Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Amserv Grupp müüb tütre maha

    Amserv Grupp müüb Opelite ja Peugeot'de müügiga tegeleva Ascar Auto Autospiritile, teatas ettevõte.

    Amserv Grupi juhatuse esimees Raivo Kütt keskendub edaspidi kahele automargile.Foto: Raul Mee
    Amserv Grupi juhatuse esimehe Raivo Küti sõnul keskendub Amserv edaspidi Toyota ja Lexuse müügimahtude, turuosa ja klienditeendinduse arendamisele.
    "Oleme Eesti edukaim Toyota müüja ning soovime alanud aastal veelgi enam müügimahte kasvatada, koondades kogu oma energia sellele eesmärgile," lisas ta.
    Autospiriti juhatuse esimehe Marko Viirandi sõnul on Autospirit 12 aastat turul tegutsenud ning praegu olukorras, kus soovitakse jõuliselt kasvada. "Ascar Auto ostuga meie grupi käive kahekordistub ning lisanduvad uued, põnevad automargid, mis, nagu viimased aastad on tõestanud, sobivad Eesti klientidele hästi," lisas Viirand.
    "Peugeot' strateegia on veelgi enam kasvatada oma turuosa ning meil on hea meel, et nägemused Autospiritiga selles ühtivad. Oleme kindlad, et Peugeot' uued mudelid aitavad Autospiritil meie plaane edukalt ellu viia," kommenteeris Peugeot' autode Baltikumi maaletooja juht Andrus Kuus.
    Tehing viiakse lõpule pärast konkurentsiameti heakskiitu, mis eeldatavasti saabub veebruari alguses.
    Autospirit on Subaru ja Fiati esindaja Eestis. Autospirit Tartu esinduses müüakse ainsana Lõuna-Eestis ka Kia, Nissani, Mazda ja Fiati sõidukeid. Ascar Auto ostu järel laieneb Autospiriti mudelivalik Opeli ja Peugeot' automarkide võrra. Lisaks teenindatakse Chevrolet' ja Hyundai sõidukeid. Autospiriti müügitulu oli 2017. aastal pea 18 miljonit eurot, ärikasum ületas 900 000 euro piiri.
    Amserv tegutseb 1992. aastast ja on üks suuremaid autode müügi- ning teenindusettevõtteid Baltimaades. Grupi müügitulu oli 2017. aastal üle 145 miljoni euro, ärikasum ulatus 2,7 miljoni euroni. Amservi tütarfirma Ascar Auto müügitulu oli üle-eelmisel aastal 25,9 miljonit eurot, ärikahjum küündis ligi 210 000 euroni.
    Amservil on Eestis ja Lätis 11 autosalongi, mis müüvad ja teenindavad seitset automarki: Toyota, Lexus, Opel, Peugeot ja Hyundai. Kolmandik Eesti uute autode ostjatest eelistab just neid automarke. Amservis töötab ligi 450 inimest.
    Põhjust positsiooni pärast karta
    Sügisel selgus Äripäeva koostatud valdkonna konkurentsiraportist, et ainult ühte kaubamärki müüvatel diileritel on põhjust karta oma positsiooni pärast.
    Siis tuli avalikuks info, et kinnisvara-, auto- ja hulgikaubanduskontsern Eesti Talleks laiendab haaret kohalikul autoturul ja ostab Nissani edasimüüja Fakto Auto. Talleks tahab oma portfellis müüdavate automarkide valikut suurendada, samas kui müüja tahab autoärist väljuda, selgus konkurentsiametile esitatud koondumisteatest. Talleksile kuulub juba näiteks City Motors AS, mis müüb edasi Renault' ja Dacia sõiduautosid.
    Amservi Grupi tegevdirektori Rene Vareku ütles sügisel, et konsolideerumist ja üleostmist on viimaste aastate jooksul olnud ning kindlasti see ka jätkub. "Samas soovivad autotehased fookust enda automargile ning igasugusel konsolideerumisel on piirid," kommenteeris ta.
    2018. aasta lõpus sõlmis United Motors AS lepingu Peugeot' ja Hyundai esindaja Auto Forte Tallinn OÜ 100% osaluse ostmiseks. Auto Forte Tallinn on Eesti suurim ja vanim Peugeot' edasimüüja, alates 2015. aastast esindab Auto Forte ka Hyundai kaubamärki.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Euribori kasv vähendas EfTENi kasumit
Euroala intressiturgude ja Balti riikide majanduste stabiliseerumise märgid kajastusid ka EfTEN Real Estate Fundi aasta esimese kvartali tegevuses.
Euroala intressiturgude ja Balti riikide majanduste stabiliseerumise märgid kajastusid ka EfTEN Real Estate Fundi aasta esimese kvartali tegevuses.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raadiohommikus: tippjuhtide värbamine, noorte palk ja börsitulemusi
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
SEB kolme kuu kasum kahanes 31 miljoni euroni
SEB Pank teenis tänavu esimeses kvartalis kasumit 31,4 miljonit eurot, samas kui mullu samal ajal ulatus näitaja 50,9 miljonini.
SEB Pank teenis tänavu esimeses kvartalis kasumit 31,4 miljonit eurot, samas kui mullu samal ajal ulatus näitaja 50,9 miljonini.