Artikkel
Volkswagen ID. Buzz on tänu disainile auto nagu kuldse retriiveri kutsikas – kõik lähevad elevile! Söakamad küsivad ka, kas tohib silitada.Foto: Andras Kralla

Auto|Piloot. Hipibussi uusversioonile on üksjagu andeks anda ... aga sa annadki

Volkswagen on teinud mikrobussi, mis pakub emotsiooni rohkem kui praktilisust.

Isegi helikoptervanem, kes loeb kanepiseemneõli meelemürgiks ega luba poega enne täisealiseks saamist murutraktorile, võib vana hipibussi nähes tunda vastupandamatut tungi minna sellega kogupere autoreisile. Mõtted masinakesele hüüdnime andnud tegelaste eluviisidest ning teadmine, et selle ninata esiosa tugevaimad kohad on esireas istujate põlved, ei pruugi samuti aidata. Niisugune on emotsiooni jõud ja ikoonilise bussi – passinimega Volkswagen Type 2 – pärand.
Nüüd, see tähendab pärast paarkümmend aastat (!) vahelduva eduga sammude seadmist ja avalikkuse õrritamist, on Volkswagen saanud maha hipibussi uusversiooniga.
Hipibussid, uus ja vana. Väga erinevad ning ometi sarnased.Foto: Volkswagen
Puhas stiilitoode
Volkswagen ID. Buzz, kaua tehtud kaunike, liigub puhtalt elektriga ning on juttude järgi võimalikult keskkonnasõbralikult toodetud. Näiteks sõitjateruumis kasutatakse loomse naha asemel pigem koostisosi, mida hajameelsed pikajuukselised keeranuks kehvemal ajal pläru sisse. Üks valikus olev tekstiil sisaldab ookeanist kokku korjatud plasti. Tõsilugu!
Sel on nina, kuid disainerid andsid endast parima, et luua visuaalselt vastupidine mulje. Sel ei ole ümmargusi esitulesid, ent ID. Buzzi leed-maatriks-silmades leidub midagi inimlikku, autosse hinge süstivat.
Mõõdud erinevad samuti suuresti, välja arvatud kõrgus, mis on algupärase mudeliga lausa sentimeetri pealt võrdne. Pikkust on üle 40 ja laiust üle 20 sentimeetri enam. Rääkimata massist – ID. Buzz kaalub eelkäijast ligi kaks ja pool korda rohkem!
Type 2
ID. Buzz
Pikkus4,28 m4,71 m
Laius1,72 m1,99 m
Kõrgus1,94 m1,94 m
Tühimass1047 kg2408 kg
Sisulises mõttes jäljendab hipibussi taaskehastus armastatud originaali muidugi sama vähe kui kaasaegne Mini või Fiat 500gi. Põrnika tehnikale rajatud Type 2 oli võimalikult praktiline ja kättesaadav kaubik, hiljem ka mikrobuss ja matkaauto. Tõigas, et see nii neetult nunnu on, maksab süüdistada lihtsuses peituvat geniaalsust.
ID. Buzz pole kuskilt otsast minimalistlik, vaid puhas stiilitoode. Taskukohasus on asendunud silmast vee välja võtva hinnalipikuga (sellest allpool). Ning ehkki suvaline linnamaastur paistab sellega võrreldes seest kitsas nagu jäneseurg, ei saa praktilisuselegi hosiannat lauda (selleni kah jõuame).
Sõitjateruumis kasutatud materjalid näevad paremad välja kui teistes ID-perekonna Volkswagenites, aga puutemajandus on ikka sama närvesööv. Laekaid-panipaiku leidub piisavalt, tuuleklaas jääb esireas olijatest väga kaugele.Foto: Andras Kralla
Tänapäeval ei taha loomulikult keegi vana hipikat ratsionaalsetel põhjustel. Ikka emotsiooni pärast. Ja emotsionaalset laksu pakub ka uus hipibuss. Kas just samasugust ja sama võimast, aga pakub. Tänu disainile on see auto nagu kuldse retriiveri kutsikas – kõik lähevad elevile! Söakamad küsivad ka, kas tohib silitada.
ID. Buzz liigitub ainuüksi seetõttu kordaminekuks. See on Volkswageni elektrilise ID-perekonna veenvaim liige, kuid selgi leidub puudusi, mida andeks anda.
Seotud lood

Mihkel Nestor: kui hull on lugu investeeringutega? Üldse mitte nii hull
Levinud narratiivi kohaselt on kiire palgakasv, vohav bürokraatia ja maksutõusud muutnud Eesti ettevõtluskeskkonnana ebasoodsaks ning suunanud uued investeeringud siit minema. Numbritele otsa vaadates on nende väidetega väga raske nõustuda, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Levinud narratiivi kohaselt on kiire palgakasv, vohav bürokraatia ja maksutõusud muutnud Eesti ettevõtluskeskkonnana ebasoodsaks ning suunanud uued investeeringud siit minema. Numbritele otsa vaadates on nende väidetega väga raske nõustuda, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Hõbe lõi kirkalt särama ja kipub kullast kasumlikumaks
Kulla väikevend ja vaese mehe kuld hõbe on tänavu kollasest metallist kiiremini kallinenud. Analüütikud toovad välja, et järjepidev puudujääk turul võib hõbeda järgnevatel aastatel kullast isegi eredamalt särama panna.
Kulla väikevend ja vaese mehe kuld hõbe on tänavu kollasest metallist kiiremini kallinenud. Analüütikud toovad välja, et järjepidev puudujääk turul võib hõbeda järgnevatel aastatel kullast isegi eredamalt särama panna.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Kuidas ehitada kriisikindlat ettevõtet: Infortari põhimõtted “Kui Infortari läksin, küsiti, kas lähen pensionile”
Tallinki ja Eesti Gaasi omanik ning lisaks kinnisvaras tegutsev börsiettevõte Infortar on end teadlikult ehitanud firmaks, mis kriiside ajal mitte ei kannata, vaid leiab uusi võimalusi ja kasvab.
Tallinki ja Eesti Gaasi omanik ning lisaks kinnisvaras tegutsev börsiettevõte Infortar on end teadlikult ehitanud firmaks, mis kriiside ajal mitte ei kannata, vaid leiab uusi võimalusi ja kasvab.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Setod protestivad: Koidula piiripunktis ootab sadu veokeid, riik tahab selle aga ööseks sulgeda
Riigi plaan sulgeda Koidula piiripunkt öiseks ajaks on Setomaa vallajuhid tigedaks ajanud, kirjutab Logistikauudised.
Riigi plaan sulgeda Koidula piiripunkt öiseks ajaks on Setomaa vallajuhid tigedaks ajanud, kirjutab Logistikauudised.
Otseülekanne Pärnust: parim juht küsitleb mantlipärijaid
Täna selgub Pärnu juhtimiskonverentsil Eesti parim juht, Äripäeva PRO paketi omanikud saavad välja kuulutamisele eelnevast tippjuhtide aruteluringist osa otselülituse kaudu.
Täna selgub Pärnu juhtimiskonverentsil Eesti parim juht, Äripäeva PRO paketi omanikud saavad välja kuulutamisele eelnevast tippjuhtide aruteluringist osa otselülituse kaudu.