Artikkel
  • Kuula

    MSC - digitaliseerimine säästab miljoneid dollareid

    Digitaliseerimine on toonud uusi lahendusi, mis vähendavad nii keskkonnamõju kui kulusid. Nüüd toob MSC digitaliseerimise ka merendussektorisse, muutes meretranspordi tõhusamaks, ohutumaks ja jätkusuutlikumaks.

    MSC elektroonilisi konossemente ehk mereveokirju (eBL) katsetati esmakordselt 2019. aastal, asendades paberi kiire ja tõhusa elektroonilise lahendusega. Nüüd on need saadaval ja kasutusvalmis ka Eestis.
    BL-sid on traditsiooniliselt kasutatud mereveoste jaoks, kuid üha enam ka teiste transpordiliikide puhul. Kombineeritud transpordi keerukus võib aga põhjustada vigu. See on üks peamisi põhjuseid, miks eBL-id on Eesti jaoks nii olulised – oleme sõlmpunktiks nii suurematele mereteedele üle Baltikumi ja kaugemalgi, samuti maantee- ja raudteeliinidel läbi Põhja- ja Ida-Euroopa Kesk-Aasiasse.
    MSC eBL-lahendus võimaldab kõigil kaubasaadetise broneerimisega seotud osapooltel väljastada, üle kanda, kinnitada ja hallata konossemendi dokumente ilma äritegevust häirimata. Selleks kasutatakse plokiahela platvormi, mis tagab väga kõrge turvalisuse. Eesmärk on muuta kõik BL-id juba 2030. aastaks digitaalseteks ehk eBL-ideks.

    Mis on konossement?

    Veose vastuvõtmise kinnitamiseks väljastab vedaja konossemendi. See on tõend, et veos on laaditud. Dokument sisaldab üksikasju veotingimuste kohta ja määratleb kauba omandiõiguse. Konossemente on kasutatud alates Rooma ajast ja neid on digitaalajastu tarvis uuendatud.

    eBL-id on tõhusad, turvalised ja jätkusuutlikud

    Tõhusus:
    - eBL-id kantakse kõikidele osapooltele üle vaid hetkega. Jääb ära posti- ning kullerteenuste kasutamine, mis võtab aega nädalaid.
    - Ajaline kokkuhoid tähendab ka kiirendatud makseperioodi.
    - Paberkonossemendi vormistamine maksab kokkuvõttes mitmeid kordi rohkem. eBL-iga postikulud kaovad, halduskoormus väheneb ning dokumentide esitamine ja säilitamine puudub.
    Turvaline:
    - Kui andmed on plokiahela andmebaasi sisestatud, on need kaitstud ja krüpteeritud ning neid ei saa mingil viisil muuta. Seega puudub oht dokumendi kadumiseks, võltsimiseks või pettusteks.
    - Kontrollimine ja autentimine on automatiseeritud, mis tähendab, et andmetele pääsevad juurde ainult määratud adressaadid.
    - eBL-ide liikumist ei saa mõjutada ka mõne muu teenuse katkemine.
    Keskkonda säästev:
    - eBL on paberivaba teenus ja seetõttu on sel ka keskkonnale väiksem mõju.
    - kaotades vajaduse füüsiliste arvete transportimise järele, on sel oluliselt väiksem süsiniku jalajälg.

    Kogu tööstust hõlmavad lahendused

    Digital Container Shipping Association (DSCA) - sõltumatu mittetulundusühing, mis keskendub konteinerveo standardiseerimisele, digitaliseerimisele ja koostalitlusvõimele, on avaldanud raporti, mis ütleb, et paberkandjal BL-i töötlemine on kolm korda kulukam kui eBL. Uuringud näitasid, et saavutades vaid 50% eBL kasutuselevõtu, võib tööstus sel moel säästa rohkem kui 4 miljardit USA dollarit aastas.

    MSC – ülemaailmne liider konteinervedude alal

    MSC (Mediterranean Shipping Company) on ülemaailmne liider konteinervedude alal. Perefirma külastab kokku 520 sadamat enam kui 300 kaubateel, vedades aastas 800 laevaga ligikaudu 23 miljonit TEUd (20-jalane konteiner, ülemaailmselt kasutatav konteinerveo mõõtühik).

    Kuidas alustada?

    Registreeri end kasutajaks aadressil www.msc.com/ebl ning järgi seal toodud lihtsaid juhiseid. Vajadusel on meie meeskond igal sammul abiks!
  • Hetkel kuum
Eksperdid: ettevõtjal on lihtsam kaitsta vilepuhujaid laiemalt, kui seadus nõuab
Eesti võttis vilepuhuja kaitse seaduse vastu sedavõrd kitsa kohaldamisalaga, et ettevõtjatel on lihtsam võimaldada probleemidest teavitamist laiemalt, kui neilt nõutakse, ning näidata seeläbi üles kõrgendatud ühiskondlikku vastutust, kirjutavad advokaadibüroo Sorainen partner Karin Madisson ning sama büroo jurist Karl Oskar Pungas.
Eesti võttis vilepuhuja kaitse seaduse vastu sedavõrd kitsa kohaldamisalaga, et ettevõtjatel on lihtsam võimaldada probleemidest teavitamist laiemalt, kui neilt nõutakse, ning näidata seeläbi üles kõrgendatud ühiskondlikku vastutust, kirjutavad advokaadibüroo Sorainen partner Karin Madisson ning sama büroo jurist Karl Oskar Pungas.
Nädal Balti börsil lõppes positiivse noodiga
Balti börsi koondindeks Baltic Benchmark edenes täna 0,26%. Tõusid nii Tallinna kui ka Vilniuse börsid, Riia oli languses.
Balti börsi koondindeks Baltic Benchmark edenes täna 0,26%. Tõusid nii Tallinna kui ka Vilniuse börsid, Riia oli languses.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Konkurentsiameti juht kaotas ametnike 13nda palga: mulle ei mahtunud see pähe
Kui Evelin Pärn-Lee oli konkurentsiametit juhtima asunud ja luges esimest korda ameti tulemustasude reeglistikku, oli tema kui jurist üllatunud.
Kui Evelin Pärn-Lee oli konkurentsiametit juhtima asunud ja luges esimest korda ameti tulemustasude reeglistikku, oli tema kui jurist üllatunud.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Raadiohitid: kinnisvara hind jõuab aastaga tippu
Kinnisvara hinnad tõusevad peagi vanade tippude juurde, rääkis Liveni tegevjuht Andero Laur nädala kuulatuimas saates “Investor Toomase tund”.
Kinnisvara hinnad tõusevad peagi vanade tippude juurde, rääkis Liveni tegevjuht Andero Laur nädala kuulatuimas saates “Investor Toomase tund”.
Heleniuse kinnisvaraarendus sai Kaamose taustaga juhi
Joakim Heleniusele kuuluva Trigon Capital Groupi kinnisvaraarenduse juhiks sai Kaamos Ehitus OÜ tegevjuhina töötanud Alo Nõmmik, teatas ettevõte.
Joakim Heleniusele kuuluva Trigon Capital Groupi kinnisvaraarenduse juhiks sai Kaamos Ehitus OÜ tegevjuhina töötanud Alo Nõmmik, teatas ettevõte.