Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Sinu äri edu sõltub asjadest, mida klient sinult raha eest osta ei saa

    Alles siis, kui lähed kliendile emotsionaalselt korda, siis tõenäosus, et ta ostab ka tulevikus, kasvab, rääkis koolitaja Alar Ojastu Passwordi turunduskonverentsil.

    Foto: Photo:Marko Mumm
    Alari sõnul on kliendi hoidmiseks mitmeid strateegiaid, näiteks:
    •tee reklaami
    •investeeri teenuste arengusse, uuendustesse
    •tee soodukaid
    •mõõda kliendirahulolu
    •juuruta lojaalsusprogramm
    •tee kuupakkumisi
    “Me teame ja teeme neid samme kõik, kulutame meeletuid summasid, et klienti hoida, kuid millegipärast ei pruugi need tulemusi tuua?” Miks see nii on?
    Uuringufirma Gallup tegi küsitluse ja uuris, mida on vaja, et klient tagasi tuleks. Läbi analüüsiti miljard tagasisidevormi ning nende põhjal loodi skeem, mis hästi olukorda kirjeldab.
    Püramiidikujulise skeemi alumiseks astmeks on täpsus. Ehk su ettevõtte funktsioonid peavad vastama põhiootustele: Näiteks restoranis peab toit olema maitsev, valitsema puhtus jne.
    Järgmine märksõna on saadavus: see näitab, kui kerge on kliendil sinuga koostööd teha. Restoranis näiteks see, kas klient saab soovi korra vegantoitu või laktoosivaba varianti. Või kui kerge on sinu teenust-toodet kätte saada. Siia alla kuulub ka see, kas ettevõtte esindaja (teenindaja) on teenustega hästi kursis, kas ta oskab soovitada.
    Need kaks märksõna (täpsus ja saadavus) on alles vundamendiks. Need peavad olema paigas, kuid täpsuse ja saadavusega ei taga sa kliendi rahulolu ega ei muuda inimest püsikliendiks. Alar ütles tabavalt: “Nendega saab välistada rahulolematust, kuid mitte garanteerida rahulolu. Ja nendes kahes ei peitu konkurentsieelist.”
    Kuidas siis konkurentsis võita? Tema sõnul eksisteerib kahte sorti kliente: ratsionaalsed ja emotsionaalsed. Esimesed neist ostavad toodet sellepärast, et see töötab, toimib ja seda on lihtne kätte saada. Aga nad ei ole püsivad.
    Emotsionaalsed ostjad on toote ja teenusega rahul, kuid omavad ka muul tasandil su ettevõttega sidet
    Siinkohal tõi Ojastu välja rahulolu-uuringute valusa tõe: klassikalised küsimused, mida klientidelt küsitakse - kui suure tõenäosusega ostaksid tulevikus ja kas soovitaksid sõbrale - ei suuda ennustada äri tulevikku. Need ei arvesta emotsionaalse ja ratsionaalse kliendi erinevustega.
    Alar Ojastu Passwordi konverentsil.Foto: Marko Mumm
    Uuringud on kinnitanud, et ratsionaalselt rahulolev klient ei ole kasumlikum kui rahulolematu klient!
    Kui lähed kliendile emotsionaalselt korda, siis tõenäosus, et ta ostab ka tulevikus, kasvab.
    Mõned faktid emotsionaalselt pühendunud kliendi kohta:
    • Toidupoed: ostavad 20% rohkem ja toodavad 2 korda suuremat tulu
    • Televisioon: vaatavad televiisorit 2 korda rohkem ja pööravad 2 korda suurema tõenäosusega tähelepanu reklaamidele.
    • Hotellindus: kulutavad aastas 46% rohkem
    • Olme-elektroonika: kulutavad poekülastustel 29% rohkem.
    • Emotsionaalselt pühendunud klient teeb ise sinu eest reklaami, soovitavad sind sõbrale ja ostavad rohkem ning tihedamini sinu teenust/kaupa.

    Alar Ojastu ja Elina Ojastu õpetavad kasutama Eestis veel vähetuntud radikaalse aususe (circling) meetodit. Vaata 18. aprillil toimuva konverentsi "Hea enesetunde praktikad" programmi SIIN>>

