Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kagu-Aasia sulgeb turismihitte

    Patongi rand Tais PhuketisFoto: EPA

    Kagu-Aasia turismiriigid Tai ja Filipiinid on hädas sellega, et aina suurenev turistide arv on jätnud tõsise jälje sealsetele randadele ja taristule.

    Nii teatas Tai möödunud nädalal, et on neljaks kuuks sulgemas kuulsa Maya Bay, et lasta sealsel loodusel taastuda. Maaliline rand ja loodus said kuulsaks filmist “The Beach” (“Paradiisirand”), Leonardo DiCaprioga peaosas. Filipiinid sulgevad pooleks aastaks aga oma tuntuima turismisaare Boracay.
    Filipiinide president Rodrigo Duterte märkis, et mitu valitsust on järjest püüdnud panustada sellesse, et kiire turismiarenguga kaasa minna. Samas on senised ponnistused olnud võrdlemisi jõuetud, mis tähendab, et ainuke variant ongi Boracay saar mõneks ajaks turistidele sulgeda, kuivõrd reostus ja räpasus hakkavad muutuma ohuks inimeste tervisele. “Kõik haiseb, vesi on tõesti must,” kommenteeris Duterte.
    Tai Phuketi Turismiassotsiatsiooni asepresident Bhummikitti Ruktaengam ütles väljaandele Wall Street Journal, et tegelikult ei saa Tais enam eristada madal- ja kõrghooaega, kuna Hiina turistid voorivad edasi-tagasi sisuliselt aastaringselt.
    Kagu-Aasias käib igal aastal umbes 126 miljonit turisti ning prognooside kohaselt peaks see arv aastaks 2028 tõusma suisa 209 miljonini. Nõnda kiire kasvu taga on Hiina turistid, kes saavad seesuguseid reise endale aina enam lubada. Hiina valitsuse andmeil käis möödunud aastail välismaal puhkamas 62 miljonit hiinlast, mis on kaks korda enam kui viis aastat tagasi.
    Töö ja taristu kannatavad
    Kuigi suur turismibuum tähendab Kagu-Aasia riikide jaoks korralikku rahasüsti, hakkavad ilmnema probleemid, mida varasemalt ehk nii palju märgata polnud. Ruktaengam ütles Wall Street Journalile, et taristu ei pea nõnda suurele koormusele enam vastu: teed on kehvad ning äravoolusüsteemid otsi andmas. Ta süüdistab selles peamiselt kehva planeerimist ning raha valedesse kohtadesse suunamist.  
    Mõistagi avaldavad turismihittide sulgemised mõju ka kohalikule majandusele. Turismiäri edendavaid ettevõtteid võib seetõttu oodata väga suur käibe ja kasumi kukkumine. Sealjuures ei tasu unustada, et kohalikul tasemel on siiski mitmeid, sealjuures loodushoidu puudutavaid regulatsioone, millest paljud ettevõtted ka piinliku täpsusega kinni peavad. Seetõttu on nemad jõuetud midagi tegema, kui kohalikud rannad on koristamata ning ainus variant looduse päästmiseks on nende sulgemine. Filipiinide opositsioonisaadik Risa Hontiveros ütles, et sulgemised võivad mõjutada Filipiinidel kümneid tuhandeid töökohti. Kagu-Aasias töötab turismisektoris umbes 14,5 miljonit inimest.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.