Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Volkswagen: Toyota diisliotsus annab meile eelise

    Volkswageni kampaania petutarkvara eemaldamisel on jäänud toppamaFoto: EPA

    Kui Toyota enam diiselmootoriga sõidukeid ei müü, saavad teised tootjad eelise, ütles Volkswagenite edasimüüja Møller auto müügijuht Roland Raud.

    Raud ütles, et diiselmootoriga autod on eriti tähtsad äriklientidele, kelle aastased läbisõidud on üle 40 000 kilomeetri. Kui Toyota enam diislit ei müü, võib see tema sõnul anda Volkswagenile turul tugeva eelise segmentides, kelle aastased läbisõidud on nimetatust pikemad.
     
    Raua sõnul ei ole temale teadaolevalt praegu Volkswagenil sarnast diiselmootoriga autode kaotamise plaani. Samas ostetakse diiselmootoriga autosid tema sõnul tõesti järjest vähem, seda ka pruugitud autode turul. 
    Toyota teatas nädala alguses, et lõpetab Eestis, Lätis ja Leedus alates maist diiselmootoriga sõiduautode pakkumise, jättes valikusse hübriidi ja bensiinimootori. AMTELi tegevjuht Arno Sillat selgitas, et Toyota plaan puudutab esialgu vaid sõiduautosid, maasturid ja kaubikud jätkavad ka diiselmootoritega. Ühtlasi ei puuduta see mitte ainult Baltikumi, vaid kogu Euroopat ja maailma. „See ei ole müügi piiramine vaid kitsas piirkonnas, vaid tootja ülemaailmne suund,“ selgitas ta.
    Amserv Auto AS juhatuse esimees Margus Nõmmik ütles, et ei näe otsusel suurt mõju Toyota müügile, sest juba praegu on enamik Amservi müüdud Toyota sõiduautodest kas bensiin- või hübriidmootoriga sõidukid. Ainsad mudelid, kus kogu müük on diiselmootoriga sõidukid, on Land Cruiser, Hilux ja uued mudelid Proace ning Proace Verso, kuid neid mudeleid see teade tema sõnul ei puuduta - neid toodetakse ka edaspidi diiselmootoriga.
    Nõmmik ütles, et 80% eelmisel aastal Amservi müüdud Toyota sõidukitest olid sõiduautod ja nendest ainult 0,7% olid müüdud diiselmootoritega.Eelmise aasta lõpuga oli Eestis liikuvatest sõidukitest 61,9% bensiinimootoriga ja 37,3% diiselmootoriga. Kaduvväikesest allesjäävast osast (0,8%) on suurim osa hübriididel (0,6%), järgnevad elektriautod (0,2%) ja gaasi kasutavad autod (0,1%).
    Sillati sõnul on diislist loobumisest sõiduautode sektoris teatanud veel mõned tootjad, aga päris üldiseks ei saa seda trendi siiski lugeda. „Teiselt poolt on autotootjaid, kes täna aktiivselt diiselmootorite arenguga tegelevad,“ märkis ta. „Oleme tänast seisu maailma sõiduautotootmises kirjeldanud Browni liikumisena, kus selge ja ühene trend puudub ning tootjad oma plaanides liiguvad teatud osas vastassuundades. Lähiajal diislite täielikku kadumist karta ei ole, kuna tarbesõidukite sektor kasutab peamiselt diiselkütust tarbivaid mootoreid ja tõsiseltvõetavad alternatiivid siin veel puuduvad,“ nentis Sillat.
  • Hetkel kuum
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Jeen saavutas 34 aasta madalaima taseme, analüütikud ootavad valitsuse sekkumist
Jaapani jeen langes kolmapäeval 34 aasta madalaimale tasemele, nõrgenedes USA dollari suhtes kuni 151,97-ni, mis on tekitanud turul küsimusi valitsuse sekkumise kohta Jaapani valuuta toetamiseks.
Jaapani jeen langes kolmapäeval 34 aasta madalaimale tasemele, nõrgenedes USA dollari suhtes kuni 151,97-ni, mis on tekitanud turul küsimusi valitsuse sekkumise kohta Jaapani valuuta toetamiseks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Eestlane tõusis suure Soome börsifirma ärijuhiks
Varem Kristiine ja Rocca al Mare kaubanduskeskuseid juhtinud Helen Metsvaht läks omanikfirma Cityconi juhatusse ärijuhiks.
Varem Kristiine ja Rocca al Mare kaubanduskeskuseid juhtinud Helen Metsvaht läks omanikfirma Cityconi juhatusse ärijuhiks.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Läti keskpank tõmbas kasvuprognoosi allapoole
Läti Pank korrigeeris selle aasta majanduskasvu prognoosi ja näeb nüüd, et riigi majandus võiks sel aastal kasvada 1,8 protsenti.
Läti Pank korrigeeris selle aasta majanduskasvu prognoosi ja näeb nüüd, et riigi majandus võiks sel aastal kasvada 1,8 protsenti.
Kohus nõuab ettevõtjalt äritüli keskel sadu tuhandeid eurosid
Ärimees Priit Kotkase ettevõtetel tuleb kohtuotsusega maksta pea 200 000 eurot ettevõttele, kus ta on teiste omanikega aastaid tülitsenud.
Ärimees Priit Kotkase ettevõtetel tuleb kohtuotsusega maksta pea 200 000 eurot ettevõttele, kus ta on teiste omanikega aastaid tülitsenud.