    Kuidas siis enda ja kliendi vahel emotsiooni luua?
    Järgmine aste kliendi hoidmise nimel on partnerlus: see on see, mis tekitab inimeses tunnet. “Näiteks teenindaja, kes suhtub minusse kui inimesse, mitte kui klienti. Et ta hoolib minust. “
    Kõige ülemine püramiidi aste on nõu: “Tunne, et ma lähen midagi ostma ja ta päriselt nõustab mind, mitte ainult ei müü mulle. “
    Kui kõik need eelnevad on olemas, muutub inimene emotsionaalselt rahulolevaks kliendiks. “Sa ei pea siis enam niivõrd võimlema selle ratsionaalse poolega, sest inimesed teevad sulle ise reklaami ja soovitavad,” ütles Ojastu.
    Positiivise näitena tõi ta restorani Rataskaevu 16, kus hakati emotsiooni-tehnikat kasutama ning teenindajad koolitati suhtlema külalistega kui inimestega, looma nendega sidet. Ja tulemuseks on see, et ilma turunduseta tõusis restoran paari kuuga TripAdvisori parimaks Tallinna restoraniks ning püsib seal jätkuvalt.
    Ojastu sõnul loevad materiaalses maailmas asjad, mida raha eest osta ei saa.

    Kliendiga inimliku ja emotsionaalse suhtluse loomisel ei saa panna täit vastutust ainult klienditeenindajale. Postiivne suhtluskultuur peab valitsema terves ettevõttes, sealhulgas ülemuse-alluva suhtluses. Kui sina ei suuda oma alluvatega viisakalt suhelda, ära eelda, et su töötajad klientidega hästi suhtleksid.

    Alar Ojastu
    Koolitaja
    Mis on see, mida sinu ettevõttest eest osta ei saa?
    PS! Kliendiga inimliku ja emotsionaalse suhtluse loomisel ei saa panna täit vastutust ainult klienditeenindajale. Postiivne suhtluskultuur peab valitsema terves ettevõttes, sealhulgas ülemuse-alluva suhtluses. Kui sina ei suuda oma alluvatega viisakalt ja inimlikult suhelda, ära eelda, et su töötajad klientidega hästi suhtleksid.
Mihkel Nestor: kui hull on lugu investeeringutega? Üldse mitte nii hull
Levinud narratiivi kohaselt on kiire palgakasv, vohav bürokraatia ja maksutõusud muutnud Eesti ettevõtluskeskkonnana ebasoodsaks ning suunanud uued investeeringud siit minema. Numbritele otsa vaadates on nende väidetega väga raske nõustuda, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Levinud narratiivi kohaselt on kiire palgakasv, vohav bürokraatia ja maksutõusud muutnud Eesti ettevõtluskeskkonnana ebasoodsaks ning suunanud uued investeeringud siit minema. Numbritele otsa vaadates on nende väidetega väga raske nõustuda, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Hõbe lõi kirkalt särama ja kipub kullast kasumlikumaks
Kulla väikevend ja vaese mehe kuld hõbe on tänavu kollasest metallist kiiremini kallinenud. Analüütikud toovad välja, et järjepidev puudujääk turul võib hõbeda järgnevatel aastatel kullast isegi eredamalt särama panna.
Kulla väikevend ja vaese mehe kuld hõbe on tänavu kollasest metallist kiiremini kallinenud. Analüütikud toovad välja, et järjepidev puudujääk turul võib hõbeda järgnevatel aastatel kullast isegi eredamalt särama panna.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Kuidas ehitada kriisikindlat ettevõtet: Infortari põhimõtted “Kui Infortari läksin, küsiti, kas lähen pensionile”
Tallinki ja Eesti Gaasi omanik ning lisaks kinnisvaras tegutsev börsiettevõte Infortar on end teadlikult ehitanud firmaks, mis kriiside ajal mitte ei kannata, vaid leiab uusi võimalusi ja kasvab.
Tallinki ja Eesti Gaasi omanik ning lisaks kinnisvaras tegutsev börsiettevõte Infortar on end teadlikult ehitanud firmaks, mis kriiside ajal mitte ei kannata, vaid leiab uusi võimalusi ja kasvab.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Setod protestivad: Koidula piiripunktis ootab sadu veokeid, riik tahab selle aga ööseks sulgeda
Riigi plaan sulgeda Koidula piiripunkt öiseks ajaks on Setomaa vallajuhid tigedaks ajanud, kirjutab Logistikauudised.
Riigi plaan sulgeda Koidula piiripunkt öiseks ajaks on Setomaa vallajuhid tigedaks ajanud, kirjutab Logistikauudised.
Otseülekanne Pärnust: parim juht küsitleb mantlipärijaid
Täna selgub Pärnu juhtimiskonverentsil Eesti parim juht, Äripäeva PRO paketi omanikud saavad välja kuulutamisele eelnevast tippjuhtide aruteluringist osa otselülituse kaudu.
Täna selgub Pärnu juhtimiskonverentsil Eesti parim juht, Äripäeva PRO paketi omanikud saavad välja kuulutamisele eelnevast tippjuhtide aruteluringist osa otselülituse kaudu.