Jaanus Vogelberg • 15. oktoober 2018
Jaga lugu:

Raul Kalev: mupo ei suuda sõidujagajate üle järelevalvet teha

Raul Kalev on skeptiline, et järelevalve suudab sõidujagajate puhul piisavalt võimekalt töötada.  Foto: Raul Mee

Eesti Taksoettevõtjate Liidu juhatuse liikme Raul Kalevi sõnul ei ole Tallinna munitsipaalpolitseil võimekust teha järelevalvet võrdselt klassikaliste plafooniga taksode ja sõidujagajate üle.

Esmaspäevasel riigikogu majanduskomisjoni istungil olid teemaks taksoteenuse arengud pärast kokkuleppevedude regulatsiooni sätestava seaduse jõustumist mullu novembris. Istungil toodi muuhulgas välja, et Tallinna munitsipaalpolitsei on tänavu teinud taksoteenuse pakkujatele üle 7000 kontrolli ja algatanud umbes 500 menetlust sõidukikaardi või õiget liiki kindlustuse puudumise tõttu.

Taksoteenuse pakkujad jaotuvad aga teadupärast kaheks: klassikalised taksod ja sõidujagajad. Esimeste esindaja Kalev on järelevalve võimekuse puhul skeptiline. Tema sõnul pole sõidujagajad liikluses kergesti tuvastatavad. "Ühel on peal plafoon ja neid on võimalik alati kinni pidada, teisi ei ole. Kontrolli efektiivsus taandub jaburdusele," sõnas ta.

"Mind huvitaks see, et kuidas mupo neid (sõidujagajaid – toim) püüab – kas teevad testsõite? Neil pole eelarves raha selle jaoks. Minu jaoks on kummaline," märkis Kalev.

Probleemi möönab ka majanduskomisjon. Teenuse usaldusväärsuse parandamiseks on seetõttu kavas teha täiendav seadusemuudatus, millega tekib kohustus näidata rakenduses ka sõidukikaardi andmeid. Raul Kalevi sõnul on niinimetatud vana kooli taksofirmade kasutatavas Taxigo äpis need näha.

"Taxigo äpp näitab seda igal juhul. Uberil ja Taxifyl on mingid oma andmed, mitte päris sõidukikaardi andmed, aga enamvähem. See peab olema võrdne – kui taksojuhil, kes telefoni teel või tänavalt püütakse, peab olema sõidukikaart näha, siis sama info enne sõidu alustamist peab olema ka siis, kui tellid äpiga," toonitas ta.

Jaga lugu:
Hetkel kuum