Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Selgusid mullused popimad automargid

    Eelmisel aastal kasvas Eestis uute sõiduautode müük võrreldes aasta varasemaga 3,6 protsenti, teatas AMTEL.

    Uus Toyota RAV4.Foto: EPA
    Kokku müüdi mullu 25 387 uut sõiduautot, mida on veidi vähem, kui AMTEL prognoosis (tõus kuni 8%). On mitmed põhjused, mis Eesti sõiduautode turgu läinud aastal mõjutasid - firmaautode vahetamine väiksemate vastu, WLTP tekitatud anomaalia ning teatud jahenemine majanduses, seisis pressiteates.
    AMTELi tegevjuht Arno Sillat selgitas suvel, kuidas Euroopa Liidus määrati seoses sõidukite uue kütusekulu testiprotseduuri WLTP rakendumisega kvoodid, kui palju vana meetodiga mõõdetud sõidukeid võib peale 1. septembrit Euroopa Liidus müüa. „Seetõttu tekkis suuremal osal uute autode müügiettevõtetest teatud kvooti ületav laoseis, mis oli vaja nii-öelda ette müüa ehk arvele võtta enne tähtaja kukkumist. Edetabeli tipust olid sellest vabad Škoda ja Volkswagen, kelle müügistatistika ka augustis kajastas reaalselt klientidele üleantud sõidukeid."
    Aasta popimad autod
    Detsembris müüdi Eestis 1113 uut sõiduautot ehk 23,9% vähem kui 2017. aasta detsembris.
    Aasta kokkuvõttes olid kõige populaarsemad väiksemad keskklassi autod, mille osakaal oli 23,6%. Rohkelt eelistasid tarbijad ka keskmisi ja väiksemaid maastureid, mille osakaal oli vastavalt 21% ja 17,1%. Hübriidautosid müüdi möödunud aastal 1602. Elektriautosid läks kaubaks 84 ning uusi gaasiseadmega (CNG ja LPG) müüdi vastavalt 110 ja 62.
    Automarkidest oli 2018. aastal edukaim Toyota 4099 müüdud uue sõiduautoga. Järgnesid Škoda ja Renault, vastavalt 3144 ja 2509 sõiduautoga. Mudelite edetabeli tipu vallutasid Škoda Octavia (1025 autot), Toyota RAV4 (997) ja Renault Clio (861).
    Tarbesõidukite turg kasvas mullu 3,7% ja kokku müüdi 2018. aasta jooksul 6227 uut tarbesõidukit. Markidest oli edukaim Citroen, milliseid läks kaubaks 914. Järgnesid Renault ja Peugeot, vastavalt 729 ja 664 sõidukiga. Veokeid müüs enim Scania (359 veokit), edukad olid ka Volvo (305 veokit) ja Mercedes-Benz (111 veokit).

    Riigil on, mille üle mõelda

    Arno Sillat, AMTELi tegevjuht

    "Eesti autoturg käitus möödunud aastal enam-vähem prognooside kohaselt. Aasta algas ettevõtete autode erisoodustusmaksu arvestuse korra muutumise tagajärjel autode aktiivse vahetamisega väiksemate vastu, seejärel turg stabiliseerus kuni WLTP rakendumisega seotud autode etteregistreerimiseni augustis. Järgmistel kuudel turg taas stabiliseerus, kuid oodatust veidi madalalmal tasandil.

    Igale tõusule järgneb stabiliseerumine või langus ja ilmselt on see aeg ka kätte jõudnud.

    Sõiduautode kütuste osas on turuliider endiselt bensiin, diiselkütus on selgelt langustrendis, kuid maha on seda veel vara kanda. Hübriidid on Eestis oma koha edukalt leidnud, 6% on kõrgem turuosa, kui EUs keskmiselt. Elektriautode müük tõusis tõhusalt, kuid numbrid on endiselt marginaalsed (osakaal uute sõiduautode osas 0,3%).

    2019. aastat võiks vaadelda kui stabiliseerumise ja suuremate struktuursete muutuste ettevalmistusaastat. Müügimahud jäävad enam-vähem läinud aasta tasemele, kuid aasta esimestel kuudel esineb kindlasti mahajäämust 2018. aastaga võrreldes.

    Elektriautod suuremat läbimurret veel ei tee, kuid mudelite arv (eriti premium sektoris) lubab neile siiski jätkuvat kasvu nii absoluutnumbrites, kui turuosas. Suuremat läbimurret tuleb siiski veel 2021. aastani oodata.

    Kasutatud autode turul kasvab klientide teadlikkus vähehaaval - üha rohkem osatakse hinnata teada ajalooga Eestis sõitnud autosid. Seda positiivset trendi murrab paraku sissetoodavate vanade ja saastavate diiselsõidukite vool. Siin on riigil, mille üle mõelda."

  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA majanduskasvu pidurdumine kukutas aktsiaid
USA majanduse kasv esimeses kvartalis jäi märkimisväärselt alla nii eelmistele kvartalitele kui ka majandusanalüütikute prognoosidele, ehmatades langema ka aktsiaturud.
USA majanduse kasv esimeses kvartalis jäi märkimisväärselt alla nii eelmistele kvartalitele kui ka majandusanalüütikute prognoosidele, ehmatades langema ka aktsiaturud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolti lobi ei läinud Euroopas läbi, uus direktiiv sai rohelise tule
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.