Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
1Partner: kioskimajandus on märkamatult Tallinna jälle vallutanud
Lammutusjärgus kioski uksFoto: Erik Prozes
Eelmise sajandi viimasel kümnendil hääbunud kioskid ja keldripoed on pealinna tänavatele jäädavalt tagasi murdnud, leiab 1Partner kommertskinnisvara juht Kirill Vigul.
Viguli sõnul kinnitusel ehitavad väikepoode võidu nii R-kiosk, Circle K kui Olerex ning viimasena alustas oma keti loomisega ka Alexela. “Lisaks avab üle linna omamoodi keldripoode ka Rimi. Suured ketid ei tahagi enam niivõrd teha megakeskusi, vaid väiksemad poed on kindlamad ja kasumlikumad,” rääkis Vigul.
Tema hinnangul on majanduslik heaolu pannud inimesed mugavust hindama ning paljud maksavad väikepoes topelt, kui viitsivad paarsada meetrit suuremasse kõndida. Seejuures tuletab Vigul meelde, et Euroopa linnades, kus kesklinn on täis ehitatud ja kaubanduskeskusele ruumi pole, on väikepoed väga populaarsed. "Ka Tallinna kesklinn on juba piisavalt tihe, et lihtsam on end väiksemale pinnale, mõne maja keldri- või esimesele korrusele mahutada,” arvab Vigul.
1Partner Kommertskinnisvara juhi sõnul üritas 2000ndatel erilise eduta tänavakioskeid elustada Alexander Kofkin. “Nüüd on kioskimajandus tugevalt, aga viisakamal kujul tagasi, kolides tänavatelt peamiselt ärimajade alla, kuhu inimesed saavad kehva ilma eest varju minna,” ütles Vigul.
“Peamine takistus väikekaupluste arenguks on praegu tööjõupuudus. Tallinnas avatav uus kaubanduskeskus vajab kuni 1000 uut töötajat ning kõik üritavad häid inimesi leida või üle osta,” lisas Vigul.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.