Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    UK keelab diisel- ja bensiinimootorid aastaks 2040

    Foto: epa

    Sisepõlemismootorid said järjekordse löögi kolmapäeval, kui Ühendkuningriik tõotas diisel- ja bensiinimootoritega autod 2040. aastaks keelustada, kirjutab The Wall Street Journal.

    Sarnase avaldusega tuli kolm nädalat tagasi välja Prantsusmaa valitsus, mis samuti soovib keelata sisepõlemismootoritega autod aastaks 2040. Pea kolmandiku ELi liikmesriikides müüdavatest uutest autodest moodustavad kahe riigi aututööstused, edastab The Wall Street Journal.
    Aastakümneid on valitsused üritanud ohjeldada sisepõlemismootoritega autode levikut ja tootmist, kuid seejuures on puudunud taskukohased alternatiivid. Tänaseks on elektriautod muutunud odavamaks ja efektiivsemaks, tänu millele on riigid hakanud keelustama sisepõlemismootoreid. Samuti on osad autotootjad võtnud omaks elektri-ja hübriidautode tootmise ning osaliselt selle vajalikkust propageerinud.
    Näiteks teatas Volvo hiljuti, et 2019. aastaks müüb ettevõte ainult elektri- ja hübriidautosid. Samuti on diisel- ja bensiinimootoritele survet avaldanud oma uue auto, Model 3 välja tulekuga elektriautode tootja Tesla. Nimelt on uus mudel tavakasutajale taskukohane, makstes 35000$ Ühendkuningriikide keskkonnaministri sõnul ei saa riigid jätkata diisel- ja bensiinimootorite kasutamist mitte ainuüksi tervisega seonduvate ohtude tõttu, vaid ka põhjusel, et heitgaasid kiirendavad globaalset soojenemist.
    Autotootjad ja nende tarnijad pakuvad Ühendkuningriikides ja Prantsusmaal sadadele tuhandetele inimestele hästi tasustatud tööd, mille jaoks pole vaja kõrgharidust. Kuigi hetkel pole ükski autotootja valitsuse tegevuskava kommenteerinud, siis The Wall Street Journali sõnul teevad suured autotootjad kindlasti lobitööd, et uute keeldudega võidelda.
    Londonis on saaste kõigi aegade kõrgeimal tasemel, osaliselt tänu heitgaasidele, mis eralduvad sisepõlemismootorite kasutamisel. Igal aastal aitab sealne saastunud keskkond kaasa umbes 23 500 inimese surmale.
    Sisepõlemismootorite tulevik sõltub suuresti kahest maailma suurimast autoturust – Ameerikast ja Hiinast. Hiina on küll viimastel aastatel elektriautode tootmist ergutanud, kuid sisepõlemismootorite keelustamise teemadel siiski napisõnaline olnud. Hetkel moodustavad elektriautod Hiinas ainult ühe protsendi kõikidest kasutuses olevatest autodest.
    Ameerikas on madalad kütusehinnad elektriautode leviku peatanud, samuti on elektriautod märgatavalt kallimad fossiilkütusel jooksvatest autodest.
    Kõige progressiivsem on olnud Norra, mis on seadnud eesmärgi jätta 2025. aastaks kasutusele ainult elektri ja vesiniku peal sõitvad autod või hübriidautod.
  • Hetkel kuum
Eksperdid: ettevõtjal on lihtsam kaitsta vilepuhujaid laiemalt, kui seadus nõuab
Eesti võttis vilepuhuja kaitse seaduse vastu sedavõrd kitsa kohaldamisalaga, et ettevõtjatel on lihtsam võimaldada probleemidest teavitamist laiemalt, kui neilt nõutakse, ning näidata seeläbi üles kõrgendatud ühiskondlikku vastutust, kirjutavad advokaadibüroo Sorainen partner Karin Madisson ning sama büroo jurist Karl Oskar Pungas.
Eesti võttis vilepuhuja kaitse seaduse vastu sedavõrd kitsa kohaldamisalaga, et ettevõtjatel on lihtsam võimaldada probleemidest teavitamist laiemalt, kui neilt nõutakse, ning näidata seeläbi üles kõrgendatud ühiskondlikku vastutust, kirjutavad advokaadibüroo Sorainen partner Karin Madisson ning sama büroo jurist Karl Oskar Pungas.
Nädal Balti börsil lõppes positiivse noodiga
Balti börsi koondindeks Baltic Benchmark edenes täna 0,26%. Tõusid nii Tallinna kui ka Vilniuse börsid, Riia oli languses.
Balti börsi koondindeks Baltic Benchmark edenes täna 0,26%. Tõusid nii Tallinna kui ka Vilniuse börsid, Riia oli languses.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Konkurentsiameti juht kaotas ametnike 13nda palga: mulle ei mahtunud see pähe
Kui Evelin Pärn-Lee oli konkurentsiametit juhtima asunud ja luges esimest korda ameti tulemustasude reeglistikku, oli tema kui jurist üllatunud.
Kui Evelin Pärn-Lee oli konkurentsiametit juhtima asunud ja luges esimest korda ameti tulemustasude reeglistikku, oli tema kui jurist üllatunud.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Raadiohitid: kinnisvara hind jõuab aastaga tippu
Kinnisvara hinnad tõusevad peagi vanade tippude juurde, rääkis Liveni tegevjuht Andero Laur nädala kuulatuimas saates “Investor Toomase tund”.
Kinnisvara hinnad tõusevad peagi vanade tippude juurde, rääkis Liveni tegevjuht Andero Laur nädala kuulatuimas saates “Investor Toomase tund”.
Euroopa tarbijaühendused esitasid Temu peale ühiskaebuse
Euroopa tarbijaühenduste hinnangul pole Hiina odavkaubandusplatvorm Temu pakkunud klientidele seaduses nõutavas ulatuses tarbijakaitset ja kasutab keelatud manipuleerivaid kauplemisviise.
Euroopa tarbijaühenduste hinnangul pole Hiina odavkaubandusplatvorm Temu pakkunud klientidele seaduses nõutavas ulatuses tarbijakaitset ja kasutab keelatud manipuleerivaid kauplemisviise.