“ kommenteeris Tikerpe.
    Kummastava vastuoluna kinnitab aga maanteeamet, et tolliametnikud pole terve jaanuari jooksul ühtegi vedajat trahvinud. „Trahvimisega alustatakse alles lähipäevil,“ ütles peadirektori asetäitja hoolde alal Tarmo Mõttus.
    Kui uskuda Mõttuse sõnu, siis - vastupidiselt Tikerpe kriitikale - suhtlevad maanteeamet, maksu- ja tolliamet ning politsei- ja piirivalveamet omavahel pidevalt ja hoiab üksteist teekasutustasu arengute ja järelevalvega kursis.

    Internetis (krediit-/deebetkaardiga) portaalis https://teetasu.ee/payment  

    Maanteeameti teenindusbüroodes (lahtiolekuaegadel) kliendiarvutites

    Kaardimakse (krediit-/deebetkaardiga) kõikides maksu- ja tolliameti teenindusbüroodes ja piiripunktides lahtiolekuaegadel

    Tasuda saab ka teenust pakkuvate partnerite juures, info https://teetasu.ee/

    Partnerite nimekiri täieneb iga nädal

    Sularahas lennujaamas, lennujaama reisijate, Luhamaa, Koidula ja Narva piiripunkti kassas ning osade partnerite juures

    SMS-iga portaalis SMSvinjetes.lv

    Allikas: maanteeamet

    Trahv tuleks tasuda kohe
    Kriitiliselt tuleks üle vaadata ka trahvi tasumise periood. Kui meil antakse 15päevane armuaeg, siis mujal Euroopas sellist venitamist pole. Sisse nõutav summa tuleb ametnikule peo peale panna kohe. Kui taskud tühjad, juhatatakse auto tasuta parklasse ning juht peab teavitama oma ülemust. Raha laekudes võib ka sõit jätkuda.
    Logistikute soovitusel oleks lahendus anda järelevalveorganite kasutusse makseterminalid. Teiseks aitaks segadust likvideerida kontrollimeeskondade loomine. Näiteks Saksamaal tegutsevad eraldi kommertssõidukite kontrollüksused. Soomegi ei hellita seaduste järgmisel.
    „Eestile piisaks meie väiksuse tõttu 4-5liikmelistest rühmadest. Meeskondade palgakulud teeniks riik tõhusa kontrolliga kümnekordselt tasa,“ leidis logistik.
    Kindlasti ei tohiks vedajate pahameelt pidada sooviks muuta Eesti politseiriigiks, et karmide seadustega musklirammu näidata. Küsimus on võrdses konkurentsis ja kõikidele ühetaoliselt kehtivas trahvipoliitikas. Praegu see nii ei paista.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Raadiohommikus: seentest elektriautode suuromanikuni Jäta oma küsimus hommikuprogrammi külalistele
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.
Viljar Arakas ja Robert Kitt said eelarvenõukokku
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.