Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
"Elektriauto suur toetus rikkus turu"
Otsus lõpetada 2014. aastal elektriautode toetused rikkus mõneks ajaks turu, kuna toetuse summa oli nii suur, ütles Elektritransport OÜ juhatuse liige Raul Potisepp.
Äripäeva raadio hommikuprogrammis ütles Potisepp, et tarbijate jaoks ei olnud pärast toetuse lõppemist enam elektriauto hind nii köitev, mistõttu sellise auto valik langes ära.
Elektriautosid rentimiseks pakkuva ja kasutatud elektriautode müügiga tegeleva Elektritranspordi juht leiab, et vaatamata toetuste puudumisele sobivad elektriautod praegu Eestisse. "Autotootjad tulevad välja suuremate akudega, mille sõiduulatused on 200–400 km. Sellised läbisõidud on päris paljudele vastuvõetavad. Eriti väikeses Eestis, kus kiirlaadimisvõrgustik on päris hea," ütles ta.
Potisepa sõnul peaks praegu Eestis liikuma ligikaudu 1300 elektriautot, kuid ennustuste järgi peaksid sellised sõiduvahendid jõudma massidesse järgmise kümnendi keskpaigas ja eelkõige Euroopas, Ameerika Ühendriikides ja Hiinas. Põhjus peitub peamiselt akude jätkuvas odavnemises, mis peaksid tavaliste autodega võrreldes saavutama hinna pariteedi.
Lisaks viitas Potisepp karmistuvatele CO2 nõuetele, mis sunnib autotootjaid arendama elektriautosid. Seetõttu on lähiaastatel oodata pea igalt autotootjalt nende esimest või paremal juhul juba teise põlvkonna elektriautot.
Palju sõite tegevatel ettevõtjatel soovitab Potisepp samuti elektriautosid kaaluda, kuna sõidukite hinnad vähenevad ja sõiduulatused suurenevad. Samas näeb ta vajadust riigi toeks, et uute elektriautode müüki elavdada, sest praegu ei ole näiteks elektrikaubikutel veel hinnaeelist diiselmootoriga sõidukite ees – hinnaerinevuse tasandamiseks on vaja sõita kümneid tuhandeid kilomeetreid.
Intervjuud saab järelkuulata alates 31.51.