• Jaga lugu:

    Kaubanduskeskused peavad raha teenimiseks midagi uut välja mõtlema

    Suurbritannia juhtiva tarbijakäitumise futuristi Will Highami sõnul kannatavad kõige rohkem keskmise suurusega poed, sest neil pole ei suurt kaubavalikut ega ka hinge.

    Kaubanduskeskused peavad leidma peale poodide veel midagi, et inimesed neid külastaksid. Foto: Liis Treimann
    Will Higham on Suurbritannia juhtiv tarbijakäitumise uurija. Ta ennustab tarbijate tulevikuvajadusi ning töötab koos ettevõtetega välja kasumile orienteeritud strateegiad, kirjutab teemaveeb kaubandus.ee.
    Milline on kaubanduskeskuste tulevik?
    Vähem poode ja rohkem meelelahutust – restorane, sportimisvõimalusi, kinosid. Aga ilmselt kolib kaubanduskeskustesse ka rohkem büroosid ja miks mitte ka kortereid.
    Kaubanduskeskusest saab meelalahutuskeskus, sotsiaalse suhtluse keskus. Ja ka need poed, mis alles jäävad, peavad e-kaubanduse ajastul muutuma meelelahutuslikumaks, sest lihtsalt osta saab ka e-poest.
    Kauplused maksavad üldjuhul kõrgemat rendihinda kui näiteks kunstigaleriid või jäähokiväljakud. Kuidas keskused niimoodi raha teenivad?
    Suund, et keskused muutuvad meelelahutuskeskusteks, on selge. Aga kuidas sellega raha teenida, on veel lahendamist vajav probleem. Tuleb luua selliseid kontseptsioone, et inimesed külastaksid keskust võimalikult sagedasti. Et neil oleks kogu aeg põhjust tulla, midagi uut kogeda.
    Pikad rendilepingud on ajalugu, uus keskuste ärimudel soosib lühiajalisi projekte. Tarbijad ei taha enam kümme aastat järjest samas poes käia, nad tahavad pidevalt uut.
    Kaubandusärid peavad järgima tarbijaid ja mõtlema välja, kuidas nende trendide abil raha teenida.
    Kaubanduskeskused on koledad, ilma akendeta hiigelsuured karbid. Kas inimesed ikka tahavad seal pidevalt aega veeta? Praegu on moes vanad tööstushooned ja -linnakud, need on cool'id.
    Ka tööstushooned ei ole ilusad ja sõbralikud. Ja nad pole alati olnud cool'id, keegi muutis nad cooliks. Head arhitektid ja disainerid suudavad muuta ka kaubanduskeskused lahedaks. Suure karbi saab muuta milleks iganes, kui vähegi fantaasiat on.
    Rääkides megatrendidest: noored hoolivad rohkem keskkonnast, tarbimine pole enam moes. Kuidas see mõjutab kaubandusäri?
    Küsimus pole ainult rohelises mõtlemises. Selle trendi suur eestvedaja on olnud mobiiltelefon. Sul pole enam vaja CDsid, raamatuid ja filme omada, sa rendid neid.
    Omamine ei ole mugav, rentida on mugavam. Eriti noor põlvkond arvab niimoodi. Kunagi oli auto omamine prestiiži küsimus, täisealiseks saades oli esimeseks unistuseks osta auto. Nüüd on suur osa noori auto osas ükskõikne, nad rendivad pigem tänavalt elektritõukeratast või sõidavad Uberiga.
    Teine selle trendi põhjustaja on pidev võimalus teha upgrade. Miks omada mobiiltelefoni, kui saan oma telekomiettevõttelt seda liisida ja saada niimoodi iga aasta endale uusim mudel.
    Paradoks on see, et inimesed küll ostavad vähem, aga ikka tahavad asju.
    Millised kaubanduskontseptsioonid jäävad ajale jalgu, millistel on helge tulevik?
    Kõige raskem on keskmise suurusega kauplustel. Ülisuured poed, nagu Amazon, saavad pakkuda suurt sortimenti ja head hinda.
    Ka väikesed, hästi personaalse teeninduse ja hoolikalt kureeritud valikuga poed jäävad ellu. Tarbijad otsivad meeldivat atmosfääri, personaalset teenindust, nõuandeid. Hea näide on Londonis asub Rough Trade'i plaadipood, mis õitseb, samal ajal kui enamik suuri plaadipoode on pankrotis.
    Aga keskmised poed kannatavad, sest neil pole ei suurt kaubavalikut ega ka hinge.

    Will Higham on nõustanud meediakanaleid ja jaekaubandusettevõtteid, nagu BBC, HSBC, Sainsbury, MTV, Amazoni ja ka Budwiserit. Higham esineb 2. oktoobril kaubanduse aastakongressil.

    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Sille Pettai: rohepööre vajab heas mõttes survet
Me ei saa eeldada, et ühiskonna meel muutub pelgalt riigi võetud rohepöörde eesmärkide najal. Vajame sotsiaalset ja seadusandlikku survet ning raami, kirjutab SmartCapi fondijuht Sille Pettai Äripäeva idufirmade portaalis foundME.
Me ei saa eeldada, et ühiskonna meel muutub pelgalt riigi võetud rohepöörde eesmärkide najal. Vajame sotsiaalset ja seadusandlikku survet ning raami, kirjutab SmartCapi fondijuht Sille Pettai Äripäeva idufirmade portaalis foundME.
USA aktsiate pika mõõnaperioodi lõpetas rallinädal
USA peamine börsiindeks S&P 500 tõusis täna 2,47% ja tänasega lõppenud nädalal 6,5%, lõpetades seitsmenädalase langusperioodi.
USA peamine börsiindeks S&P 500 tõusis täna 2,47% ja tänasega lõppenud nädalal 6,5%, lõpetades seitsmenädalase langusperioodi.
Pea püsti, see on normaalne kriisiaeg
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Sunly juht ametnikele: otsustage ja kaitske otsuseid ka kohtus, aga lõpetage venitamine
Ehkki meretuulikud võiksid katta Eesti elektrivajaduse, pole ühtegi tuulikut veel püsti pandud. Küsimus, kas sel kümnendil selleni jõutakse, lööb asjaosalised kahte lehte.
Ehkki meretuulikud võiksid katta Eesti elektrivajaduse, pole ühtegi tuulikut veel püsti pandud. Küsimus, kas sel kümnendil selleni jõutakse, lööb asjaosalised kahte lehte.
Raadiohommikus: idu, mis asendab mullikile puiduga
Eesti idufirma Raiku tahab puhastada maailma mullikile uputusest, pakkudes selle aseainena õhukesi puiduvedrusid. Ettevõtte üks looja Karl Pärtel räägib Äripäeva raadio reedeses hommikuprogrammis kõigest lähemalt.
Eesti idufirma Raiku tahab puhastada maailma mullikile uputusest, pakkudes selle aseainena õhukesi puiduvedrusid. Ettevõtte üks looja Karl Pärtel räägib Äripäeva raadio reedeses hommikuprogrammis kõigest lähemalt.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.