Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Pikad maksetähtajad survestavad autovedajaid

    Transpordisektori juhid näevad oma valdkonna tulevikku tumedates toonides.Foto: Andras Kralla

    Autotranspordis on võtmeküsimuseks tõusnud, kui efektiivselt suudab ettevõte ennast majandada ja kas tal on piisavalt raha, et kohustusi täita. Eriti olukorras, kus arvete tasumiste aeg sektori ettevõtetele aina pikeneb.

    Kauritel OÜ juht Marko Novik ütles, et transpordisektoris on äri tegemiseks vaja eelkõige finantse. "Transpordis on kõik mahu peal. Selleks, et mahtu teenindada, peavad sul olema tohutud käibevahendid, sest veoselepingute maksetähtajad on väga pikad, rohkem kui 60 päeva. Samas pead sa ise ära maksma palgad, liisingud, kütte, laevasõidu tasud – keegi ei anna sulle krediiti. Sina ettevõtjana pead olema tugevalt kapitaliseeritud, et selles valdkonnas äri teha. Selleks, et hoida ühte autot käigus, on sul vaja 2–3 kuu käibevahendeid," on Novik veendunud.
    Kõrged maksud
    KPMG maksuvaldkonna juht Joel Zernask ütles sektori tegevust kommenteerides, et maksud moodustavad väga suure osa sisendist, nii töömaksud, kütus kui ka masinad – need on kokkuvõttes sektori jaoks väga maksukulukad.
    "Mind üllatas transpordisektori küsitluses, kui tumedates toonides nägid valdkonna juhid tulevikku. 80% vastas, et nende arvates kaubamahud ei suurene, 75% arvab, et kliente ei tule juurde, 55% arvab, et müügikäive ei suurene. Need numbrid olulist optimismi ei väljenda. Veel tuleb arvestada autotranspordi sektori tausta – seda, et nende tegevuse tulusus ja kasumlikkus on suure surve all ja konkurents on ülitihe. Need, kellel on õnnestunud sõlmida tulusaid lepinguid, suudavad ellu jääda," rääkis ta. "Mida mina näen ja mis transpordisektori elu oluliselt lihtsamaks teeks, on diislikütuse aktsiisi alandamine," lisas Zernask.
    Noviku sõnul teeb konkurentsi tihedaks see, et konkureeritakse Ida-Euroopa riikidega. "Minu kõige suuremad konkurendid on leedukad, poolakad, ungarlased, bulgaarlased. Kui sul on väikesed sisendid, saad endale lubada, et võtad tööle lähiriikidest töötajaid. Meil ei ole otstarbekas kasutada võõrtöölisi, sest autojuhil tuleks sõita mitu tuhat kilomeetrit, et tulla siia tööle," arutles Novik Äripäeva raadios valdkonna tööjõu kriisi üle. "Lisaks tuleb vaadata üle maksud – inimesed ei ela isoleerituna muust maailmast, valed otsused viivad paratamatult raha riigist välja. Praegu pole näha, et riigil oleks äriplaani, kuidas toime tulla. Täna käib mõttetu rapsimine maksudega," rääkis ta.
    Muutunud olukord
    Zenask arutles, kui palju järgmine kriis, mille saabumist ta prognoosib hiljemalt aasta või kahe jooksul, võiks puudutada autotranspordisektorit. Ta tõi välja, et ettevõtete juhid on praegu palju targemad ja ettenägelikumad ning kriis ei puudutaks neid ootamatult ja nii teravalt. "Neil on rohkem jaotamata kasumit ja töötajad on praegu vähem liikuvamad kui ajal, mil mindi massiliselt välismaale," avaldas ta lootust.
    Raadiosaates rääkides sõnas Novik, et on raske Eestit nimetada transiidimaaks, selleks peaksid kaubaveod minema ka Venemaale. Need on aga sellesse piirkonda mitu aastat tagasi lakanud. Ühe põhjusena, miks Kauritel pole enam Venemaale kaupu vedanud, tõi Novik välja, et Skandinaavia ettevõtted on ennast paljuski ümber profileerinud – nende Rootsi kliendid on oma tegevuse sellises mahus kas lõpetanud või oma tootmise teistesse regioonidesse ümber viinud. "Meil pole Venemaaga toimivaid suhteid ja piiri, pärast pronksmehe-kriisi pole olukord taastunud," lisas Novik.
    Tegemist on kokkuvõttega Äripäeva raadios eetris olnud saatesarjast Äripäeva TOP. Saadete külalised olid sügisel ilmunud erinevates valdkonna TOPides kõrgetel kohtadel olnud ettevõtete esindajad ning saatesarja valmimist toetanud audiitorbüroo KPMG eksperdid. Saateid saab kuulata järele Äripäeva raadio kodulehelt https://raadio.aripaev.ee/.
  • Hetkel kuum
Aimar Ventsel: pildikesi Moldovast, peidetud vaesusega venelikust riigist „kusagil seal“ “Istun seda jutukest kirjutades Chişinău Moldova rahvusköögi restoranis ...”
Mida me teame Moldovast? Laias laastus mitte midagi, nendib etnoloogiadoktor Aimar Ventsel. Ja valgustab meid.
Mida me teame Moldovast? Laias laastus mitte midagi, nendib etnoloogiadoktor Aimar Ventsel. Ja valgustab meid.
Balti aktsiad jätkasid taandumist
Balti koondindeks Baltic Benchmark sulgus teist börsipäeva järjest miinuses, taandudes täna 0,64%.
Balti koondindeks Baltic Benchmark sulgus teist börsipäeva järjest miinuses, taandudes täna 0,64%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Funderbeami asutaja lahkub tegevjuhi kohalt
Funderbeami asutaja ja tegevjuht Kaidi Ruusalepp annab oma igapäevased tegevused üle ning jätkab juunist nõukogus ettevõtte asutajana.
Funderbeami asutaja ja tegevjuht Kaidi Ruusalepp annab oma igapäevased tegevused üle ning jätkab juunist nõukogus ettevõtte asutajana.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Finnair hakkab jälle Tartusse lendama
Soome lennufirma Finnair alustab Helsingist Tartusse lendamist 2. juulil pärast seda, kui Tartu lennujaamas võetakse kasutusele GPS-signaalist sõltumatu lähenemislahendus.
Soome lennufirma Finnair alustab Helsingist Tartusse lendamist 2. juulil pärast seda, kui Tartu lennujaamas võetakse kasutusele GPS-signaalist sõltumatu lähenemislahendus.
Metsä Group sai Vene äri müüdud
Soome Metsä Group müüs oma Venemaa tütarfirmad kunagisele partnerfirmale ja enam mingit äri seal ei oma, teatas ettevõte börsile.
Soome Metsä Group müüs oma Venemaa tütarfirmad kunagisele partnerfirmale ja enam mingit äri seal ei oma, teatas ettevõte börsile.