Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Uutest klientidest jäetakse kolmandik unarusse

    Turundusnõukoja poolt läbi viidud uuring näitas, Eesti ettevõtete turundusjuhid kaotavad pärast kampaaniat kuni 30 sissetulnud kliendikontaktidest ja seega ka võimalikust käibest.
    Eesti ettevõtete turundusjuhid mõtlevad välja järjest uusi väga ahvatlevaid pakkumisi järjest uutele sihtrühmadele, kes on veel klientideks haaramata.
    Eesti reklaamiagentuurid teevad oma tööd reeglina hästi ja mõtlevad kliendi toote-teenuse mahamüümiseks välja järjest uusi kavalaid ideid. Neil on rida provokatiivseid mõtteid, kuidas turundusjuhtide ahvatlevaid pakkumisi serveerida. Meediaplaanid muutuvad järjest professionaalsemaks ning kampaania sõnum jõuab järjest uute sihtrühmadeni.
    Eesti kliendid on aga ikkagi õnnetud. Nad tahavad turundusjuhtide poolt välja mõeldud ning reklaamiagentuuride poolt vahvasti serveeritud ahvatlevaid pakkumisi proovida, kuid kahjuks seda neile ei võimaldata. Klientide e-postile ja telefonikõnedele ei reageerita kas üldse või jääb kliendi probleem peale esimest kontakti määramatuks ajaks laokile. Turundusnõukoja poolt läbi viidud lihtne uuring näitas, et erinevates firmades kaotatakse 5-30 sissetulnud kliendikontaktidest ja seega ka võimalikust käibest. Seda teadmata loovad aga ettevõtted järjest uusi pakkumisi ja kampaaniaid ning saamata jäänud tulu maht kasvab pidevalt.
    Selge on see, et erinevatel põhjustel pole sissetulnud kliendikontaktide kaotust võimalik täiesti nullini viia, kuid üle viie protsendi ei tohiks see küll ühelgi firmal olla. Kadude põhjused on tavaliselt leitavad ja likvideeritavad. Peamised kliendikao põhjustajad on tavaliselt puudulikud protseduurid ? määramata on iga kanali eest konkreetne vastutaja ja skeemid juhuks kui põhiline vastutaja kas haigestub, puhkab vms.
    Üheks põhjuseks on ka töötajate alamotiveeritus ? kuna töötasu ei sõltu töö tulemusest, siis lihtsalt ei viitsita kõikide kliendikontaktidega tegeleda ja ?unustatakse? osad.
    Sama moodi võib üheks põhjuseks olla ka vastupidiselt töötajate ülemotiveeritus ? kuna töötasu sõltub peamiselt töö tulemustest, siis ei soovita tegeleda klientidega, kes eeldavad tavapärasest rohkemat tööd või kes kohest suurt tulu ei tõota. Kindlasti ei tohiks jätta mainimata ka töötajate sobimatus ametikohale.
    Käest lipsanud klientide arvu ja kao põhjuse leidmiseks on mitmeid erinevaid meetodeid. Üks, mida Turundusnõukoda soovitab ja ka oma klientide juures reeglina kasutab, baseerub ettevõtte üldisele klientide ning kliendikontaktide arvule. Nimetatud arvust tulenevalt sooritatakse esinduslik arv erinevaid proovi-kliendikontakte või proovioste ning saadud tulemusi analüüsides tuvastatakse probleemi suurus ning selle põhjus. Selline uuring kontrollib kõikide kanalite ja suhtlusetappide efektiivsust.
    Niimoodi kontrollitakse muu hulgas ka kodulehe, e-posti või telefoni vahendusel laekunud esmaste kliendikontaktide käsitlemist ning ka esmasele kontaktile järgnevaid tegevusi.
    Siit edasi saab aga juba teha vajalikke muudatusi (töö- ja kontrollprotseduuride muutmine, tasuskeemide muutus, koolitus, muudatused personalis jne), et kadu väheneks.
