Septembris vähenes uute sõiduautode müük ligi viiendiku võrra. Foto: Andras Kralla
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Uute autode turgu tabas langus
Uute sõiduautode müük vähenes septembris ligi 18%, aga see oli oodatud kukkumine seoses augustis automüüjate endi poolt autode registrisse kandmisega, teatas AMTEL.
AMTEL (Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liit) selgitas, et kuna Euroopa Liidus võeti kasutusele uus kütusekulu mõõtmise metoodika ja sellega seoses kehtestati kvoodid, kui palju vana metoodikaga mõõdetud sõidukeid tohib pärast 1. septembrit müüa, siis võttis suurem osa autode müügiettevõtetest kvooti ületavad autod ise arvele ehk n-ö müüdi ette. Seetõttu oligi oodata järgnevatel kuudel müüginumbrites väikest miinust.
Tänavu üheksa kuuga on kokku müüdud 20 519 uut sõiduautot, mida on 8,2% rohkem kui mullu samal perioodil. AMTELi teatel vastab number igati nende tänavusele kasvuprognoosile.
Septembris oli suurima osakaaluga segment keskmised maasturid (22,6%), järgnesid väiksema keskklassi autod (21,4%) ja väiksemad maasturid (17,1%). Hübriidautosid läks kaubaks 122 ja elektriautosid kolm. Uusi gaasiseadmega (CNG ja LPG) müüdi kokku viis.
Automarkidest oli septembris edukaim Toyota 268 müüdud sõiduautoga, järgnesid Škoda (192) ja Kia (139). Samade automarkide toodang moodustas ka populaarsemate mudelite esikolmiku – Toyota RAV4 (92), Škoda Octavia (70) ja Kia Sportage (60).
Tarbesõidukeid müüdi septembris 464, mida oli 9,2% vähem kui mullu septembris. Üheksa kuu kokkuvõttes püsib tarbesõidukite müük aga 8,5% plusspoolel. Kuna mitme automargi pikapid ja ka üksikud maasturid on tüübikinnituselt tarbesõidukitena registreeritud, siis n-ö puhtaid tarbesõidukeid müüs enim Citroen (67). Järgnesid Peugeot ja Renault. Veokite segmendis oli edukaim Scania 24 veokiga.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.