Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kohitsetud reklaamiturg kaotab rahakaid tellijaid

    Indrek Viiderfeld näeb, et praegune reklaamimaastik on jäänud tublisti vaesemaks.Foto: Julia-Maria Linna

    Tabasco OÜ omanik ja juht Indrek Viiderfeld ning AGE Reklaami üks osanikest, praegune loovjuht Kaarel Grepp on seda meelt, et reklaamiagentuuride töö sisu on varasemate aegadega võrreldes tublisti muutunud. Pigem võiks reklaamiagentuuri asemel öelda loovagentuur, sest tegeletakse kõige loovaga.

    Kaarel Grepp ütles, et juba ammu ei tegele nad ainult reklaami väljamõtlemisega. Pigem ollakse ettevõttele toeks tootearenduse-, pakendi-, turundusreklaami strateegia väljatöötamisel. On aidatud selliseid asju välja mõelda, mida kliendid poleks ise osanud küsida.
    Eesti mõistes pikima ajalooga reklaamiagentuuri loovjuht Grepp ütles, et kestma jäämise võtmesõna on eelkõige olnud inimesed. Tihti on tulnud erinevaid projekte töösse võtta just sellepärast, et inimestele rakendust leida ja põnevaid väljakutseid pakkuda. "Samas meeldib mulle rohkem luua kui inimesi juhtida," põhjendas Grepp kahe ja poole aastast juhipositsiooni vahetamist loovjuhi ameti vastu.
    Supp lahjeneb
    Indrek Viiderfeld on veendunud, et kui praegust reklaamimaastikku vaadata, siis on üldpilt tublisti vaesemaks jäänud. Ära on jäänud laiemat kõlapinda tekitanud alkoholitootjate ja pankade reklaamid ning alles on jäänud vähesed tooteartiklid, mis pilku püüavad.
    "Ma pole ammu enam näinud reklaami, mis oleks tekitanud vau-tunnet," on Grepp kriitiline liigse reguleerimise vastu. "Häid reklaame näed reklaamikonkursi nimekirju vaadates, kuid ajalehte sirvides see olukord pole muutunud. Pidev valdkondade vähenemine, millele reklaame tohib teha, mõjutab pärssivalt. Vanasti alkoholi reklaamid võitsid veerandi või viiendiku konkursside auhindadest, nüüd võib öelda, et supp läheb aina lahjemaks, mida enam sa seda piirad," selgitas Viiderfeld muutusi.
    Ka ühiskond ise on paljuski muutunud sellest ajast saadik, mida teatakse kui reklaamiagentuuride kuldaega. Veel polnud erinevaid regulatsioone välja töötatud. Grepp on nõus väitega, et tol ajal tehti hoopis teistsuguseid nalju. Samas on ammu möödas see aeg, kus näitlejad ja kirjanikud olid copywriter'id (reklaamikirjutajad – toim).
    Uus põlvkond on reklaamiagentuuridesse tööle tulnud ja enamik pole Kunstiakadeemia taustaga, nagu võiks arvata. "Pigem on nad noored, kellel paar aastat välismaal elamist seljataga. Nad on andekad, aga ka püsimatud, neid on keeruline köita. Täna on üks mõte peas, homme teine," rääkis Grepp personali liikumisest.
    Reklaamiraha liigub mujale
    Trendidest rääkides toobki Grepp välja, et enamasti liigub tänapäeval reklaam pigem digisse kui teistesse kanalitesse. Reklaamiturul on raha vähemaks jäänud, kunagised tellijad, näiteks pangad ja alkoholitootjad, on pildilt suuresti taandunud.
    "Kui olid varem harjunud, et Eestis on 20 suurt klienti, kes su ideed kinni maksavad, ja sul on kindel rahapakk laual, siis on neid kliente vähemaks jäänud ja teistsugused, väiksemad tellijaid, on asemele tulnud. Need, kes võib-olla kunagi ei suuda printreklaami osta, aga digiväljaannetesse ikka jõuavad. Kui kunagi oli reklaam eksklusiivne ja kallis ning ettevõtted ei kujutanud ette, et tellid kampaania ja sul pole kogu linn outdoor ja telet täis ja seda said üksikud kliendid lubada, siis nüüd võivad kõik midagi endale lubada," võrdles Viiderfeld seisu. "Pakendit, veebilehte, mida neil nagunii vaja läheb," loetles Grepp võimalusi lisaks.
    Tegemist on kokkuvõttega Äripäeva raadios eetris olnud saatesarjast Äripäeva TOP. Saadete külalised olid sügisel ilmunud erinevates valdkonna TOPides kõrgetel kohtadel olnud ettevõtete esindajad ning saatesarja valmimist toetanud audiitorbüroo KPMG eksperdid. Saateid saab kuulata järele Äripäeva raadio kodulehelt https://raadio.aripaev.ee/.
  • Hetkel kuum
Aimar Ventsel: pildikesi Moldovast, peidetud vaesusega venelikust riigist „kusagil seal“ “Istun seda jutukest kirjutades Chişinău Moldova rahvusköögi restoranis ...”
Mida me teame Moldovast? Laias laastus mitte midagi, nendib etnoloogiadoktor Aimar Ventsel. Ja valgustab meid.
Mida me teame Moldovast? Laias laastus mitte midagi, nendib etnoloogiadoktor Aimar Ventsel. Ja valgustab meid.
Balti aktsiad jätkasid taandumist
Balti koondindeks Baltic Benchmark sulgus teist börsipäeva järjest miinuses, taandudes täna 0,64%.
Balti koondindeks Baltic Benchmark sulgus teist börsipäeva järjest miinuses, taandudes täna 0,64%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Funderbeami asutaja lahkub tegevjuhi kohalt
Funderbeami asutaja ja tegevjuht Kaidi Ruusalepp annab oma igapäevased tegevused üle ning jätkab juunist nõukogus ettevõtte asutajana.
Funderbeami asutaja ja tegevjuht Kaidi Ruusalepp annab oma igapäevased tegevused üle ning jätkab juunist nõukogus ettevõtte asutajana.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Finnair hakkab jälle Tartusse lendama
Soome lennufirma Finnair alustab Helsingist Tartusse lendamist 2. juulil pärast seda, kui Tartu lennujaamas võetakse kasutusele GPS-signaalist sõltumatu lähenemislahendus.
Soome lennufirma Finnair alustab Helsingist Tartusse lendamist 2. juulil pärast seda, kui Tartu lennujaamas võetakse kasutusele GPS-signaalist sõltumatu lähenemislahendus.
Metsä Group sai Vene äri müüdud
Soome Metsä Group müüs oma Venemaa tütarfirmad kunagisele partnerfirmale ja enam mingit äri seal ei oma, teatas ettevõte börsile.
Soome Metsä Group müüs oma Venemaa tütarfirmad kunagisele partnerfirmale ja enam mingit äri seal ei oma, teatas ettevõte börsile.