    Mingi perioodi järel saab uuringut korrata ning vaadata kui palju olukord paranenud on. Uuringut saab iga ettevõte ka ise läbi viia, kuid arvestades suhteliselt mahukat tööd ning ka tulemuste objektiivsuse jaoks vajalikku ?konspiratsiooni?, on soovitav vastav teenus ikkagi professionaalidelt sisse osta. Ükskõik kumba teed ei valita, selge on see, et teenindusvalmiduse kontrolli alahinnata ei tohi ja see peab toimuma regulaarselt.Enim tähelepanu peaksid pöörama laia kliendibaasiga ettevõted.
    Enim tähelepanu oma müügikanali toimimisele peaksid pöörama ettevõtted, kellel oma tootest või teenusest lähtuvalt on lai kliendibaas. Tavaliselt on siis ka teenus odavam ning kliendid jõuavad teieni spontaanselt.
    Nad helistavad või külastavad kodulehekülge ja proovivad sel viisil infot saada. Kui see ei õnnestu, siis nad kas loobuvad teenusest üldse või valivad konkurendi.
    Loomulikult võib väita, et me polegi sellistest klientidest huvitatud, kuid kindlasti on odavam üritada oma firma töökorraldust optimeerida, et suuta rohkem kliente teenindada kui, et loobuda potentsiaalsetest klientidest, kes on teiega ise ühendust võtnud. Siin võiks näidetena tuua telefoni- ja internetiteenuse, turvateenuse osutajad, reisikorraldajad jpt.
  • Hetkel kuum
Eero Raun: õhuke riik on Eesti paratamatus, riigirahandus vajab tegevusauditit
Tänased riigirahanduse juhid ei püüagi ebaotstarbekaid kulutusi tuvastada, kirjutab ettevõtja Eero Raun (Parempoolsed).
Tänased riigirahanduse juhid ei püüagi ebaotstarbekaid kulutusi tuvastada, kirjutab ettevõtja Eero Raun (Parempoolsed).
Nädal Balti börsil lõppes positiivse noodiga
Balti börsi koondindeks Baltic Benchmark edenes täna 0,26%. Tõusid nii Tallinna kui ka Vilniuse börsid, Riia oli languses.
Balti börsi koondindeks Baltic Benchmark edenes täna 0,26%. Tõusid nii Tallinna kui ka Vilniuse börsid, Riia oli languses.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Eesti parima juhi tiitli võitis ambitsioonikas IT-ettevõtja
Täna kuulutati Eesti parimaks juhiks IT-ettevõtja, OIXIO Groupi omanik ja juhatuse esimees Ivo Suursoo.
Täna kuulutati Eesti parimaks juhiks IT-ettevõtja, OIXIO Groupi omanik ja juhatuse esimees Ivo Suursoo.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Otseülekanne Pärnust: parim juht küsitleb mantlipärijaid
Täna selgub Pärnu juhtimiskonverentsil Eesti parim juht, Äripäeva PRO paketi omanikud saavad välja kuulutamisele eelnevast tippjuhtide aruteluringist osa otselülituse kaudu.
Täna selgub Pärnu juhtimiskonverentsil Eesti parim juht, Äripäeva PRO paketi omanikud saavad välja kuulutamisele eelnevast tippjuhtide aruteluringist osa otselülituse kaudu.
Koondamiste kõrval palkab mõni ettevõte sadu töötajaid. “Hea aeg laienemiseks”
Kui tööstus- ja ehitussektori raskuste mõjul paisus töötute arv esimeses kvartalis aastaga pea 20 000 võrra, siis mõned Eesti ettevõtjad on sama ajaga juurde palganud sadu inimesi.Tööpuudus kerkis esimeses kvartalis 7,8 protsendini. Viimati oli tööpuudus nii kõrge koroonaviiruse esimese laine ajal 2020. aastal, teatas Swedbanki vanemökonomist Liis Elmik.
Kui tööstus- ja ehitussektori raskuste mõjul paisus töötute arv esimeses kvartalis aastaga pea 20 000 võrra, siis mõned Eesti ettevõtjad on sama ajaga juurde palganud sadu inimesi.Tööpuudus kerkis esimeses kvartalis 7,8 protsendini. Viimati oli tööpuudus nii kõrge koroonaviiruse esimese laine ajal 2020. aastal, teatas Swedbanki vanemökonomist Liis Elmik.