Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kuidas mõista, kas sa oled hea juht?
Piisab vaid 10 küsimusele vastamisest, et mõista, kas sa oled hea juht või mitte.
Kui tavatarkus ütleb, et mida rohkem palka ja boonuseid töötajatele anda, seda motiveeritumad nad on, ei pea see tegelikult paika. Eelneva kõrval on väga oluline, et tööandja suudaks oma töötajaid ka sõnaliselt motiveerida.
Portaal Inc kirjutab, et ideaalis võiks töötajal olla oma firma ja ülemusega emotsionaalne side, mis tähendab, et töötajal on siiras soov ettevõtte edenemisse panustada. Ühtlasi peab töötajal olema tunne, et tema panusega arvestatakse, ta on oluline ning tal on võimalus hea töö korral ettevõttes edeneda.
Seda, kas iga töötaja nii tunneb, peab nende endi käest küsima, ent veidi lihtsam viis küsimusele potentsiaalset vastust saada on analüüsida ka enda käitumist.
Nii soovitabki portaal Inc mõelda ja endat küsida järgnevad 10 küsimust, et mõista, kas sa oled hea juht ning mida võiks endas paremaks muuta.
Kas inimesed usuvad, et ma tahan nende ideid kuulda ning nendega arvestada?Kas mu töötajad teavad ja mõistavad, kuidas nende igapäevane töö aitab ettevõtte arengule kaasa?Kas teised täidavad mu antud ülesandeid-käske sellepärast, et nad tahavad või seepärast, et nad peavad?Kas alluvad jagavad oma visiooni ettevõtte arengust ja tegutsemisest siis, kui ma läheduses viibin?Kas ma näitan töötajatele välja, kui palju neist igaüks panustab ettevõttesse, sealjuures tehes seda viisil, mis neile meeldib?Kas ma annan oma alluvatele sageli teada, kuhu nad ettevõttes jõuda võiksid?Kas mu töötajad saavad teha iga päev seda, mida nad kõige paremini oskavad?Kas mul on tööl olles tunne, et inimesed usuvad, et nende arvamus loeb?Kas ma räägin oma töötajatega regulaarselt nende progressist?Kas ma aitan tõsta oma töötajate enesekindlust, öeldes neile, kuivõrd palju nende töö loeb?