Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Viking Line – ära isegi mõtle ostmisele

    Viking XPRS Tallinna–Helsingi liinil.

    Investorile on Tallinki konkurent Viking Line nii igav firma, et seda pole viimased seitse aastat isegi jälgitud, kirjutab Kauppalehti.

    Kahe viimase aastaga on aktsia kaotanud kolmandiku väärtusest.
    Aktsia hind on allamäge liikunud juba aastaid, aga 2015. aastal oli eriti järsk langus, kui ettevõtte käive kukkus, aga kulud püsisid. Kasumist kadus pool ja see pole endisele tasemele tõusnud.
    Selle aasta algusest on aktsia 4 protsenti odavnenud, kahe aastaga on hinnast kadunud kolmandik. Viimastel kuudel on hind veidi üles-alla kõikunud.
    Kauppalehti kirjutab, et Läänemere laevaliikluses on kibe konkurents, mis lisab survet juba niigi madalale pileti hinnale. Suurem osa laevafirmade kasumist tuleb laeval tehtud ostudest.
    Viimasel aastal suutis Viking Line pardale meelitada rekordkoguse reisijaid, aga soomlaste olematu palgatõus ja puhkuseraha kärped piirasid reisijate ostuvõimet.
    Laevapealsest müügist saadud tulu ähvardab kärpida ka Rootsi krooni nõrgenemine. Kui hinnad püsivad samad, võtab Rootsi krooni nõrgenemine müügitulust 5 protsenti aastataguse ajaga võrreldes. Kulutuste poolele tuleb juurde kütuse hinna tõus, ettevõtte kütusekulud on aastatagusest 6 protsenti suuremad.
    Odav, aga ikka ei ahvatle
    Investori vaatekohast on Viking Line nii igav aktsia, et keegi pole ettevõtte tegevust seitse aastat jälginud. Kauppalehti analüütiku Ari Rajala sõnul pole ettevõte suutnud aastaid kasvada ja selle kasumlikkus on nõrk.
    „Viking Line’i aktsia on odav, aga see ei tee sellest ühestki vaatenurgast head investeerimisobjekti. Sel ajal kui Helsingi börsi üldindeks on aastaga 1,6 protsenti kerkinud, on Viking Line 19 protsenti kukkunud. Ettevõte kuulub sellesse ettevõtete gruppi, mille P/B arv on alla 1 (kaupleb alla raamatupidamislikku väärtust),“ rääkis Rajala.
    Viking Line’i omakapitali tootlus oli eelmisel aastal eriti nigel, vaid 2 protsenti, ja 1,3protsendine dividenditootlus jääb Helsingi börsi keskmisest kaugele maha. „Sama suurt tootlust saab investor riskivabalt säästukontolt,“ märkis Rajala.
    Viking Line ootab siiski tulemuste paranemist. Aasta algus oligi eelmisest aastast tugevam. Äsja sai läbi organisatsiooni uuendamine. Kasvu võib oodata alates 2021. aastast, kui Viking Line saab kätte uue laeva Hiinast.
    Kui on tahtmist investeerida laevafirmasse, soovitab leht vaadata Eesti poole: Tallink teatas, et tuleb sügisel aktsiatega paralleelselt ka Helsingi börsile.
    Suurus annab Tallinkile eelise ja Eesti ettevõte peab makse maksma vaid dividendidelt. Viking Line omalt poolt jälle saab personalikuludele riigilt 35 miljoni euro suurust tuge, milleta ettevõte oleks sügavas kahjumis.
    Viking Line’i investeerimise kohta on Rajalal nõuanne: “Ära osta, ära isegi mõtle sellele.“
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Eksperdid: ettevõtjal on lihtsam kaitsta vilepuhujaid laiemalt, kui seadus nõuab
Eesti võttis vilepuhuja kaitse seaduse vastu sedavõrd kitsa kohaldamisalaga, et ettevõtjatel on lihtsam võimaldada probleemidest teavitamist laiemalt, kui neilt nõutakse, ning näidata seeläbi üles kõrgendatud ühiskondlikku vastutust, kirjutavad advokaadibüroo Sorainen partner Karin Madisson ning sama büroo jurist Karl Oskar Pungas.
Eesti võttis vilepuhuja kaitse seaduse vastu sedavõrd kitsa kohaldamisalaga, et ettevõtjatel on lihtsam võimaldada probleemidest teavitamist laiemalt, kui neilt nõutakse, ning näidata seeläbi üles kõrgendatud ühiskondlikku vastutust, kirjutavad advokaadibüroo Sorainen partner Karin Madisson ning sama büroo jurist Karl Oskar Pungas.
Nädal Balti börsil lõppes positiivse noodiga
Balti börsi koondindeks Baltic Benchmark edenes täna 0,26%. Tõusid nii Tallinna kui ka Vilniuse börsid, Riia oli languses.
Balti börsi koondindeks Baltic Benchmark edenes täna 0,26%. Tõusid nii Tallinna kui ka Vilniuse börsid, Riia oli languses.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Konkurentsiameti juht kaotas ametnike 13nda palga: mulle ei mahtunud see pähe
Kui Evelin Pärn-Lee oli konkurentsiametit juhtima asunud ja luges esimest korda ameti tulemustasude reeglistikku, oli tema kui jurist üllatunud.
Kui Evelin Pärn-Lee oli konkurentsiametit juhtima asunud ja luges esimest korda ameti tulemustasude reeglistikku, oli tema kui jurist üllatunud.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Raadiohitid: kinnisvara hind jõuab aastaga tippu
Kinnisvara hinnad tõusevad peagi vanade tippude juurde, rääkis Liveni tegevjuht Andero Laur nädala kuulatuimas saates “Investor Toomase tund”.
Kinnisvara hinnad tõusevad peagi vanade tippude juurde, rääkis Liveni tegevjuht Andero Laur nädala kuulatuimas saates “Investor Toomase tund”.
Heleniuse kinnisvaraarendus sai Kaamose taustaga juhi
Joakim Heleniusele kuuluva Trigon Capital Groupi kinnisvaraarenduse juhiks sai Kaamos Ehitus OÜ tegevjuhina töötanud Alo Nõmmik, teatas ettevõte.
Joakim Heleniusele kuuluva Trigon Capital Groupi kinnisvaraarenduse juhiks sai Kaamos Ehitus OÜ tegevjuhina töötanud Alo Nõmmik, teatas ettevõte.