Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Autovedajad on palganud Läti vahet sõitvad tankijad

    Circle K peadirektor Kai RealoFoto: Andras Kralla

    "On teada transpordiettevõtteid, kuhu on tööle võetud eraldi tankija, kes sõidab kord nädalas ühe veokiga Lätti, et tuua teistele veokitele kütust," tunnistas Eesti Õliühingu juhatuse värske liige, Circle K peadirektor Kai Realo Äripäeva raadiole antud intervjuus.

    Realo sõnul käib jutt nendest ettevõtetest, kes tegutsevad Eesti piires. Rahvusvahelisi vedusid tegevad firmad tangivad juba niikuinii kas Lätis või Leedus. "Kui vaadelda, kuidas on aastatega kasvanud autode arv erinevates riikides, siis on ka tankimiste arv neis kasvanud 5-7%.

    "Kuidas aktsiisitõusude taustal ellu jääda?"

    24. aprill 2018

    - Milline on kütuseturu hetkeseis?

    - Kuidas on muutunud meie tankimisharjumused pärast aktsiisitõusu?

    - Kuidas autovedajad optimeerivad oma kulusid?

    - Millised on aktsiisilaekumised tegelikkuses?

    - Milline on aktsiisitõusude mõju kogu tarneahelale?

    - Kui palju aitavad säästa alternatiivsed kütused?

    - Milline on Eestis aktsiisipoliitika tulevik?

    Konverentsi korraldavad Logistikauudised.ee ja Eesti Õliühing.

    Eestis seevastu on aga tankimine langenud 2%, ehkki ka meie liikluskoormus on kasvavas trendis. Seega hinnanguliselt 7-8% meie kütuseturu mahust on liikunud Lätti ja Leetu," tunnistas Realo, kelle sõnul on hiljutised aktsiisitõusud ka üheks põhjus, miks moodustati Eesti Õliühingu juurde eraldi kolmeliikmeline juhatus, kelle ülesanne on tihendada koostööd riigiga ja teha kõik selleks, et selliseid samme edaspidi vältida.
    "Mina teadvustasin probleemi tegelikke mõõtmeid siis, kui ma käisin jaanuaris Oslos komandeeringus. Sõites lennujaama suunas, nägin sealsetes tanklates samu hindu, mis on meil Eestis. Ja kui mõelda elatustasemele Norras ja meil, on see pilt ikka üsna karm," tõdes Realo, kelle sõnul on isegi Soome suutnud hoida diisliaktsiisi kontrolli all, kuna vastasel juhul tooks see kaasa hinnatõusu ka teistel elualadel.
    Realo hinnangul on Eestis olnud suhtlus riigi ja kütusemüüjate vahel ebapiisav ning see oli ka põhjuseks, miks asuti ühingut reformima. "Eesti Õliühing on tegutsenud juba 25 aastat, selles on praegu 13 liiget ning enamik seniseid otsuseid on tehtud üksmeeles. Aeg läheb aga edasi ja kõiki otsuseid pole lihtsalt enam võimalik kollektiivse algatuse vormis ellu viia. Meil on olnud hea koostöö maksu- ja tolliametiga maksupettuste piiramiseks, kuid praeguses olukorras, kus aktsiisid on tõusnud vaatamata kõigele, leidis ühing, et riigiga suhtlemist on vaja parandada, rääkis Realo.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Facebooki emafirma ületas ootusi ja valmistas pettumust üheaegselt
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.