Artikkel

    Kas rohepesu või mitte? Tõehetk saabub aastal 2025

    EL rohepöörde tõehetk saabub juba nelja aasta pärast Pariisis, kus keelatakse täielikult diislikütusel töötav transport.Foto: Pixabay

    „Jälgin huviga mis hakkab toimuma aastal 2025 Pariisis, kus hakkab kehtima totaalne diiselsõidukite keeld. Kuidas need tohutud kogused kaupa väikeste kaubikutega laiali veetakse, sest suuremate tarbesõidukite seas ei ole diislile alternatiivi veel niipea näha,“ tõdes saates "Ärikliendid roolis" AMTELi tegevjuht Arno Sillat.

    Sillati sõnul võime Tallinnas rääkida elektrilistest kaubaratastest ja muust taolisest, kuid Pariis on sedavõrd suur linn, kogused suured ja liikumist palju. Mingi osa kindlasti suudavad ka elektrisõidukid ära katta aga kindlasti mitte kogu logistikat. „See on tõehetk, kus saame näha milline on poliitikute rohepöörde surve esimene tegelik tagajärg,“ lausus Autode Müügi ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu tegevjuht Arno Sillat.
    Tema hinnangul lõhnab kogu teema rohepesu järele, kus tegutsetakse poliitikute ja börsile meelepäraste tegude survel ning reaalse maailmaga on üsna vähe pistmist.
    „On välja arvestatud, et kui Suurbritannia läheb 2040 täielikult üle elektriautodele, kasvab maailma vasetoodang kaks korda. Kui sellele läheb üle kogu EL, siis kasvab see 15-20 korda. Kuidas saab keegi lubada selle kõige taustal, et elektriautod aina odavnevad? Valmis alternatiivseid tehnilisi lahendusi tegelikult ei ole. Taustaks veel see, et EL hakkab muu maailmaga võrreldes arengust maha jääma, sest käskude ja keeldudega kaugele ei jõua,“ tõdes Sillat ja lisas, et kui toimivad tehnilised lahendused tõesti lähiaastatel tulevad, on see surve end ära tasunud. „Kui aga mitte, tekib küsimus, miks me end üldse täna nõndamoodi piitsutame. Õigem oleks öelda, meid piitsutatakse.“
    Sillati hinnangul on reaalne variant see, et autotootjad lepivad trahvisummade kui paratamatusega ning see muutub sisuliselt automaksuks, mis on juba auto hinna sisse kirjutatud.
    Ka teine saatekülaline, ELKE Grupi värske tegevjuht Taavi Lepik tunnistas, et tegemist on pehmelt öeldes „väga huvitava ajaga.“ Tema sõnul on asi lihtne: tarbesõiduk, see on ettevõtlus ja diisel on täna kõige parema kilomeetrihinnaga sõiduk, millega äri teha. Seda, et mingil müstilisel moel peaks kogu maailma ettevõtlus tegema lihtsalt kellegi survel kannapöörde, ei ole reaalne. Eriti kui arvestada seda, et enamikel suurematel tootjatel ei ole alternatiivsete sõidukite tootmise kogemust.
    „Toyota on tootnud hübriidautosid ligi veerandsada aastat ja täna on nende osakaal 40% toodangust. Teistel on see aga suhteliselt olematu. Kui suurima autotootja maht on täna ca 10 miljonit eurot, siis elektriautode osakaal on seal vaid 3-4%. Tõsta see loetud aastatega 70-80% peale, ei kõla eriti reaalselt,“ nentis Lepik.
    Lisaks võetakse saate luubi alla hiljutine majandus- ja taristuministri määrus, mis keelab Eestis esmaselt registreerida keritud odomeetriga autosid, räägitakse millised muutused on nn musta numbri saamisel ning loomulikult ei pääseta üle ega ümber ka täna algavast Rally Estoniast.
    Saatejuht on Tõnu Tramm, saadet toetab Neste Eesti.
    Kuula saadet siit:
  • Hetkel kuum
Eksperdid: ettevõtjal on lihtsam kaitsta vilepuhujaid laiemalt, kui seadus nõuab
Eesti võttis vilepuhuja kaitse seaduse vastu sedavõrd kitsa kohaldamisalaga, et ettevõtjatel on lihtsam võimaldada probleemidest teavitamist laiemalt, kui neilt nõutakse, ning näidata seeläbi üles kõrgendatud ühiskondlikku vastutust, kirjutavad advokaadibüroo Sorainen partner Karin Madisson ning sama büroo jurist Karl Oskar Pungas.
Eesti võttis vilepuhuja kaitse seaduse vastu sedavõrd kitsa kohaldamisalaga, et ettevõtjatel on lihtsam võimaldada probleemidest teavitamist laiemalt, kui neilt nõutakse, ning näidata seeläbi üles kõrgendatud ühiskondlikku vastutust, kirjutavad advokaadibüroo Sorainen partner Karin Madisson ning sama büroo jurist Karl Oskar Pungas.
Nädal Balti börsil lõppes positiivse noodiga
Balti börsi koondindeks Baltic Benchmark edenes täna 0,26%. Tõusid nii Tallinna kui ka Vilniuse börsid, Riia oli languses.
Balti börsi koondindeks Baltic Benchmark edenes täna 0,26%. Tõusid nii Tallinna kui ka Vilniuse börsid, Riia oli languses.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Nädala lood: kell kuus tuled tööle, kell kaheksa hakkab palk jooksma Nädala ülevaade juhile, ettevõtjale ja investorile
Äripäev avaldas sel nädalal artikleid väga heast, aga ka väga halvast juhtimisest, kirjeldas mitme ettevõtlusvaldkonna käekäiku ja leidis suurte koondajate vahelt üles neid, kes ambitsioonikalt kasvavad.
Äripäev avaldas sel nädalal artikleid väga heast, aga ka väga halvast juhtimisest, kirjeldas mitme ettevõtlusvaldkonna käekäiku ja leidis suurte koondajate vahelt üles neid, kes ambitsioonikalt kasvavad.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Raadiohitid: kinnisvara hind jõuab aastaga tippu
Kinnisvara hinnad tõusevad peagi vanade tippude juurde, rääkis Liveni tegevjuht Andero Laur nädala kuulatuimas saates “Investor Toomase tund”.
Kinnisvara hinnad tõusevad peagi vanade tippude juurde, rääkis Liveni tegevjuht Andero Laur nädala kuulatuimas saates “Investor Toomase tund”.
Euroopa tarbijaühendused esitasid Temu peale ühiskaebuse
Euroopa tarbijaühenduste hinnangul pole Hiina odavkaubandusplatvorm Temu pakkunud klientidele seaduses nõutavas ulatuses tarbijakaitset ja kasutab keelatud manipuleerivaid kauplemisviise.
Euroopa tarbijaühenduste hinnangul pole Hiina odavkaubandusplatvorm Temu pakkunud klientidele seaduses nõutavas ulatuses tarbijakaitset ja kasutab keelatud manipuleerivaid kauplemisviise.