• Jaga lugu:

    Eestlased löövad kaasa isesõitvate linnabusside arendamisel

    Kaks isesõitvat bussi eelmisel aastal Linnahalli peatuses.Foto: Mihkel Maripuu, Postimees/Scanpix

    Viie ettevõtete grupi seas, kes valiti Euroopa Liidu raha eest tehtava katseprogrammi raames isesõitvate busside süsteemi arendama, on ka üks konsortsium, kus on neli partnerit Eestist ja üks Taanist.

    Need on Eestist Modern Mobility OÜ, Tallinna Tehnikaülikool, Silberauto Eesti AS, Ecofleet Eesti OÜ ja Taani ettevõte Autonomous Mobility A/S.
    Programmi nimi on koondnimi on FABULOS – Future Automated Bus Urban Level Opertion Systems ehk tuleviku isejuhtivate linnabusside juhtimissüsteem.
    FABULOS projektimeeskond sõlmis lepingu viie konsortsiumiga, millega rahastatakse teadus- ja arendustegevust automatiseeritud väikebusside bussiparkide juhtimissüsteemide arenduseks. Edasi teeb iga pakkuja teostatavusuuringu.
    1. jaanuaril algavas hanke esimeses etapis tehakse pakutud lahenduste ja tehnoloogia teostatavusuuring.
    Teises etapis arendatakse kõige lootustandvamad ideed 2019. aasta sügisel prototüüpideks, mida katsetatakse laboritingimustes.
    Kolmandas etapis katsetatakse ja võrreldakse esimesi terviklahendusi reaalelulistes tingimustes.
    Välja valitud kolme prototüüpi katsetatakse automatiseeritud busside sõidukiparkidena Eestis, Soomes, Kreekas, Hollandis, Norras ja Portugalis alates 2020. aasta märtsist.
    Pakkumustes kirjeldasid ettevõtted oma lahendusi, kuidas bussiparki hallata, sõidukeid kaugjuhtida ning kuidas plaanitakse tagada isejuhtivate busside suutlikkus sõita tavaliikluses – linnasisestel kiirustel, peaaegu kõigis ilmastikutingimustes ja ilma pardal viibiva reisisaatjata.
    „Olime meeldivalt üllatunud pakkumuste kõrgest tasemest ning on väga hea meel, et üheks pakkujaks on ka Eesti konsortsium, misläbi saame toetada isejuhtivate valdkonna teadus- ja arendustegevust,“ kommenteeris majandusministeeriumi transpordi arengu ja investeeringute osakonna juhataja Indrek Gailan.
    FABULOSe hanke eelarve on ühtekokku umbes 5,5 miljonit eurot.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Vastukaja: Tartu Kivisild ei ole muumia
Tartu Kivisilla taastamise mõte ei ole suunatud mitte minevikku, vaid tulevikku ning sellega tegelemine on otstarbekas, kirjutab ajaloolane Lauri Vahtre (Isamaa).
Tartu Kivisilla taastamise mõte ei ole suunatud mitte minevikku, vaid tulevikku ning sellega tegelemine on otstarbekas, kirjutab ajaloolane Lauri Vahtre (Isamaa).
Keskpanga kohtumine pani turud langema
Föderaalreservi otsuse valguses võttis USA börs peale hommikust tõusu suuna alla, vahendab Yahoo Finance.
Föderaalreservi otsuse valguses võttis USA börs peale hommikust tõusu suuna alla, vahendab Yahoo Finance.
Toomas Taube: taasiseseisvunud Eestis sai tööõigus ühena esimestest uue seaduse
Vaid kolm päeva pärast Eesti Vabariigi põhiseaduse vastu võtmist rahvahääletusel juunis 1992 jõustus töölepingu seadus. Mitu olulist seadust, nagu näiteks asjaõigusseadus, tsiviilseadustiku üldosa seadus ja võlaõigusseadus, hakkasid kehtima oluliselt hiljem, kirjutab Äripäeva erilehes Juubel advokaadibüroo Walless partner ja vandeadvokaat Toomas Taube.
Vaid kolm päeva pärast Eesti Vabariigi põhiseaduse vastu võtmist rahvahääletusel juunis 1992 jõustus töölepingu seadus. Mitu olulist seadust, nagu näiteks asjaõigusseadus, tsiviilseadustiku üldosa seadus ja võlaõigusseadus, hakkasid kehtima oluliselt hiljem, kirjutab Äripäeva erilehes Juubel advokaadibüroo Walless partner ja vandeadvokaat Toomas Taube.
Raadiohommikus: toidu kallinemisest, rekordilisest palgakasvust ja Ferraridest
Kolmapäevane hommikuprogramm võtab fookusesse hinnatõusud, toidu kallinemise, rekordilise palgaralli ja luksusautode müügi.
Kolmapäevane hommikuprogramm võtab fookusesse hinnatõusud, toidu kallinemise, rekordilise palgaralli ja luksusautode müügi.