Jaapani Beckhami teine vaatus: alkoholitööstur

28. juuni 2018, 13:00
Enne ettevõtlusega alustamist mängis Hidetoshi Nakata tippjalgpalli suure osa oma karjäärist Itaalia kõrgliigas.
https://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20180628/NEWS/180629676/AR/0/AR-180629676.jpg

Kunagi Jaapani David Beckhamiks tituleeritud tippjalgpallur Hidetoshi Nakata lõpetas mängijakarjääri 29aastaselt. Vahetult pärast seda alustas ta teekonda ettevõtjana alkoholitööstuses, kirjutab CNBC.

Entusiastlikumad spordisõbrad mäletavad jaapanlast Hidetoshi Nakatat kolmelt jalgpalli MMi finaalturniirilt. Mees, keda võrreldi Inglismaa vutistaari David Beckhamiga, otsustas vahetult pärast 2006. aastal Saksamaal toimunud jalgpalli MMi, et 29aastasena on tema kirg jalgpallurina otsas.

"Ma ei mänginud jalgpalli sellepärast, et saada kuulsaks või miljonäriks, vaid armastusest jalgpalli vastu," ütles Nakata. "Aga ma väsisin selle keskkonnast."

Pärast sportlasekarjääri hakkas Nakata otsima oma elu teist vaatust. Ta sõitis autoga läbi Jaapani kõik 47 prefektuuri (Jaapani haldusüksus – toim), et pärast kümnendipikkust välismaal viibimist end taas kodumaaga kurssi viia. Nakata tutvus talupidajate, kokkade ja teiste oskustöölistega, olles seadnud oma eesmärgiks säilitada Jaapani pikki traditsioone. Tal kulus oma üleriigilise rännaku lõpetamiseks seitse aastat, aga ta leidis oma tõelise kire: sake ehk Jaapani riisiveini.

Hidetoshi Nakata (paremal) võitleb palli pärast brasiillase Ronaldinhoga 2006. aasta MM-finaalturniiril Saksamaal.

"Kui hakkasin mõistma sake taga peituvat kultuuri ja tööstust, hakkasin mõistma sake kvaliteeti ning selle taga peituvaid inimesi ja ajalugu," ütles Nakata. "Samal ajal mõistsin ma nende probleeme."

Nakata huvi sake vastu langes kokku kodumaise müügi vähenemisega. Jaapani maksuameti andmetel oli sake müük alates 1975. aastast 30 protsenti vähenenud. Lisaks vähenevale rahvastikule ja vananevale joojaskonnale olil sakel imidžiprobleemid – nooremad tarbijad eelistasid tavalisi veine ja kokteile.

Nakata muutis oma kire ambitsiooniks. 2013. aastal tuli ta välja sakega N, mille jaemüügihind pudeli kohta oli 1000 dollarit. Sealt edasi aitas ta välja töötada sake külmkapi, et restoranidel ja sake-entusiastidel oleks lihtsam jooki õige temperatuuri juures hoida .

"Paljud arvavad, et seda tuleb hoida samal temperatuuril nagu tavalist veini või et toatemperatuurist piisab," ütles Nakata. "Tegelikult tuleb seda hoida –5 kraadi juures. Sellist informatsiooni ei räägi keegi, sest sake jaoks ei ole olemas eraldi veinikeldrit."

Mõned aastad tagasi tuli Nakata välja rakendusega Sakemony, mis tõlgib sake silte ning annab sake tegijatele soovitusi joogi valmistamiseks ja teiste köökidega ühildamiseks.

Hidetoshi Nakata ei tunnista oma ettevõtluskarjääris tõelist edu või läbikukkumist.

Praeguseks on Nakatast saanud omamoodi Jaapani kultuurisaadik, kes reisib mööda maailma, et tutvustada oma riigi paremaid külgi. 

Nakata ettevõtmised hoiavad teda nüüd jalgpalliväljakutelt kaugel, aga endine mängija tunnistab, et sportlasena õpitud distsipliin on temaga jäänud – ta jätkab hommikuti treeninguid, sest see hoiab teda vaimselt teravana. 

Kuigi Nakata tahab oma sake-äri laiendada, ei ole tal lõppeesmärki. 

"Ma teen lihtsalt neid asju, mis toovad välja minu kire. Jalgpall, käsitöö, kultuur," ütles ta. "Ma ei tee seda raha või kuulsuse pärast. Seepärast ei ole minu jaoks selles ka tõelist edu või läbikukkumist."

Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
28. June 2018, 10:02

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris Hetkel eetris

Äripäeva raadio viimased saated

Kõiki viimased raadio saated
Otsi:

Ava täpsem otsing