Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Indrek Laul: jutusta oma lugu tagantpoolt ette
Indrek Laul Gaselli Kongressil esinemas.Foto: Kristi Kamenik
Täna toimuval Äripäeva Gaselli kongressil keskendus Estonia Klaverivabriku omanik Indrek Laul oma ettekandes müügile.
Asutatud 1993. aasta algusesToodab tiibklavereidOmanik Indrek LaulTöötajaid 43Müügitulu 2016. aastal 2,4 miljonit eurot, ärikasum 521 738 eurot
„Müük on sedavõrd oluline, et tahaksin kulutada lavaaega just sellele,“ lausus Laul.
Laulu sõnul on ta USA koolidest just müüki õppinud ja õpib seda igapäevases töös siiamaani. „Ma olen käinud IT-tegijatega USAs, kus on kolm minutit aega müüa oma idees investeerimisfondidele,“ märkis Laul. Tema sõnul kulutatakse need kolm minutit selle peale, et räägitakse, kust nad tulevad.
„Tuleks alustada oma lugu tagantpoolt, mitte sellest, kust sa tuled. Tuleb rääkida sellest, kus saab investor oma investeeringu tagasi teenida, mida saavad kliendid, mis on see, mis on parem võrreldes konkurentidega," selgitas Laul.
Ta rõhutas, et tuleks alustada kohe asjast. "Kuidas raha liigub, kes on kliendid ja kuidas reageerivad konkurendid. Investorid on siis saanud terve pildi ja siis, kui aega üle jääb, saad lisada, et tuled Eestist, kus on tulnud ka Skype, TrinsfeWise, GrabGad jne," lausus Laul.
Olles ettevõtja pead, sa Laulu sõnul ära õppima, kuidas müüa. „Ükskõik, kas sa müüd plaate, teed laule, sa pead neid kõike müüma. Miks me müüme USAs, sest seal on väga hea müüa.“
Firma loomisel on tema sõnul aga üks tähtsamaid momente käibevahend. "Et firmal oleks piisavalt raha tagavaraks, et igasuguseid tagasilööke üle elada,“ tõdes Laul.
2009-2010 oli Laulu jaoks üks raskemaid aegu. „See ei olnud langus, see oli kukkumine,“ lausus Laul. „Selles olukorras peab sul peas plaan olemas olema. Väga tähtis on kohe jälgida, et oleks käibevahendeid. Käibevahendeid on nagu vereringe minu kehas, mis peaks kogu aeg töös olema."
„Me peame õppima müüma seda, mida klientidele on vaja,“ rääkis Laul oma kogemust.
Laulu sõnul peab sul olema mingi filosoofia, et olla turul üle 20. aasta. „Filosoofia, millesse sa ise usud, peab olema visioon, sul peavad olema inimesed, kes liiguvad samas suunas,“ selgitas Laul.
„Tehke tugev müügiorganisatsioon, tehke tugev müük, omage käibevahendeid ja tehke midagi vinget,“ tõi Laul välja edu võtme.
Küsimusele, kuidas me saame Eesti müüginimesi paremaks muuta ja kuidas kasvatame ka järgmiseed põlvkonnad paremaks, vastas ta: „Müüki on võimalik õppida, seda on võimalik treenida, on raamatuid, kust saab lugeda. Ma õpin ka USA klaverimüüjatelt. Seminaridelt saab palju õppida. Tuleb teha tööd enda kallal,“ lausus Laul.
Laul on olnud klaveritootmises 1991. aastast, nii et tänavu läheb tal 25. aasta. Indrek Laul õppis Tallinna Muusikakeskkoolis klaveri erialal ja seejärel Tallinna Konservatooriumis, jätkas õpinguid Belgradi kunstiülikoolis ja seejärel New Yorgi Juilliard Schoolis. Võõrsil sai veedetud ühtekokku 24 aastat. Naastes Eestisse, on Indrek Laul veendunud et rahvusvahelise edu saavutamiseks on lisaks pilli heale kõlale oluline ka klavervabriku lugu, mis näitab, et armastust muusika vastu antakse edasi põlvest põlve.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.