Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Venemaa ettevõtte uskumatu edulugu Eestis

    Keemiatööstuse sektor Eestis pole kuigi suur – ettevõtteid, keda paremuse järgi reastada, on kokku vähem kui nelja tosina jagu. Eurobio Lab OÜ on Eesti ettevõtluses olnud lühikest aega, aga seda paremad on olnud ettevõtte müüginumbrid. Toodangut müüakse ilma reklaamieelarve ja turunduskuludeta.

    Venemaa kosmeetikafirma Natura Siberica Eesti tütar Eurobio Lab on siinse tegutsemisajaga jõudnud mitmekümne miljoni eurose käibeni ja tahab kasvada veel mitu korda.Foto: Andras Kralla
    Eurobio Lab OÜ tehase direktor Svetlana Kelman ütles ettevõtte kiiret kasvu kommenteerides, et nad on kasvanud nelja-viie aastaga 23 miljoni eurose käibeni ja ambitsioon on kasvada veel mitu korda. Ettevõttel on Venemaal kolm suurt tehast, kus toodetakse kosmeetikatooteid Venemaa turu jaoks. Eesti valiti tootmise rajamiseks just tänu rohelise maa kuvandile, mis on sobilik orgaanilisele kosmeetikale. Kelman ütles, et lisaks on Eestis ettevõtluskliima läbipaistev ja maksusüsteem hea.
    Sektori arengut pärssivaid faktoreid kommenteerides sõnas Kelman, et ainuüksi alkoholiaktsiisi tõstmine on pannud Soome turiste vähem Eestit külastama ja see annab nende poes tunda väikesema käibega.
    Parem maine
    "Eesti tehase toodang läheb üle maailma igale poole, kus oma tooteid müüme – praeguseks ekspordime 63 riiki. See oli omanike strateegiline valik, et rajasime tehase Euroopa Liitu. Nad soovisid, et ettevõtte toodang oleks valmistatud Euroopas, sest Euroopal on maailmas parem kuvand kui Venemaal," rääkis Kelman. "Teisest küljest oli otsus väga pragmaatiline, nii väldime topeltmaksustamist. See teeks tooted oluliselt kallimaks, kui kõigepealt impordime tooraine Venemaale ning siis ekspordime jällegi Venemaalt maailmaturule," selgitas ta.
    Ettevõtte toodangust suurema osa on sertifitseerinud rahvusvaheline instituut COSMOS. "Meid kontrollitakse igal aastal ning ka kogu tooraine, mida sertifitseeritud toodetes kasutame, on nende aktsepteeritud. Nemad jagavad kahte sertifikaati. Üks on CosmosNatural ja teine CosmosOrganic. Mõlema sertifikaadi nõudmised on väga suured ehk nende märgistusega tooteid ostes võib tarbija toote kvaliteedis ja naturaalsuses kindel olla. Sertifikaat paneb nõude ka toote pakendile. Neid peab saama taaskasutada ja need ei tohi sisaldada PVCd," sõnas Kelman.
    Tootmise paindlikkus
    Ettevõtte toodang on mitmekesine, tooteid on 800, lisaks nende erinevad keeleversioonid.
    "See kõik eeldab tehasetöö suurt paindlikkust ning loomulikult ka kiirust ja oluliselt lühemaid tootmistsükleid. Meie tootmine vahetub ümber uuele tootele iga kahe tunni tagant. Viimasel aastal oleme panustanud automatiseerimise loomisesse, et tehasetööd veelgi efektiivistada. Kahjuks ei suuda me unifitseerida kõiki tootmisliine, kuna meie tootevalik on väga lai ning samuti ka pakendi lahendused. Me toodame tooteid alates pisikesest tuubist kuni suurte šampoonipudeliteni," kirjeldas Kelman tehases toimuvat. "Samuti teeme siiani veel palju käsitööd, sest toodete disain on paljuski keeruline ning samas on meile kliendid väga olulised ja seetõttu lisame näiteks toodetele juurde kaelarääkijad või lisame toote külge näidistega pakke," lisas ta.
    Nutikas hinnastamine
    "Meie hinnastrateegia on selgelt soodsad hinnad. Soovime viia naturaalse ja puhta kosmeetika võimalikult suure tarbijaskonnani ning selle juures on hind väga oluline. Loomulikult on tegu siiski ökokosmeetikaga ja seetõttu ei konkureeri odavamate tavatoodetega," avas Kelman kaarte.
    Hinnataset aitavad soodsana hoida mitu aspekti. Juba varem mainitud põhimõte, et reklaamile ei kulutata, vajaminevate pudelite tootmine tehases ja ka võimalusel tooraine kasvatamine ettevõtte mahefarmides.
    "Hinna kohta võin tuua paar head näidet. Prantsusmaa turul olev peanahakoorija maksis 50 eurot. Meie tulime ilusama disaini ning 7eurose tootega turule ja võtsime sellega arvestatava turuosa. Samas Saksamaa on meile keeruline turg. Nemad eeldavadki, et tervislikud ning puhtad tooted oleksid odavad, ning seetõttu on turule sisenemine seal olnud keerulisem," lisas ta.

    Tegemist on kokkuvõttega Äripäeva raadios eetris olnud saatesarjast "Äripäeva TOP". Saadete külalisteks olid sügisel ilmunud valdkonna TOPides kõrgetel kohtadel olnud ettevõtete esindajad ning saatesarja valmimist toetanud audiitorbüroo KPMG eksperdid. Saateid saab järelkuulata Äripäeva raadio kodulehelt https://raadio.aripaev.ee/.

  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.