Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ongi tõsi: hiinlastelt tuleb Tallinna–Helsingi tunnelile 15 miljardit

    Finest Bay Area Developmenti kaasasutaja Peter Vesterbacka sõlmis Hiina investoritega neljapäeval rahastuslepingu.Foto: Lehtikuva, Reuters/Scanpix

    Hiinlaste fond Touchstone Capital Partners kirjutas eile soomlase Peter Vesterbacka firmaga alla eellepingu, et annab Tallinna–Helsingi tunneli ehituseks 15 miljardit eurot, kirjutab Helsingin Sanomat.

    Pooled lepivad rahastuse täpsemates tingimustes kokku poole aasta jooksul.
    Kokkulepitud rahastusest tuleb 30 protsenti omakapitali investeeringust ja 70 protsenti laenurahast. Touchstone saab Vesterbacka loodud tunnelifirmas Finest Bay Area vähemusosanikuks ja ettevõtte enamus püsib Soomes.
    Finest Bay Area Developmenti osanik Kustaa Valtonen ütles, et eelleping allkirjastati eile distantsilt, sest Hiina fondi esindaja oli Londonis ja Soome ettevõtjad Helsingis.
    "Lepe ei tähenda seda, et järgmise aasta alguses potsatab meie kontole 15 miljardit eurot," ütles Valtonen Helsingin Sanomatele. "Raha tõstetakse siis, kui seda vaja läheb."
    Tunneliprojekteerijad esitlesid rahastajat Eesti peaministrile juba 8. jaanuaril, kui nad käisid Tallinnas, kirjutas Kauppalehti. Tema sõnul on ka Soome transpordiministeerium asjade edenemisega käigus.
    Touchstone'iga koos lõi Finest Bay Area rahastusmudeli, mis võimaldab kaasata projekti ka teisi investoreid. Valtoneni sõnul tuleb vähemalt pool rahastusest Hiinast, lõpprahastuses osalevad ka Euroopa pensionikindlustus- ja infrastruktuurifondid.
    Finest Bay Area Developmenti teine kaasomanik Peter Vesterbacka ütles, et projekt tundub huvi pakkuvat ka Soome investoritele.
    Täpsemaid detaile ei saanud osanikud avaldada.
    Suur kogemus
    Valtoneni sõnul on Touchstone'il laialdane kogemus selliste infrastruktuuriprojektide rahastamisel, kirjutab Helsingin Sanomat.
    Viimasel 15 aastal on ettevõte osalenud kinnisvaraarendus- ja infraprojektides nii Aasias ja Austraalias kui ka Põhja- ja Lõuna-Ameeriaks. Möödunud sügisel uuris ta võimalust rajada Ukrainasse suur päikeseelektrijaaam.
    Valtoneni sõnul on investeeringul Hiina fondi nõukogu ja omanike heakskiit olemas ja sellele pole vaja mingeid eraldi ametlikke lube. "Oleme Touchstone Capital Partnersi tausta põhjalikult uurinud, kaasasime sellesse rahvusvahelise rahastuse eksperte," rääkis Valtonen Kauppalehtile.
    "Tallinna tunnel on Euroopa suurimaid infrastruktuuriprojekte ja see vajab teostamiseks tihedat koostööd projektikonsortsiumi ning Soome ja Eesti avalike sektorite vahel. Meil on olnud õnne, et meil on väga tõhusalt ja läbipaistvalt toimivad avaliku sektori institutsioonid mõlemas riigis ning ootame innukalt aktiivset koostööd kõigiga," vahendas Soraineni advokaadibüroo Vesterbacka sõnu.
    Läbirääkimisvõimalus Touchstone'iga avanes, kui Hiina raudteeakadeemia asejuhataja ja rahvusvahelise tunneliliidu ITA juht Jinxiu Yan külastas eelmise aasta septembris Soomes Vantaal konsultatsioonifirma Pöyry korraldatud tunneliseminari. „Tema esitles meid Touchstone’ile,“ ütles Vesterbacka.
    Eelmise aasta lõpus teatas Finest Bay Area Development, et sai Dubaist esimesed 100 miljonit eurot rahastusest kätte ja alustas sellega projekteerimistöid. Projekteerimise eest vastutavad inseneribürood A-Insinöörit ja Pöyry, kirjutas siis Kauppalehti.
    Detsembris Dubai ARJ Holding LLC-lt saadud rahast piisab Valtoneni sõnul selle aasta vajadusteks. Enne seda rahastati tegevust omavahenditest ehk Vesterbacka ja Valtoneni enda rahaga
    Vesterbacka on koos kaaslastega tehingut kuude kaupa ette valmistanud. Kenny Song külastas jaanuaris koos temaga Tallinna, kus kohtus valitsuse ja Tallinna linna juhtidega.
    Touchstone'i juhatuse esimees Kenny Song (paremalt teine) oma partneritega China Railway International Group Holdingsist kohtusid 7. jaanuaril Eesti peaministriga (keskel), et arutada investeerimisvõimalusi.Foto: Touchstone Capital Partners
    Projekti praeguses faasis loodab Finest Bay Area Development, et valikus püsivad kõik kolm välja käidud trassivarianti. Helsingi linnapea Jan Vapaavuori üritab Valtoneni ja Vesterbacka sõnul läbi suruda ideed, et valikusse jääks ainult üks variant, mis kulgeb Helsingis Pasila ja Ilmala kaudu.
    Kõigi tunnelivariantide algpunkt on Helsingi-Vantaa lennujaam ja lõpp-punkt Tallinna lennujaam, kirjutab Kauppalehti.
    Projektiga seotud poliitilisi otsuseid Soomes ja Eestis jälgivad ka projekti rahastajad, kirjutas Soraineni büroo. Rahastuse seisukohalt on tähtis, et arvesse võetaks majandust, keskkonda ja turvalisust mõjutavad asjaolud. Seda on võimalik tagada, uurides kõiki trassialternatiive näiteks regiooni planeeringus. "Soome ja Eesti vaheline raudteetunnel on uutmoodi mõtlemist esindav ja ambitsioonikas projekt, milles on hea meel osaleda. Tunnel moodustab Helsingi ja Tallinna regioonidest ühtse metropoli, millel on hea võimalus areneda Aasia ja Euroopa ühendavaks keskuseks," vahendas Sorainen Touchstone Capital Partnersi juhatuse esimehe Kenny Songi sõnu.
    Touchstone Capital Partnersi esindajad Tallinna linnajuhtidega koostöö- ja investeerimisplaanide üle mõtteid vahetamas 7. jaanuaril 2019.Foto: Touchstone Capital Partners

    Tunnel arvudes

    Finest Bay Area Development arvestab tunneliehituse kuludeks 15 miljardit eurot.

    Helsingi linna tellitud uuring arvestas kuludeks 13–20 miljardit eurot.

    Reis Tallinnast Helsingisse kestab 20 minutit.

    Helsingi ja Tallinna piirkonnas elab kokku 2,5 miljonit inimest

    Finest Bay Area Development on lubanud alustada sõitudega 2024. aasta lõpus.

    Kaubaliiklus hakkaks peale 2025. aastal

    Allikas: Kauppalehti

  • Hetkel kuum
Seotud lood

Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.