Viacom – kaks ühe hinnaga

21. veebruar 2018, 14:00
Viacom.
https://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20180221/BORS/180229919/AR/0/AR-180229919.jpg
Ainult tellijale

Viacom on rahvusvaheline USA meediaettevõte, mis pakub teleprogramme ja filme, kuid mille populaarsus on viimastel aastatel kannatanud seoses tarbimismuutustega, eelkõige Netflixi ja interneti voogedastusprogrammide tulekuga.

Seda arvesse võttes teatas Viacom veebruari alguses uuest strateegiast, mis muu hulgas näeb ette oma voogedastusprogrammi. Kava näib investoritele meeldivat, sest eelmise rahandusaasta tulemuste eelselt 25 dollari tasemelt mullu novembris on aktsia tõusnud 33,5 dollari peale ehk 34%.

Kes arvab, et on nüüd suurest tõusust ilma jäänud ja aktsiat soetamisega hiljaks jäänud, siis sellele võib öelda, et Viacomi aktsia on aastatagusest hinnatasemest endiselt madalamal (–24%), rääkimata aktsia tipptasemest 2014. aasta juulis, kui see maksis 88 dollarit.

Kaks suurt segmenti

Viacom jaotab äritegevuse kaheks – nn meediavõrgud (media networks), kuhu kuuluvad telekanalid ja saated, ning nn filmitud meelelahutus (filmed entertainment), kuhu kuuluvad Paramounti kaubamärgi all toodetavad kinofilmid ja telesaated.

Meediavõrgud jagunevad omakorda kolmeks suureks grupiks: esimene on globaalne meelelahutus, teine lastele mõeldud Nickelodeon ning kolmandaks USA mustanahalistele mõeldud BET Networks.

Globaalse meelelahutuse grupis on olulisemad kanalid MTV, Comedy Central, VH1, Paramount Channel, Paramount Network, Briti kanal Channel 5, Argentinas tegutsev Telefe ning Indias tegutsev Colors. Nickelodeoni gruppi kuuluvatest lastesarjadest võib mainida ka Eesti vaatajale tuttavaid teismelisi ninjakilpkonni, põrsas Peppat, Käsna-Kallet (SpongeBob) ja teletupse.

Kanalite vaatajanumbrite järgi on Viacomi suurimad kanalid MTV, mis jõudis eelmisel aastal 945 miljoni tellijani, järgnevad Nickelodeon 602 miljoni tellijaga ning Comedy Central 372 miljoni tellijaga. Telekanalite tulu (reklaamimüük ning kaabellevi operaatorid) moodustas 2017. aastal 76% kogu Viacomi tuludest.

Paramounti filmidivisjonile kuulub 1200 enda valmistatud kinofilmi ning on ostetud veel 2300 filmi ja paljude teleprogrammide õigused. Paramountile kuuluvad sellised Oscari-filmid nagu "Titanic", "Kartmatu", "Forrest Gump", "Ristiisa", aga ka rida edukaid kassahitte – "Transformerid", "Star Trek" ja "Võimatu missioon".

Eelmise aasta juunis loodi uus tootmisosakond Paramount Players, mis hakkab koos Viacomi telekanalitega filme tootma. Paramount Animation loob pikki animafilme, mille põhjal saab hiljem teha telesarju lastele mõeldud telekanali jaoks. 2017. aastal tõi Paramount välja 14 täispikka kinofilmi ning sel aastal plaanitakse välja lasta 10.

Paramount Pictures kuulub USA kuue suure filmikompanii sekka, kuigi tema filmide osakaal USA ja Kanada kinokassas on viimastel aastatel tublisti vähenenud. Kui 2017. aastal oli Paramounti osakaal USA ja Kanada kinokassas 4,8%, siis veel kolm aastat varem oli see 9,7% ning 2011. aastal lausa 19,3%. Kui veel mõni aasta ajaloos tagasi minna, siis ka näiteks 2004. aastal oli Paramounti filmide osakaal filmide läbimüügis vaid 6,8%.

Tulemused ja riskid

Aktsia hinna tõusu ei pidurdanud ka 8. veebruaril teatatud 2018. rahandusaasta 1. kvartali (lõppes detsembris 2017) tulemused. Müügikäive langes küll aastaga ligikaudu 8%, kuid puhaskasum aktsia kohta kasvas 33%, 1,33 dollarile aktsia kohta.

Kohandatud kasum tuli 1,03 dollarit aktsia kohta ehk oli eelmise aasta sama ajaga võrreldes 1% madalamal, mis tähendas rentaabluse paranemist.

Investorite jaoks oli oluline firma tegevjuhi sõnum, et reklaamitulud hakkavad tõusma, nii et neljandas kvartalis jõutakse aastapõhisele kasvule. Samuti on juhi sõnul silmapiiril filmitootmise paremad tulemused ning selles vallas loodetakse eriti häid tulemusi 2019. rahandusaastal.

