Heineken ostab 40% ettevõttest. China Resources toodab Hiina popimat õlut Snow.
Hiina õlleturg on viimastel aastatel märkimisväärselt muutumas. Ühelt poolt on tegu maailma suurima õlleturuga, ent veelgi olulisem on, et kõrgemad palgad panevad inimesi vaatama kallimate ja välismaiste brändide poole. Samas muutuvad õlletootjate kasumid kasinamaks, sest lisaks kohalikele humalavee tootjatele tahavad turul sõõmu võtta ka suurtootjad, nagu Carlsberg ning Anheuser-Busch.
Heinekeni jaoks saab diil olema väga kasulik, kuivõrd China Resourcesi abiga saab Heineken hakata oma tooteid Hiina poelettidele viima. Heineken litsentsib oma brändi China Resourcesi juures ning ühtlasi saab China Resources võimaluse hakata oma tooteid müüma Heinekeni võrgustiku kaudu.
Guotai Junan Securitiesi analüütik Barney Wu ütles Bloombergile, et Heineken poleks omal jõul suutnud Hiinas midagi suurt korda saata. „Erinevalt konkurentidest, nagu AB InBev, on Heineken maganud maha võimaluse saada tugevaks turuliidriks,“ lisas ta.
Heineken teatas hiljuti aasta
esimese kuue kuu majandustulemused, mis investoritele kosutavalt ei mõjunud, sest tulemusi räsis peamiselt kõikuv valuutaturg. Heinekeni esimese poolaasta netokäive edenes 4,2%, 10,78 miljardi euroni. Puhaskasum tõusis aastases võrdluses 9,1%, 950 miljoni euroni. Möödunud aastal jäi kasuminumber 871 miljoni juurde. Heineken müüs esimesel poolaastal aastases võrdluses 4,5% rohkem õlut, kusjuures Heinekeni brändi õlle müük suurenes 7,5%.
Heinekeni aktsia on täna Amsterdami börsil tõusnud 1,36%, 88,02 eurole.