Keemiatööstuse sektor Eestis pole kuigi suur – ettevõtteid, keda paremuse järgi reastada, on kokku vähem kui nelja tosina jagu. Eurobio Lab OÜ on Eesti ettevõtluses olnud lühikest aega, aga seda paremad on olnud ettevõtte müüginumbrid. Toodangut müüakse ilma reklaamieelarve ja turunduskuludeta.
- Venemaa kosmeetikafirma Natura Siberica Eesti tütar Eurobio Lab on siinse tegutsemisajaga jõudnud mitmekümne miljoni eurose käibeni ja tahab kasvada veel mitu korda. Foto: Andras Kralla
Eurobio Lab OÜ tehase direktor Svetlana Kelman ütles ettevõtte kiiret kasvu kommenteerides, et nad on kasvanud nelja-viie aastaga 23 miljoni eurose käibeni ja ambitsioon on kasvada veel mitu korda. Ettevõttel on Venemaal kolm suurt tehast, kus toodetakse kosmeetikatooteid Venemaa turu jaoks. Eesti valiti tootmise rajamiseks just tänu rohelise maa kuvandile, mis on sobilik orgaanilisele kosmeetikale. Kelman ütles, et lisaks on Eestis ettevõtluskliima läbipaistev ja maksusüsteem hea.
Sektori arengut pärssivaid faktoreid kommenteerides sõnas Kelman, et ainuüksi alkoholiaktsiisi tõstmine on pannud Soome turiste vähem Eestit külastama ja see annab nende poes tunda väikesema käibega.
Parem maine
"Eesti tehase toodang läheb üle maailma igale poole, kus oma tooteid müüme – praeguseks ekspordime 63 riiki. See oli omanike strateegiline valik, et rajasime tehase Euroopa Liitu. Nad soovisid, et ettevõtte toodang oleks valmistatud Euroopas, sest Euroopal on maailmas parem kuvand kui Venemaal," rääkis Kelman. "Teisest küljest oli otsus väga pragmaatiline, nii väldime topeltmaksustamist. See teeks tooted oluliselt kallimaks, kui kõigepealt impordime tooraine Venemaale ning siis ekspordime jällegi Venemaalt maailmaturule," selgitas ta.
Ettevõtte toodangust suurema osa on sertifitseerinud rahvusvaheline instituut COSMOS. "Meid kontrollitakse igal aastal ning ka kogu tooraine, mida sertifitseeritud toodetes kasutame, on nende aktsepteeritud. Nemad jagavad kahte sertifikaati. Üks on CosmosNatural ja teine CosmosOrganic. Mõlema sertifikaadi nõudmised on väga suured ehk nende märgistusega tooteid ostes võib tarbija toote kvaliteedis ja naturaalsuses kindel olla. Sertifikaat paneb nõude ka toote pakendile. Neid peab saama taaskasutada ja need ei tohi sisaldada PVCd," sõnas Kelman.
Tootmise paindlikkus
Ettevõtte toodang on mitmekesine, tooteid on 800, lisaks nende erinevad keeleversioonid.
"See kõik eeldab tehasetöö suurt paindlikkust ning loomulikult ka kiirust ja oluliselt lühemaid tootmistsükleid. Meie tootmine vahetub ümber uuele tootele iga kahe tunni tagant. Viimasel aastal oleme panustanud automatiseerimise loomisesse, et tehasetööd veelgi efektiivistada. Kahjuks ei suuda me unifitseerida kõiki tootmisliine, kuna meie tootevalik on väga lai ning samuti ka pakendi lahendused. Me toodame tooteid alates pisikesest tuubist kuni suurte šampoonipudeliteni," kirjeldas Kelman tehases toimuvat. "Samuti teeme siiani veel palju käsitööd, sest toodete disain on paljuski keeruline ning samas on meile kliendid väga olulised ja seetõttu lisame näiteks toodetele juurde kaelarääkijad või lisame toote külge näidistega pakke," lisas ta.
Nutikas hinnastamine
"Meie hinnastrateegia on selgelt soodsad hinnad. Soovime viia naturaalse ja puhta kosmeetika võimalikult suure tarbijaskonnani ning selle juures on hind väga oluline. Loomulikult on tegu siiski ökokosmeetikaga ja seetõttu ei konkureeri odavamate tavatoodetega," avas Kelman kaarte.
Hinnataset aitavad soodsana hoida mitu aspekti. Juba varem mainitud põhimõte, et reklaamile ei kulutata, vajaminevate pudelite tootmine tehases ja ka võimalusel tooraine kasvatamine ettevõtte mahefarmides.
"Hinna kohta võin tuua paar head näidet. Prantsusmaa turul olev peanahakoorija maksis 50 eurot. Meie tulime ilusama disaini ning 7eurose tootega turule ja võtsime sellega arvestatava turuosa. Samas Saksamaa on meile keeruline turg. Nemad eeldavadki, et tervislikud ning puhtad tooted oleksid odavad, ning seetõttu on turule sisenemine seal olnud keerulisem," lisas ta.
Tegemist on kokkuvõttega Äripäeva raadios eetris olnud saatesarjast "Äripäeva TOP". Saadete külalisteks olid sügisel ilmunud valdkonna TOPides kõrgetel kohtadel olnud ettevõtete esindajad ning saatesarja valmimist toetanud audiitorbüroo KPMG eksperdid. Saateid saab järelkuulata Äripäeva raadio kodulehelt
https://raadio.aripaev.ee/.
Seotud lood
Kulla hind tõusis kolmandas kvartalis viimase kaheksa aasta kiireimas tempos, jõudes septembris ka värskete rekorditeni. Kas praeguses tõusutsüklis on kullal veel ruumi kallineda ja mis saab edasi järgnevatel aastatel?
Hetkel kuum
Tagasi Äripäeva esilehele