Esimese kvartali tulemusi iseloomustas veel see, et meediavõrgu reklaamitulud veidi kasvasid, samas langesid oma telekanalite ja programmide õiguste müügi tulud (just USAs, sest rahvusvaheliselt näitasid need kasvu).

Suures languses oli filmide müügitulu, lausa 28% võrra, 544 miljonile dollarile. Seda põhjustas peamiselt USA kinokassa 48% ehk 100 miljoni dollariline langus Paramounti filmide jaoks. Samal ajal tuli filmiüksuse kohandatud ärikahjum 50 miljoni dollari võrra väiksem (ärikahjum oli 130 miljonit dollarit) kui aasta tagasi, seda peamiselt madalamate tegevuskulude tõttu. Tänavune aasta võiks Paramounti jaoks eelnevast paremaks kujuneda, sest välja tulevad järjekordne "Võimatu missioon" ning "Transformerite" 7. film.

Üks Viacomi viimaste aastate riskitegur seoses nõrgenevate tulemustega on suhteliselt suur võlakoormus. Selle riski vähendamiseks alustas Viacom aasta tagasi jõulist võlataseme vähendamist, nii et aastaga on koguvõlg vähenenud 3 miljardi dollari võrra, 13,1 miljardi dollari pealt 10,1 miljardile.

Võla/EBITDA kasumi suhe on praegu 3,3 peal, mis peaks analüütikute hinnangul jõudma 2,1 peale 2020. rahandusaasta lõpuks. Võrdluseks võib tuua, et teise suure tele- ja kinomeediaettevõtte Timer Warneri võlatase on 2,4 ning 2018. aasta lõpuks oodatakse selle suhtarvu kahanemist kaheni.

Võimalik taasühinemine CBSiga

Üks aspekt, mida Viacomi puhul taas aktiivsemalt arutatud, on võimalik taasühinemine CBSiga. Olid ju need kaks firmat koos kuni 2006. aastani, kui Viacom eraldus omaette firmaks. 2016. aasta lõpus oli Viacomi suuromanikel Sumner Redstone’il ja tema tütrel Sharil avalik vaidlus toonase firma juhtkonnaga, mille tulemusena juhtkond vallandati ning Redstone’id soovisid firma liitmist CBSiga.

Tookord jäi see ära, kuid jaanuarist on mõlema firma juhtkond ideed uuesti kompama hakanud ning Viacom ja CBS on liitumise hindamiseks moodustanud eraldi komitee.

Arvestades, milliseid telefirmade liitumisi ja ülevõtmisi on viimasel ajal on lauale pandud (Walt Disney ostab enamuse 21st Century Foxi TV- ja filmiosast ning AT&T ostab Time Warneri), siis võib see sel korral isegi teoks saada. See aga peaks Viacomi aktsiat kergitama, arvestades selle suhteliselt odavust just teiste telekompaniidega võrreldes.

Aktsia on suhteliselt odav

Viacomi aktsia suhteliselt odavust näitab see, et aktsia hinna-kasumi (P/E) suhe on selle aasta prognoositud kasumi põhjal vaid 7,8. Samal ajal on suurte konkurentide Time Warneri vastav suhtarv 12,6 ning 21st Century Foxil 14,8.

Kui lisada ettevõtete võlatasemed, siis saame hinnata EV/EBITDA suhtarvu ehk ettevõtte väärtus (turuväärtus pluss võlakoormus) jagatud EBITDA kasumiga (kasum enne intresse, makse, varade allahindlust ja amortisatsiooni). Selle aasta oodatava EBITDA kasumi põhjal on Viacomi EV/EBITDA suhtarv 7,6, Time Warneril 9,8 ning 21st Century Foxil 11,2.

Iseenesest ei pea need suhtarvude tasemed päris võrdseks minema, kuid kui Viacomi tulemused hakkavad vähegi paranema, siis on tõenäoline, et Viacomi aktsia vastavad väärtuskordajad peaksid konkurentidele lähemale tõusma ehk aktsia hind tõusma. Sisuliselt on Viacomi aktsia praegu tasemel, kus saad osta kogu kanalite võrgu allahindlusega ning tasuta peale Paramounti.

Tulemuste paranemise koha pealt on Viacomile kõige olulisem USA tellijate ja reklaamitulude kasv, mida uuendatud programmiga saavutada soovitakse. Samuti nähakse tulemuste paranemise võimalust selles, et alates sellest sügisest tullakse välja enda voogedastusprogrammiga, kus vaatajad saavad sarnaselt Netflixiga kuutasu eest kõiki Viacomi kanalite saateid vaadata. Lisaks on võimalus paari eduka kinofilmiga filmisegmendi tulemust tublisti parandada.

P.S. Artikli autoril ei ole loos mainitud aktsiaid.

Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
21. February 2018, 10:44

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris Hetkel eetris

Äripäeva raadio viimased saated

Kõiki viimased raadio saated
Otsi:

Ava täpsem otsing