Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tähtajast kinnipidamine on hinnast olulisem

    Üks blokk meie pooolt sadakonna Eesti ettevõtte seas läbiviidud küsimustikust keskendus nende kriteeriumite hindamisele, mis on siinsete ettevõtete jaoks infotehnoloogia-alase partneri valikul olulised. On ju õige partneri valik iga ettevõtte jaoks üks esimesi ja olulisemaid otsuseid, mille selle firma juhid peavad langetama. Nagu meie korraldatud küsitlus näitas, hindavad Eesti ettevõtted neid IT-firmasid, kes mõjuvad usaldusväärselt, suudavad mõista kliendi vajadusi ja pidada kinni töö tähtaegadest.
    Väitele, et IT-partneri valikul on oluline tema usaldusväärsus ja tuntus turul vastas 43 küsitletutest, et nad on sellega täiesti nõus, ning 35 oli pigem nõus. Seega hindas 78 partneri usaldusväärsust ja tuntust turul kõrgelt, mistõttu uutel firmadel, kes tahavad tulla IT-turule, on küllaltki raske ennast tõestada ning edu saavutada.
    Edule võivad aga loota sellised firmad, kes on ühelt poolt olnud turul pikemat aega ning suutnud osava turunduse ja suhtekorraldusega saavutada hea reputatsiooni ja tuntuse, kuid teiselt poolt ka firmad, kes suudavad tänu teostatud projektidele ja rahulolevatele klientidele mõjuda usaldusväärsena. Edukalt läbiviidud projektid on IT-firma jaoks parim võimalus enese müümiseks ja usaldusväärsuse kinnitamiseks.
    Järgnevalt uurisime, kas IT-partneri valikul on oluline tema võime mõista kliendi vajadusi. Kas siin ei ole vastuste seas kaksipidi mõistmist: 86 valimist oli sellega täiesti nõus ja 12 pigem nõus. Liialt tehnilise keele kasutamine, pealiskaudsus, suutmatus avastada kliendi IT-alaseid kitsaskohti, lähtumine enese teadmistest, loodud lahendustest ja mitte kliendi vajadustest on olnud probleemid, millega infotehnoloogiateenust sisseostvad ettevõtted on ikka kokku puutunud, ning sellega ei olda rahul.
    Oma ettevõtte kogemuste põhjal võime küll öelda, et mitte alati ei tea ka kliendid ise oma vajadusi, kuid sel juhul tuleb teha seda rohkem tööd nende väljaselgitamiseks, mitte aga hakata tööga pihta, sest sel juhul on võimalikud probleemid projekti lõppfaasis väga tõenäolised.
    Samuti uuriti küsitletute käest, kas IT-partneri valikul on oluline tema pakutavate teenuste soodne hind. Siinkohal üheselt mõistetavat konsensust vastajate hulgas täheldada ei saanud, sest täielikult nõustus selle väitega 24 protsenti vastanutest, 39 protsenti oli pigem nõus ning pigem ei nõustunud sellega 30 protsenti vastanutest. Kindlalt eitavalt seisukohal oli 7 protsenti vastanutest.
    Võib tõdeda, et hinda tähtsustavad kliendid omasid ülekaalu nende ees, kes seda nii palju ei tähtsustanud. Kuna valimis moodustasid suure osa väikese ja keskmise suurusega ettevõtted, kelle IT-eelarved ei ole väga suured, siis on teatav hinnatundlikkus ka mõistetav. Samas näitasid teised küsimused küllaltki selgelt, et kõige rohkem tähtsustab klient siiski teenindusega seotud asjaolusid (vajaduste mõistmine) ja sel juhul on hind teisejärguline.
    Subjektiivset kommentaari juurde lisades võib öelda, et aasta-aastalt on hinna osa otsuste tegemisel kahanenud. Kui ettevõttel on olemas infotehnoloogia arendamiseks pikaajaline strateegia, siis ei kõhelda täna enam teha kulukat ostuotsust, kui ollakse veendunud, et järgnevatel perioodidel tasub investeering end ära. Kui IT-alane koostööpartner suudab tehtava investeeringu vajaduse oma kliendile majanduslikult ära põhjendada, siis on juhid valmis neid aktsepteerima, sest nad käsitlevad seda kui iga teist investeeringut, mis teenib ettevõtte eesmärke ja aitab parandada majanduslikke tulemusi.
    Uuringu käigus küsisime ka ettevõtete hinnanguid IT-partneri valikul selle kohta, kas partneri valimisel on oluline tema tähtaegadest kinnipidamine. Väitega, et see on kõige tähtsam, oli täiesti nõus 83 vastanutest ja 15 oli pigem nõus. Tulemus näitas üsna selgelt, et IT-firmade suutlikkus pidada tähtaegadest kinni on potentsiaalsete klientide jaoks väga oluline.
