Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Telefoni teel pole enam mõtet müüa
Telefonimüük hääbub paari aastaga ja asendub müügitööga sotsiaalmeedias, prognoosib müügiblogi The Daily Sales asutaja ja omanik Daniel Disney teemaveebis bestsales.ee.
Daniel Disney on Äripäeva korraldatava müügijuhtimise aastakonverentsi üks esinejatest.
Millal müügiga algust tegid ja millist väärtust pakub sinu menukas blogi The Daily Sales?
Esimese päris müügitööga alustasin 16aastaselt. Nüüdseks on pühendumus ja suur kirg valdkonna vastu aidanud mul kujuneda tõeliseks müügieksperdiks.
The Daily Sales on segu blogist ja müügikanalist. Toome iga päev jälgijateni kõiksugu sisu, alates intervjuudest kuni meemideni. Tasuta sisu jõuab igas kuus rohkem kui 7 miljoni silmapaarini. Meie reklaamipartnerid on müügitoodete ja teenuste pakkujad.
Kas sa ei karda, et digitaalses maailmas, kus kõike leida ja osta on lihtne, sureb müük välja?
Inimestele pole müük kunagi meeldinud. Soovitud lahenduse ja ostja vahel on suur lõhe, mida suudab täita ainult müügiinimene. Meie eesmärk on lahendus ostjani tuua. Tänu internetile ja sotsiaalmeediale on inimesed haritumad kui kunagi varem, seega müügiinimestele on ootused üha suuremad. Inimestevaheline suhtlus ei kao kuhugi ja tehinguid sõlmitakse alati meelsamini vahetu kontakti kaudu.
Mis puudutab konkreetseid müügikanaleid, siis telefonimüügi jätkuvasse domineerimisse on raske uskuda. Nooremad generatsioonid eelistavad kõnele sotsiaalmeediat. Tulevikus liigub ka müügitöö sotsiaalmeediasse. Telefonimüük on veel efektiivne, kuid juba paari aasta pärast ootab meid ees reaalsus, kus kõnedele enam ei vastata.
Milliseid trende näed lähitulevikus?
Sarnaselt teiste valdkondadega saab andmetest ja optimeerimisest müügi lahutamatu osa. Töö tulemuste analüüsimine eri platvormide abil on tegelikult juba kujunenud reaalsuseks. Müügitöö muutub targemaks ja tehnilisemaks.
Eelnevalt mainitud uute generatsioonide pealekasv toob kaasa traditsiooniliste kanalite vaikse hääbumise. Usun, et külmad kõned surevad 2025. aastaks välja ja asenduvad suures osas sotsiaalmeediaga.
Pikemalt loe intervjuud teemaveebist
bestsales.ee.