Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    RSA tõusulainel, If ja Ergo kukkusid

    Statistikaameti andmetel haaras kahjukindlustusfirmade turul mullu RSA Kindlustust esindav Codan Forsikring A/S Eesti 1,8% turuosa juurde. Suurimateks langejateks osutusid senised turuliidrid If P&C Insurance AS ja Ergo Insurance SE.RSA Kindlustuse juhataja Kaido Kepi sõnul on ettevõtte kasv tulnud kõikidest kanalitest, millest suurim oli mullu maaklerite osakaal. “Oleme panustanud palju meie otsemüügikanalisse, mis on küll väike, aga 2013. aastal kõige kiiremat kasvu näidanud kanal,” teatas RSA juht.Kepi ütluste järgi näitas kõige kiiremat kasvu ettevõtete vara kindlustus. Firmajuhi sõnul onRSA-l keskmiselt kiiremini kasvanud ka kodukindlustuse maht. “Kliendid pööravad üha rohkem tähelepanu koduse vara kindlustamisele, mitte üksnes majakarbile,” ütles Kepp.Prognoosist kehvemaks jäi mullu veosekindlustuse maht, mille peamise põhjusena nägi Kepp ­oodatust väiksemat Eesti ettevõtete eksporti.
    Klientide teadlikkus suureneb. Statistikaameti andmetel jätkasid kahjukindlustusliikidest suuremat kasvu reisikindlustus, varakindlustus ja rahalise kaotuse kindlustus. Kepi sõnul võib kasvu taga olla klientide teadlikkuse kasv ning turuosaliste aktiivsus uute kindlustuslahenduste väljapakkumisel.“Võrreldes Lääne-Euroopaga on Eesti eraisikud ja ettevõtted tagasihoidlikumad kindlustajad, kuigi tasapisi olukord muutub,” selgitas Kepp.RSA juht prognoosib 2014. aastal ettevõttele turu keskmisest veidi kiiremat kasvu, kuigi päris kahekohalist kasvunumbrit ei julge välja öelda. Kepi sõnul plaanib RSA jätkata investeeringutega tootearendusse ja klienditeenindusse.Swedbank P&C Insurance AS Eesti tegevdirektor Ivika Torpel prognoosib oma ettevõttele tänavu sarnaselt 2013. aastaga turul kasvu.Tänavu prognoosib tegevdirektor kodu- ja reisikindlustuste kasvu. Varakindlustuse kasvu ühe mõjutajana nimetas Torpel varem kindlustamata kodude ja suvilate kindlustamist, selle tõttu on kasvanud turu kaetus. Tema sõnul avaldab suurt mõju kasvule uute kindlustajate tasutud kindlustusmaksete kõrval ka valitud kindlustusriskide arv. “Ehk kas kindlustatakse ära vaid kodu seinad või ka selle sisustus. Lisaks on kliendid teadlikumalt valimas ka kindlustuskaitse ulatust,” ütles Torpel.Reisikindlustuste kasvu seob Torpel peamiselt kahe teguriga – kui palju üldse reisitakse ning kui palju teadvustatakse reisikindlustuse vajadust. Torpeli sõnul on teise teguri puhul paljudel klientidel kas enda või sõprade kogemus, mida võib pere eelarvele tähendada ilma reisikindlustuseta reisimine. Kuigi reisikindlustuse osakaal jääb ettevõtte portfellis alla 4%, kasvas see 2012. ja 2013. aasta võrdluses 51%.
    Liikluskindlustuses tihe konkurents. Torpeli sõnul jäi liikluskindlustuse üheksa kuu kokkuvõtlik tulemus koguturul miinusesse, mis potentsiaalselt mõjutab tänavu kogutavate preemiate mahtu. Samas ootab tegevdirektor tugeva konkurentsi jätkumist. “Ehkki konkurents on liikluskindlustuses suur, näitavad liikluskindlustuse tulemused vajadust makseid korrigeerida. Kindlat trendi on siin raske prognoosida, sest uued tulijad suurendavad konkurentsi veelgi,” ütles Torpel.Tegevdirektori teatel suutis Swedbank P&C Insurance mullu kokkuvõttes täita oma eesmärgid, kuigi kaskokindlustuses soovis rohkem.Seesam Insurance’i turundusjuht Tiia Prööm nimetab eelmist aastat ettevõttele heaks, sest tihedas konkurentsis suudeti kasvada turust kiiremini. Samuti saavutati müügieesmärgid.“2014. aasta tulemus sõltub paljuski autoturu ja kinnisvaraturu arengust. Endiselt toovad üle poole turu mahust sõidukikindlustused, nagu liiklus-, kaskokindlustus, ning seejärel ettevõtete vara kindlustus ja kodukindlustus,” ütles Prööm. Tema sõnul on kindlustuse käekäik pigem seotud muutustega majanduses, mitte inimeste kindlustuskäitumisega. Selles on eestlased Pröömi sõnul endiselt tagasihoidlikud – kindlustust tarbitakse peamiselt seetõttu, et see on kohustuslik.Seesam on turundusjuhi teatel 2014. aasta eesmärgiks seadnud jätkuva stabiilse kasvu. Pröömi teatel peaks kasvu puhul rääkima rohkem kvaliteetsest teenusest ja terviklahenduste pakkumisest, mitte niivõrd kindlustusliikidest ja nende kasvust eraldi. “Pigem võidavad turul need tegijad, kes suudavad olla paindlikud, hoida häid kliente ja olla olemas kliendile sobivates kanalites.”
    Uued autod toovad uusi kliente. Sarnaselt Pröömiga nägi If Kindlustuse müügidirektor Artur Praun kindlustusturu mõjutajana autoturgu. Prauni sõnul mõjus positiivselt ennekõike uute sõiduautode müügi kasv ning seeläbi uute kasko- ja liikluskindlustuse klientide lisandumine. “Nendele kindlustusliikidele järgnesid kodukindlustus ja ettevõtete vara kindlustus, mille positiivset arengut saab seostada kinnisvaratehingute kasvuga,” ütles müügidirektor.Prauni sõnul jätkab kindlustusturg kindlasti kasvu ka tänavu. Tema hinnangul jõuab Eestis toimunud hinnatõus ka kindlustusmaksetesse ja seda tulenevalt kahjude keskmisest kallinemisest. Müügidirektori teatel tunnetatakse kindlustusteenuse tähtsust järjest rohkem, mis suurendab ka kindlustavate inimeste ja ettevõtete arvu.
    Kindlustuspreemiad kasvasid aastaga 6%u Kahjukindlustuspreemiad liigiti, maht 2013. aastal ja aastane kasvmln €kasvLiikluskindlustus63,72,9%Maismaasõidukite kindlustus, juriidilised isikud47,95,9%Maismaasõidukite kindlustus, füüsilised isikud38,06,7%Varakindlustus, füüsilised isikud37,87,1%Varakindlustus, juriidilised isikud25,36,3%Reisikindlustus9,311,5%Rahalise kaotuse kindlustus6,715,1%Tsiviilvastutuskindlustus6,214,1%Õnnetusjuhtumi- ja haiguskindlustus4,47,7%Sõiduki valdaja vastutuskindlustus2,41,9%Transporditavate kaupade kindlustus1,66,7%Muude sõidukite kindlustus1,127,7%Kokku244,46,1%Allikas: statistikaamet, äripäev
    Autor: Ken Rohelaan, Ave Lepik
  • Hetkel kuum
Seotud lood

TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Tesla halbadele tulemusele vaatamata lõpetasid USA indeksid tugevalt rohelises
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.