Artikkel
Austrias Tirooli piirkonnas Glemmi orus avanes vaat selline vaade. Aga ega põhjalikult uuendatud Porsche Cayenne kah sugugi paha ole!Foto: Porsche

Auto|Piloot. Porsche Cayenne on jätkuvalt vahelduvate olude äss

Porsche menumudel Cayenne võeti pulkadeks ning pandi uutest-parematest tükkidest kokku tagasi. Tulemus sai ühekorraga nii meeldivalt tuttav kui üllatavalt erinev.

Vaade kipub Panorama Almis halvavalt mõjuma. Austrias Tirooli piirkonnas Glemmi orus asuvas söögikohas on nii Kõrg-Tauern kui Kitzbüheli Alpid otsekui peopesal. Neid imetledes suurt muud pähe ei mahu.
Ent ehkki vaate vastu ei saa miski, siis ega teekond sinna kah paha ole. Salzburgi poolt kulgev kurviline mägitee – ülesse kaks sõidurida, alla üks – muutub eriti vahvaks siis, kui sinust täie suhinaga mööda põrutanud hallile Volkswagen ID.4-le viisaka vahega tuulde võtta ning niimoodi selle juhi ilmselget kanditundmist ekspluateerida. Puht hüpoteetiline olukord, mõistagi …
Sama hüpoteetiliselt võib säärane paarissõit saada enneaegse lõpu, sest pöörata tuleb kitsukesele kruusaserpentiinile. See on ka tavakõrge autoga läbitav, aga maasturiga sujub see palju stressivabamalt.
Ahhetamine algab siit. Niipea kui end puude vahelt kõrgemale keerutada, hakkavad avanema maalilised pildid. Nõjatu tahapoole ja jälgi, kuidas tuuleklaas muutub justnagu lõuendiks.
Foto: Porsche
Porsche Cayenne sobib selliste vaheldusrikaste oludega sõitude nautimiseks võrratult, kuna evib tõsimaasturlikke omadusi, aga tunneb end hoogsamalt kurvitades veelgi kodusemalt. "Cayenne on oma klassi kõige sportlikum auto," toonitab Porsche tajutava uhkusega. Ja ega nad ju valeta.
Seega oli Porschest vägagi arukas lasta rahvusvahelisel meedial põhjalikult uuendatud Cayenne'iga nimetet paika sõita. Eestit esindaski väljaannetest Äripäev.

See arvustus on täna ilmunud Äripäeva ajakirja juunikuu numbri kaanelugu. Autodele pühendatud erist leiab veel intervjuu eduka ettevõtjaga, kes startis esimese eestlasena maailmakuulsal Dakari kõrberallil autode klassis piloodina; reportaaži talviselt maastikusõidupäevalt Land Rover Defenderitega jpm.

Auto nagu tordidieet
Sellest on nüüdseks möödas üle 20 aasta, mil autoajakirjadesse hakkasid jõudma fotod seninägematult vaoshoitud kerekaldumisega kurve võtvast džiibist – esimese põlve Porsche Cayenne'ist. Tõik, et 911 mark valmistab kõrget ja rasket mooduautot, võis toona mitte meeldida või veelgi vähem meeldida. Puriste ei rahuldanud ka selgitus, et see on äriliselt hädatarvilik patt.

Isegi konkurendid nagu BMW X6 või Audi Q8 näevad Cayenne'i kõrval välja justkui keelatud ainete tarvitamise eest võistluskeelu saanud kulturistid.

Seotud lood

Mihkel Nestor: kui hull on lugu investeeringutega? Üldse mitte nii hull
Levinud narratiivi kohaselt on kiire palgakasv, vohav bürokraatia ja maksutõusud muutnud Eesti ettevõtluskeskkonnana ebasoodsaks ning suunanud uued investeeringud siit minema. Numbritele otsa vaadates on nende väidetega väga raske nõustuda, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Levinud narratiivi kohaselt on kiire palgakasv, vohav bürokraatia ja maksutõusud muutnud Eesti ettevõtluskeskkonnana ebasoodsaks ning suunanud uued investeeringud siit minema. Numbritele otsa vaadates on nende väidetega väga raske nõustuda, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Hõbe lõi kirkalt särama ja kipub kullast kasumlikumaks
Kulla väikevend ja vaese mehe kuld hõbe on tänavu kollasest metallist kiiremini kallinenud. Analüütikud toovad välja, et järjepidev puudujääk turul võib hõbeda järgnevatel aastatel kullast isegi eredamalt särama panna.
Kulla väikevend ja vaese mehe kuld hõbe on tänavu kollasest metallist kiiremini kallinenud. Analüütikud toovad välja, et järjepidev puudujääk turul võib hõbeda järgnevatel aastatel kullast isegi eredamalt särama panna.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Kuidas ehitada kriisikindlat ettevõtet: Infortari põhimõtted “Kui Infortari läksin, küsiti, kas lähen pensionile”
Tallinki ja Eesti Gaasi omanik ning lisaks kinnisvaras tegutsev börsiettevõte Infortar on end teadlikult ehitanud firmaks, mis kriiside ajal mitte ei kannata, vaid leiab uusi võimalusi ja kasvab.
Tallinki ja Eesti Gaasi omanik ning lisaks kinnisvaras tegutsev börsiettevõte Infortar on end teadlikult ehitanud firmaks, mis kriiside ajal mitte ei kannata, vaid leiab uusi võimalusi ja kasvab.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Setod protestivad: Koidula piiripunktis ootab sadu veokeid, riik tahab selle aga ööseks sulgeda
Riigi plaan sulgeda Koidula piiripunkt öiseks ajaks on Setomaa vallajuhid tigedaks ajanud, kirjutab Logistikauudised.
Riigi plaan sulgeda Koidula piiripunkt öiseks ajaks on Setomaa vallajuhid tigedaks ajanud, kirjutab Logistikauudised.
Otseülekanne Pärnust: parim juht küsitleb mantlipärijaid
Täna selgub Pärnu juhtimiskonverentsil Eesti parim juht, Äripäeva PRO paketi omanikud saavad välja kuulutamisele eelnevast tippjuhtide aruteluringist osa otselülituse kaudu.
Täna selgub Pärnu juhtimiskonverentsil Eesti parim juht, Äripäeva PRO paketi omanikud saavad välja kuulutamisele eelnevast tippjuhtide aruteluringist osa otselülituse kaudu.