    Infotehnoloogia konsultatsioonifirma Net Group viis aprillikuus läbi uuringu, mis käsitles Eesti ettevõtete infotehnoloogilist olukorda. Uuringu eesmärgiks oli selgitada välja Eesti ettevõtjate ootused ja vajadused IT-partnerite suhtes. Valim koosnes ettevõtetest, mis omasid erinevaid kokkupuuteid IT-firmadega ja kasutasid töökohtades arvuteid. Siinses artiklis on välja toodud põhilised uuringu tulemused, mille põhjal saab teha järeldusi ja üldistusi.
    Kui küsida ettevõtete käest põhjuseid, mis on tinginud koostöö katkemise senise partneriga, siis on üks sagedamini mainitavaid partneri suutmatus tähtaegadest kinni pidada. Selle üheks põhjuseks on kliendi vajaduste puudulik selgitamine, aga ka konkreetsest olukorrast sõltuvad põhjused: projektijuhtimise vead, halb kommunikatsioon. Ka küsitlus kinnitas lihtsat tõde, et täna on konkurentsieelis neil ettevõtetel, kes suudavad hinnata õigesti projekti keerukust ja ulatust ning püstitada sellest lähtuvalt reaalsed tööde ajakavad ja hiljem nendest kinni pidada.
    Täna töötavad ärimudelid ei sobi kõige paremini enam tulevikku ja seepärast peavad kõik ettevõtted olema valmis muutusteks. IT-l on siin täita oluline roll ja seepärast tähtsustub õige IT-partneri valik üha enam. Partneritelt IT-teenust sisse ostes ei ole alati garanteeritud rahaline kokkuhoid, küll aga peaksid paranema IT-protsesside kvaliteet ja kokku hoitakse juhtimisressurssi ning aega. Kõigepealt peaksid ettevõtted aga paika panema IT-strateegia ja peamised äriprotsessid.
  • Hetkel kuum
Mihkel Nestor: kui hull on lugu investeeringutega? Üldse mitte nii hull
Levinud narratiivi kohaselt on kiire palgakasv, vohav bürokraatia ja maksutõusud muutnud Eesti ettevõtluskeskkonnana ebasoodsaks ning suunanud uued investeeringud siit minema. Numbritele otsa vaadates on nende väidetega väga raske nõustuda, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Levinud narratiivi kohaselt on kiire palgakasv, vohav bürokraatia ja maksutõusud muutnud Eesti ettevõtluskeskkonnana ebasoodsaks ning suunanud uued investeeringud siit minema. Numbritele otsa vaadates on nende väidetega väga raske nõustuda, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Hõbe lõi kirkalt särama ja kipub kullast kasumlikumaks
Kulla väikevend ja vaese mehe kuld hõbe on tänavu kollasest metallist kiiremini kallinenud. Analüütikud toovad välja, et järjepidev puudujääk turul võib hõbeda järgnevatel aastatel kullast isegi eredamalt särama panna.
Kulla väikevend ja vaese mehe kuld hõbe on tänavu kollasest metallist kiiremini kallinenud. Analüütikud toovad välja, et järjepidev puudujääk turul võib hõbeda järgnevatel aastatel kullast isegi eredamalt särama panna.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Kuidas ehitada kriisikindlat ettevõtet: Infortari põhimõtted “Kui Infortari läksin, küsiti, kas lähen pensionile”
Tallinki ja Eesti Gaasi omanik ning lisaks kinnisvaras tegutsev börsiettevõte Infortar on end teadlikult ehitanud firmaks, mis kriiside ajal mitte ei kannata, vaid leiab uusi võimalusi ja kasvab.
Tallinki ja Eesti Gaasi omanik ning lisaks kinnisvaras tegutsev börsiettevõte Infortar on end teadlikult ehitanud firmaks, mis kriiside ajal mitte ei kannata, vaid leiab uusi võimalusi ja kasvab.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Uuringud näitavad, et rämpstoit võib ajule kahjulikult mõjuda
Tartu ülikooli teadlaste hiirte peal tehtav uurimistöö näitab, et isegi lühiajaline kokkupuude rämpstoiduga muudab vere-ajubarjääri lekkivamaks ning võib mõjuda halvasti aju tervisele.
Tartu ülikooli teadlaste hiirte peal tehtav uurimistöö näitab, et isegi lühiajaline kokkupuude rämpstoiduga muudab vere-ajubarjääri lekkivamaks ning võib mõjuda halvasti aju tervisele.
Suur ärikinnisvara ülevaade: büroopinnad löögi all, ladude äri jätkab buumimist
Ärikinnisvara tehingute arv püsib kängus, omanikud on üürnike nimel nõus kasvõi nahast välja pugema. Aga ka hiigelallahindlused ei pruugi klienti tuua ning osad pinnad ähvardavad tühjaks jäädagi.
Ärikinnisvara tehingute arv püsib kängus, omanikud on üürnike nimel nõus kasvõi nahast välja pugema. Aga ka hiigelallahindlused ei pruugi klienti tuua ning osad pinnad ähvardavad tühjaks jäädagi.