Äripäev • 8. juuni • 2 min
Jaga lugu:

Leedu veofirmad kaaluvad äri toomist Lätti ja Eestisse

Veok
Veok  Foto: Arno Mikkor

Kui Eesti autovedajad on hädas kõrgete kütusekatsiisidega, siis Leedu ettevõtjad kaaluvad oma oma äri ülekolimist Lätti või Eestisse tapva kindlustushinna tõttu.

Leedu väikese veofirma omanik Arturas Martisjavitšjus, kelle ettevõtte hingekirjas on kuus autot, tunnistas cargonews.lt-le, et kindlustusfirmad on viinud Leedu veondusettevõtted olukorda, kus on vaja hakata ellujäämise nimel tõsiselt võitlema, vahendas teemaveeb Logistikauudised.

 

„Ma ei saa aru, mis toimub? Möödunud aastal maksin ühe veoki eest kindlustust 350 eurot aastas. Nüüd on soodsaim pakkumine kindlustusfirmalt Lietuvos Draudimas 4000 eurot veoki kohta aastas. Seesam kindlustus küsis aga ei rohkem ega vähem, kui 25 000 eurot aastas. Kuid isegi 24 000 eurot kindlustusmakseid aastas on tappev ettevõtte jaoks, mille aastakäive ulatub 250 000 euro piiresse,“ tunnistas ettevõtja, kelle sõnul loob see olukorra, kus taas hakatakse maksma „mustalt“ palka ja leiutama muid skeeme.

„Ma ei taha sellega tegelda. Suured ettevõtted, kellel on suured autopargid, viivad oma ärid üle Lätti või Eestisse ja seda hoolimata asjaolust, et nad saavad tänu veokite suurele arvule oluliselt soodsamad kindlustuslepingud. Mina ei saa oma kulusid amortiseerida aga mingil viisil. Ma saan aru, et hind saab tõusta, kuid sellises ulatuses?“

Lisaks on pidevalt kasvanud ka diislikütuse hind Leedus võrreldes naaberriikidega. Eelmise nädala seisuga oli Leedus diislikütus Läti hindadest kallim 5% ja Poolast 4,1%, rääkimata Venemaast ja Valgevenest, millest on kütus kallim vastavalt 51,2 ja 52,9%. Üksnes Eestis on diislikütus kallim ja seda tervelt 6,6% võrra, tõdeb cargonews.lt. 

Jaga lugu:
Hetkel kuum Äripäevas

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt