Artikkel

    Arno Sillat täitis elektrijaama võidusõidumasinatega. Nüüd täidab ka lugudega

    AMTELIi pikaaegse juhina tuntud Arno Sillat Eestis toodetud vormelauto roolis. Taamal paistab Lada VFTS, millega sõitsid 1980ndatel kõik meie suuremad rallistaarid. Pilt pärineb 2017. aastast.Foto: Eero Vabamägi/Postimees/Scanpix

    Eesti mootorispordi muuseumi MOMU looja Arno Sillat võib eksponaatide kõrval vesta ühe loo teise järel. Seostatult, haaravalt ja faktitihedalt. Peast, ilma ühegi märkmeta.

    Kõnelema oli harjunud ka Arno Sillati isa Rein. Kui Arno Sillatit tuntakse pikaaegse Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu juhina, siis Rein Sillat juhatas aastaid Tallinna Polütehnilise Instituudi autokateedrit, veel enne seda töötas aga Tallinna Autode Remondi Katsetehases, kus valmistati palju au ja kuulsust toonud Estonia vormeleid, mis on nüüd MOMU kroonijuveelideks.
    Samuti autokateedris õppinud ja töötanud Arno Sillat hakkas isa suunamisel tegelema Eestis toodetud võidusõidutehnika talletamisega juba 1980ndate keskpaigus, sest oma elu oli hakanud elama eksiarvamus, et kateedri juurde luuakse muuseumit, ning inimesed tõid sinna kõiksugu mootorispordiga seotud kraami. Seejuures tunnistab Sillat "Autojuttude" saates, et äsja Vene kroonust välja pääsenud noore mehe jaoks polnud muuseumi asjadega tegelemine sugugi unistuste ülesanne.
    "Aga käsk on vanem kui meie," lisab ta. Ning kui isa 1991. aastal siitilmast lahkus, vormus juba konkreetsem plaan tehagi mootorispordi muuseum ära.
    MOMU ametliku avamiseni jõuti viis aastat tagasi. See asub Saue vallas Turba alevikus renoveeritud Ellamaa elektrijaamas. Arhitektuurimälestiseks tunnistatud hoone on omaette vaatamisväärsus ning Sillat oskab ka selle kohta peast lugusid pajatada.
    Kaks aastat tagasi avati MOMUs teadaolevalt esimene täielikult autodele pühendatud kunstinäitus Eestis, kui eksponeeriti kunstnik Kaili Aaviku töid.Foto: MOMU arhiiv
    Äripäeva raadio autosaate seekordses osas räägib Arno Sillat lisaks muuseumi saamisloole ja majale pikemalt ka mõnedest eksponaatidest. Raadioreportaažina tehtud saadet saab MOMUs kohapeal viibides kasutada ka audiogiidina.
    Saates kuuleb, milline nõukaaegne võidusõiduauto ladus vundamenti hilisemale Markko Märtini tähelennule, milline auto pani muuseumi avamisel viibinud FIA presidendi Jean Todti silmad põlema ja paljut muudki. Arno Sillatiga vestleb Karl-Eduard Salumäe.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Vahemere vaatlus | Kuidas nad seal Lõuna-Euroopas Ukraina sõjast aru saavad? Ega ei saagi
Keskmisel maailmakodanikul on raske mõista, et üks riik võib 21. sajandil alustada Euroopas sõda lihtsalt selleks, et territooriumil suuremaks saada, ohverdades seejuures omaenda inimeste heaolu, kirjutab Äripäeva Lõuna-Euroopa kolumnist Lauri Vahemeri.
Keskmisel maailmakodanikul on raske mõista, et üks riik võib 21. sajandil alustada Euroopas sõda lihtsalt selleks, et territooriumil suuremaks saada, ohverdades seejuures omaenda inimeste heaolu, kirjutab Äripäeva Lõuna-Euroopa kolumnist Lauri Vahemeri.
Melinda French Gates lahkub Gatesi Fondist, jätkab heategevust 12,5 miljardi dollariga
Melinda French Gates teatas, et astub tagasi Bill & Melinda Gates Foundationi kaasesimehe positsioonilt. Viimane tööpäev on ametlikult 7. juunil.
Melinda French Gates teatas, et astub tagasi Bill & Melinda Gates Foundationi kaasesimehe positsioonilt. Viimane tööpäev on ametlikult 7. juunil.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Eesti mõjukaim finantsjuht: need kolm õppetundi muutsid mu karjääri
Ühel mu tiimiliikmel oli kujunenud sügav depressioon ja ma olingi viimane inimene, kes teada sai, meenutab Sunly finantsjuht Lili Kirikal finantskonverentsi laval ühte valusamat hetke oma karjääris.
Ühel mu tiimiliikmel oli kujunenud sügav depressioon ja ma olingi viimane inimene, kes teada sai, meenutab Sunly finantsjuht Lili Kirikal finantskonverentsi laval ühte valusamat hetke oma karjääris.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
FT: Tants külmutatud Vene varade konfiskeerimise ümber
Sadade miljardite eurode väärtuses välisreservide konfiskeerimine võiks muuta Ukraina sõja kulgu. USA ja Euroopa on aga eri nõul, kui kaugele sellega minna.
Sadade miljardite eurode väärtuses välisreservide konfiskeerimine võiks muuta Ukraina sõja kulgu. USA ja Euroopa on aga eri nõul, kui kaugele sellega minna.
Arco Vara juht: planeeringute venimine tõstab korterite hindasid
Tallinna detailplaneeringute venimise tõttu kasvab igal aastal 5-6 protsenti korterite ruutmeetri hinnad, ütles kinnisvarafirma Arco Vara juht Miko Niinemäe.
Tallinna detailplaneeringute venimise tõttu kasvab igal aastal 5-6 protsenti korterite ruutmeetri hinnad, ütles kinnisvarafirma Arco Vara juht Miko Niinemäe.