Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Mida eestlased netipoodidest ostavad?
Foto: Liis Treimann, Postimees/Scanpix
Kui muidu sooritavad Eesti inimesed teiste riikidega võrreldes keskmiselt vähem e-oste, siis tehnika ja tehnoloogia valdkonna tooteid tellitakse e-poodidest keskmisest jällegi rohkem, selgub Kantar TNS teostatud rahvusvahelisest uuringust, mille tellis pakiveofirma DPD.
Eesti e-ostlejat Euroopaga võrreldes selgub, et kui meil teeb vähemalt ühe füüsilise eseme ostu kuus 33% interneti kasutajatest, siis Euroopa keskmine on 54%, Inglismaal lausa 66%.
Kõige enam on ostetud
tehnikat ja elektroonikat (39%)
ilu- ja tervisetooteid (36%)
riideid (33%)
vaba aja tooteid (30%)
jalatseid (26%)
raamatuid (24%)
Kõige rohkem tellitakse tooted, peamiselt just tehnika, elektroonika, riiete ja aksessuaaride valdkonnast, Hiinast. Tervelt 65% Eesti e-ostlejatest on öelnud, et on teinud tellimusi Hiina kauplustest, 51% Inglismaalt ning 39% Saksamaalt.
„Mujal Euroopas eelistatakse välisriikidest tellides pigem geograafilist lähedust, ligi kolmandik ostlejatest teeb oma tellimused naaberriikidest. See vähendab ju ka kohaletoimetamise aega. Meil sooritab ostu mõnest naaberriigi e-poest, Lätist, Soomest või Venemaalt, keskmiselt iga viies tarbija,“ märkis DPD Eesti müügi- ja turundusjuht Janek Kivimurd. „Põhjus, miks suur osa Eesti e-ostlejatest teostab oma tellimused enamasti just kaugematest riikidest on see, et piirkonnas olevas kaubandusvõrgus vastav toode lihtsalt puudub või on tunduvalt kallim.“
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.