Leedus tankima hakanud autovedajaid valitsus väiksemate maksudega tagasi meelitama ei hakkaFoto: Raul Mee
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Aktsiisilangetusi ei tule
Tuleva aasta eelarvesse ühtegi aktsiisilangetust ei mahu ning koalitsioonipartneritel on kavas vaid seni kokkulepitud alkoholiaktsiisi tõusude ärajätmised lõpuks seadusse kirjutada.
Läbirääkimiste käigus pani Isamaa ette alkoholiaktsiise langetada, Keskerakonna ettepanek oli elektriaktsiisi alla tuua ja sotsiaaldemokraatliku erakonna ettepanek oli tõsta tulumaksuvaba miinimum 540 euro tasemele,
kirjutas ERR.
"Kõik need teemad olid arutelul jah. Vastab tõele. Aga kõik nad on seotud ka suure rahalise mõjuga. Mina saan aru, et valitsus esitab eelarve nii, et neid muudatusi seal sees ei ole," ütles Isamaa esimees Helir-Valdor Seeder ERRile.
Seederi kommentaari saab pikemalt lugeda
rahvusringhäälingu uudisteportaalist.
Aktsiiside langetamise vähesele mõjule, kuid suurele rahalisele vahele juhtis eelmisel nädalal ka tähelepanu samuti Isamaasse kuuluv rahandusminister Toomas Tõniste. Diislikütuse aktsiisi langetamine Läti tasemele tähendaks tema sõnul vähemalt 90 miljoni euro suurust maksuauku.
„Võime arvestada sellega, et osa tarbijatest tuleb tagasi, aga praegu on suurem probleem Leedu ja Poola. Ka Venemaal käiakse endiselt kütust toomas,“ jäi Tõniste kahtlevale seisukohale aktsiisidega piirikaubanduse vähendamises.
Samas veel septembri alguses mängis peaminister Jüri Ratas mõttega langetada kütuseaktsiisi. Äripäevale teadaolevalt käis kütuseaktsiisi langetamise puhul jutt diisliaktsiisist. See puudutab enim transpordifirmasid, mille sõidukite kapoti all tuksub enamasti diiselmootor. Plaani kohaselt tahetakse langetada aktsiisimäära Läti taseme lähedale.
Transpordiettevõtted tervitasid küll peaminister Jüri Ratase mõtet, ent leidsid, et juba toimunud muutuste tagasipööramina võib olla lootusetult hiljaks jäänud. Eesti Autoettevõtete Liidu juht ja transpordifirma Alonewolf omanik Andrus Laul selgitas siis, et kui võtta arvesse välisriikidesse sõitvaid veoautosid, siis on Leedu logistiliselt palju parema asukohaga.
Samuti on võrreldes varasemate aastatega oluliselt lihtsamaks muutunud käibemaksu tagasiarvestamine, mis tähendab, et ka see pole enam argument, miks Eestis tankimist eelistada.
Viimaste uudiste järgi Keskerakond kütuseaktsiisi langetamise ettepanekut koalitsioonipartneritele siiski ei teinud.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.