Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallinna Sadama börsidebüüt sammukese lähemal

    Tallinna SadamFoto: Andres Haabu

    Pärast riigikogus vastu võetud transpordi arengukava muudatust on vaja kinnitada veel vaid üks seaduseelnõu, et tee Tallinna Sadama börsile viimiseks saaks valla.

    "Väga tervitatav, et me oleme lõpuks olukorras, kus Tallinna Sadam on börsile minemas. Olukorras, kus Eesti Energia taastuvenergia tütarettevõte on börsile minemas. Kus Eesti Teed on majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumis ettevalmistamas võimalikuks osaluse müügiks. Ning analüüsitakse võimaliku EVR Cargo osaluse müüki," loetles majanduskomisjoni liige Sven Sester teisipäeval riigikogu liikmeid eelnõu poolt hääletama kutsudes.
    Eelnõud toetas opositsioonist ka Reformierakond. "Tallinna Sadama aktsiate osaline noteerimine börsil 28–33% on igati mõistlik ja hea otsus. Reformierakonna fraktsioon kindlasti toetab seda otsuse eelnõu. Me oleme liberaalne erakond ja me oleme seda meelt, et kindlasti mitte ei pea riik kõike kontrollima, ja riik võiks oluliselt vähem kontrollida, kui praegu," ütles reformierakonna saadik Toomas Kivimägi.
    Täna kinnitatud eelnõu valmistas ette majandus- ja kommunikatsiooniministeerium ja pärast tänast riigikogu otsust ministeeriumil parlamendi käest enam midagi oodata ei ole. "TAK [transpordi arengukava] oli, seal ka muud ei muudetud, kui lihtsalt üks lause. Meie poolt rohkem takistusi ei ole," ütles ministeeriumi avalike suhete juht Rasmus Ruuda.
    Millal aktsiad täpselt börsile tuuakse, Ruuda avaldada ei soovinud, ent vihjas, et debüüti võib oodata sel kevadel ehk IPO on vaid kuude küsimus.
    Parlamendi heakskiitu vajab veel ka rahandusministeeriumi koostatud riigivara seaduse eelnõu , mis on praegu läbinud esimese lugemise. "See eelnõu sai riigifirmade börsile saatmiseks tehtud ning rohkem meil ühtegi eelnõud kavas ei ole," ütles rahandusministeeriumi pressiesindaja Kristina Haavala.
    Riigivara seaduse eesmärk on tagada investoritele kindlus, et riik suuraktsionärina ei saa ligipääsu rohkemale infole kui tavaaktsionär. Põhimõtteliselt kaotavad ministrid, kes praegu on riigifirmade üldkoosolekud, ligipääsu börsile viidavate ettevõtete siseinfole. Seadus on kavandatud jõustuma 2018. aasta 1. aprillil.
    "Kokkuvõttes saab riiki õiglase väärtuse aktsiate eest, arenevad kapitaliturud ja paraneb nende likviidsus, millega kaasneb positiivne mõju teistele noteeritud ettevõtete väärtusele ja noteerimine muutub atraktiivsemaks teistele ettevõtetele. Avarduvad ka investorite, sh pensionifondide investeerimisvõimalused Eestisse," kommenteeris majanduskomisjoni liige Sven Sester.
    Tallinna Sadama enda eesmärk on noteerida aktsiad Nasdaq Tallinn börsil hiljemalt 2018. aasta esimese poolaasta lõpuks.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.