Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Loome Eesti maineagentuuri

    Suhtekorraldusfirma Rull & Rumm juhataja Ivo Rull.Foto: Veiko Tõkman

    Eesti saab edukas olla, kui meid teatakse eduka ja edumeelse riigina. Maine poolest suureks saamisele aitaks kaasa maineagentuuri loomine, mis tegeleks meie suure loo rääkimisega kogu maailmas, teeb ettepaneku suhtekorraldusfirma Rull & Rumm juhataja Ivo Rull.

    Eesti riigi rahvusvaheliseks mainekujunduseks on tehtud viimasel paarikümnel aastal märkimisväärseid jõupingutusi. Oleme pidevalt teadvustanud oma avatud ja liberaalset majanduskeskkonda ning investeerinud riigi mainekampaaniatesse ja osalemisse rahvusvahelistel messidel. On saavutatud olümpiavõite ja maailmameistritiitleid ning Eurovisioni võit ühes sellega kaasneva korraldajastaatusega. On toimunud laulu- ja tantsupeod ning Tallinn oli Euroopa kultuuripealinn. Oleme näidanud maailmale oma nutikust Skype'i, ID-kaardi, mobiil-ID ja e-riigi rakenduste loomisega.
    Meie riigi maine on saanud ka tõsiseid hoope. Estonia laevakatastroof näiteks. Pronksiöö ühes sellele eelnenud ja järgnenud ebasõbraliku naaberriigi propagandarünnakutega. Eestlaste poolt võõrsil toime pandud rasked kuriteod. Meie liberaalse majanduskeskkonna ärakasutamine mastaapseteks rahapesu ning küberkuritegevuse skeemideks.
    Maine muutub ajas ja ruumis
    Ühest vastust küsimusele, milline on Eesti maine maailmas, pole paraku võimalik anda. Ajas ja ruumis on see pidevas muutuses ning selliseid uuringuid representatiivses mahus poleks rahaliselt mõistlik teha. Kaudse vastuse annavad erinevate metoodikate järgi koostatud rahvusvahelised edetabelid ning rahulolu või probleemide tajumise indeksid. Eesti on nii majandus- kui sõnavabaduselt maailma juhtivate riikide hulgas. Inimeste sissetulekute ning korruptsiooni tajumise tabelites oleme keskmikud. Samas õnnelikkuse tajumise uuringutes platseerume tabelite lõpuossa.
    Neid mõõdikuid annab tõlgendada mitut pidi. Kuid nõustun tõdemusega, et oleme nõukogude impeeriumi ikkest pääsenute hulgas olnud nii edukaim kui ka parima mainega riik. Meid on edasi viinud eestlaslik töökus, jonn ja viha. Kui vaja, „Teeme Ära“, ja globaalselt! Enamikes välisriikides hinnatakse eestlasi tublide töötajatena. Meie noored on PISA-testides silma paistnud heade tulemustega. Eesti kirjanikke on mainitud Nobeli pretententide nimestikus ning Eesti film on jõudnud Oscari nominentide hulka. Arvo Pärt on maailmas tunnustatud helilooja, Neeme Järvi ja Tõnu Kaljuste mainekad dirigendid, Estonia klaver on tugev rahvusvaheline kaubamärk.
    Oma lugu peab rääkima pidevalt ja arusaadavalt
    Üks mainekujunduse alus on, et seda peab toetama pidev ja süsteemne kommunikatsioon. Et kui on oldud tublid, tuleb sellest ise ka olulistele sihtrühmadele ilma liigse tagasihoidlikkuseta rääkida. Või kui alles soovitakse teatud tasemele jõuda, tuleb eesmärgist ja selle poole püüdlemisest pidevalt ühel või teisel moel teada anda.
    Just siin näen suurimat kitsaskohta Eesti riigi senises mainekujunduslikus tegevuses. Oleme väike riik tagasihoidlike rahaliste võimalustega. Meil ei sirgu kuigi sageli rahvusvahelisel tasemel teadlasi, kunstnikke, kirjanikke või sportlasi. Meie suurettevõtete käibed on maailma mastaabis suhteliselt marginaalsed.
    Eesti võimalus on oma nappide vahenditega teha nutikat, süsteemset ja koordineeritud riigist välja suunatud mainekujundust. Selleks oleks mõistlik luua üldiselt aktsepteeritav taustsüsteem, mis pakuks EASi välisprojektide, erinevate ministeeriumite ja valitsusasutuste välismaale suunatud PR-töö ning erinevate piiriüleste ühiskondlike initsiatiivide tarbeks strateegilisi põhisõnumeid. Ning professionaalset analüüsi mainekujunduslikest võimalustest erinevates sihtriikides ja rahvusvahelistes sihtgruppides.
    Mõttekoja laadne maineagentuur
    Sellist oskusteavet ja analüüsi võiks hakata tootma mõttekoja laadne struktuur, nimetagem seda nt Eesti maineagentuuriks. Agentuuri tegevus põhineks avalik-õiguslikul mudelil, et tagada tegevuse osalist riiklikku rahastust, ent säilitada sõltumatust hetkel võimul olevatest poliitikutest. Põhiosa vajalikust rahast peaks maineagentuur ise teenima uuringute ja analüüside ekspordi ning rahvusvahelistes koostöövõrgustikes osalemisega. Või taotlema erinevatest fondidest, ettevõtetest või eraisikutelt annetustena.
