Äripäev • 23. november 2018
Jaga lugu:
Hongkongi päritolu luksuskaubamajade kett Lane Crawford teatas, et võtab Dolce & Gabbana tooted müügist maha.  Foto: EPA

Dolce & Gabbana andekspalumisest polnud kasu

Itaalia moemaja Dolce & Gabbana asutajad palusid täna hiinlastelt andestust, üritades enda jaoks olulist turgu pärast ebaõnnestunud reklaamikampaaniat lepitada.

Itaalia moemaja jättis kolmapäeval ära moe-show Shanghais, kui kuulsused ja sotsiaalmeedia ähvardasid ettevõtmist boikotiga ja e-poed teatasid Dolce & Gabbana toodete müügist mahavõtmisest.

Hiina ostjatelt tuleb üle kolmandiku luksusbrändide tulust ja hiinlased eelistavad järjest rohkem osta luksuskaupa oma riigist, mitte reisil käies.

Hiinlasi pahandasid videod, kus Hiina naised püüdsid pulkadega Itaalia tavapäraseid roogi süüa, millele diktor luges peale patroneeriva tooniga söömisõpetusi.

Reedeses videos avaldasid Domenico Dolce and Stefano Gabbana itaalia keeles kahetsust kultuurilise valestimõistmise pärast ja avaldasid lootust, et neile antakse andeks. Video lõppes mandariinikeelse vabandusepalumisega. „Me ei unusta kunagi õppetundi, mille me saime, ja selliseid asju ei juhtu enam kunagi,“ lubas Gabbana.

Sellegipoolest pole Hiinas näha märkigi, et olukord oleks leevenenud. Edasimüüja Lane Crawford teatas, et eemaldas Dolce & Gabbana kaubamärgi oma Hiina ja Hongkongi kaubamajadest ja veebilehtedelt pärast seda, kui kliendid hakkasid Dolce & Gabbana tooteid tagasi saatma.

Ka suurem osa vabandusvideole lisatud kommentaaridest on kriitilised. „Me ei võta teie vabandusi vastu. Minge tehke raha teistes riikides, siia pole teil asja,“ kirjutas üks kasutaja.

Jaga lugu:
Seotud lood
Hetkel kuum Äripäevas