    Maineagentuuri peamised tooted ja teenused võiksid olla Eesti riigi, avaliku ja kolmanda sektori organisatsioonide jaoks tasuta kasutamiseks. Näiteks analüüsid Eesti retseptsioonist konkreetsetes sihtkohtades ja -gruppides, vastusõnumid meid mõjutavale propagandale jms. Aga eeskätt võiks see mõttekoda tegelda meie suure loo disainimise ning jutustamisega erineva keele ja mentaliteediga inimestele maakera erinevates paikades.
    Oleme rääkinud erinevaid kanaleid pidi maailmale hulga põnevaid lugusid meie ajaloost, kultuuritraditsioonidest ja tänapäevast. Aga need lood on tervikuks koondamata ning meie potentsiaalsetele sõpradele, külalistele, äripartneritele ja liitlastele hästi mõistetavaks tegemata. Näiteks filmi „Risttuules“ režissöör Martti Helde on tunnistanud, et rahvusvahelistel festivalidel hakati küüditamise olemust mõistma alles siis, kui ta hakkas toimunu kohta kasutama määrtlust soviet holocaust.
    Artikkel ilmub Tallinna Kaubamaja, Danske Banki, Saku Õlletehase, Mootor Grupi, EMT ja Elioni ning Äripäeva arvamuskonkursi Edukas Eesti raames.
  • Hetkel kuum
Tööstusjuht: ärme imetle jätkusuutlikkuse probleemi, teeme sellest konkurentsieelise
Jätkusuutlikkusest on arenenud justkui ümberjutustamise äri, kus igaüks räägib nii, nagu tema sellest aru saab. Jätkusuutlikust tegevusest peaks aga saama konkurentsieelis, mitte takistuste rada ja majanduslik viletsus, kirjutab ettevõtja ja Neulari juht Ilo Rannu Äripäeva teemaveebis Tööstusuudised.
Jätkusuutlikkusest on arenenud justkui ümberjutustamise äri, kus igaüks räägib nii, nagu tema sellest aru saab. Jätkusuutlikust tegevusest peaks aga saama konkurentsieelis, mitte takistuste rada ja majanduslik viletsus, kirjutab ettevõtja ja Neulari juht Ilo Rannu Äripäeva teemaveebis Tööstusuudised.
Balti börsinädal algas punase värviga
Balti koondindeks Baltic Benchmark alustas uut nädalat 0,7 protsendise taandumisega.
Balti koondindeks Baltic Benchmark alustas uut nädalat 0,7 protsendise taandumisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Kaheksa aastat ühe kliendi jahil: kes tagaajamisest väsib, tuleb asendada
„Püüdsime üht klienti kaheksa aastat. Selle edukalt tegemiseks on vaja häid müügiinimesi ja kannatust. Inimese kannatus aga katkeb ja siis peavad juhid aru saama, et kui ühe inimese kannatus on katkenud, siis tuleb inimesi vahetada,“ illustreeris ambitsiooni saates „Tööandjate tund“ Estanci juht Priit Haldma.
„Püüdsime üht klienti kaheksa aastat. Selle edukalt tegemiseks on vaja häid müügiinimesi ja kannatust. Inimese kannatus aga katkeb ja siis peavad juhid aru saama, et kui ühe inimese kannatus on katkenud, siis tuleb inimesi vahetada,“ illustreeris ambitsiooni saates „Tööandjate tund“ Estanci juht Priit Haldma.
Tööstusjuht: ärme imetle jätkusuutlikkuse probleemi, teeme sellest konkurentsieelise
Jätkusuutlikkusest on arenenud justkui ümberjutustamise äri, kus igaüks räägib nii, nagu tema sellest aru saab. Jätkusuutlikust tegevusest peaks aga saama konkurentsieelis, mitte takistuste rada ja majanduslik viletsus, kirjutab ettevõtja ja Neulari juht Ilo Rannu Äripäeva teemaveebis Tööstusuudised.
Jätkusuutlikkusest on arenenud justkui ümberjutustamise äri, kus igaüks räägib nii, nagu tema sellest aru saab. Jätkusuutlikust tegevusest peaks aga saama konkurentsieelis, mitte takistuste rada ja majanduslik viletsus, kirjutab ettevõtja ja Neulari juht Ilo Rannu Äripäeva teemaveebis Tööstusuudised.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Telema juht Hele Hammer: finantsjuhid peaksid olema väga head jutuvestjad
Finantsjuhid ei tee kaastööd, vaid juhivad transformatsiooni, rõhutas Telema asutaja ning juht Hele Hammer finantsjuhtimise olulist rolli ettevõtetes.
Finantsjuhid ei tee kaastööd, vaid juhivad transformatsiooni, rõhutas Telema asutaja ning juht Hele Hammer finantsjuhtimise olulist rolli ettevõtetes.
Hõbe lõi kirkalt särama ja kipub kullast kasumlikumaks
Kulla väikevend ja vaese mehe kuld hõbe on tänavu kollasest metallist kiiremini kallinenud. Analüütikud toovad välja, et järjepidev puudujääk turul võib hõbeda järgnevatel aastatel kullast isegi eredamalt särama panna.
Kulla väikevend ja vaese mehe kuld hõbe on tänavu kollasest metallist kiiremini kallinenud. Analüütikud toovad välja, et järjepidev puudujääk turul võib hõbeda järgnevatel aastatel kullast isegi eredamalt särama panna.