Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kuradi hollandlane!

    Eesti brändi konkurssFoto: Anti Veermaa

    Hanno vahtis mornilt oma hästiviksitud kinganinasid ja tõmbas jõuetult ninaga. Kuradi hollandlane! Kust sihuke küll välja tõmmati. Et maa ka sihukesi kannab üldse.

    Ja ometi oli kõik juba peaaegu hästi. Selle Eesti märgi asjaga. Mitte et Hannol oleks Eestist või tema märgist kuigivõrd sooja või külma. Aga midagi peab ju tegema ja kuidagi silma paistma, kui oled Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse juht, saad viis tuhat eurot palka ja pole ise veel viiskümmendki täis.
    Selle märgi asjaga sai ju kõvasti tähelepanu. Tõsi, suuremalt jaolt oli see negatiivne. Üks igavene õiendamine käis sotsiaalmeedias ja lehtedes ka. Aga vähemasti sai selle teemaga alati meediasse. Läks jälle mingi konkurss puusse, sai kõvasti kommentaare anda ja selgitada, kuidas sellega täpselt oli ja mida tuleb järgmisel korral teisiti teha. Oma aja võttis vastamine nendele, kes tõstatasid rumalaid küsimusi, nagu näiteks see, et kas Eestile on üldse märki vaja – või et kas saab seda üldse niimoodi kampaania korras välja mõtelda.
    Hannol oli igatahes kasulik sellest märgivärgindusest rääkida, sest kui sa ei räägi, siis pole sind olemas, ja niimoodi võidakse tasapisi arvama hakata, et seal EASis istutakse niisama vaagnaluid laiaks ja haigutatakse maksumaksja raha eest. Ja neist juba Hannol puudust ei tulnud, kellega meedias debateerida, sest Eesti märk – see on umbes nagu seks, laste kasvatamine või presidendikandidaadiks hakkamine, igaüks peab ennast selles asjas eksperdiks, võtab aga suu täis ja räägib, ja teistele paistab, nagu olekski jutul mingi mõte sees.
    Tegelikult oleks Hanno tahtnud selle hollandlase maa sisse kinni lüüa ja teha nägu, et sellist meest pole kunagi olemas olnudki. Aga seda ei saanud Hanno teha, sest inimestele meeldis hollandlase mõte. Nii et Hanno pidi oma esialgu kogemata väljapääsenud pahameelt kohemaid pehmendama hakkama. Pidi mingi põhjenduse välja mõtlema, miks see sugugi ei kõlba.
    Hanno avas oma kvaliteetse särgi ülemise kraenööbi, akna ja mineraalveepudeli. Ja siis tuli hea mõte. Inglise keele põhine. Ainult! Mis mõttes??? Meie ju teeme ikka sellist, mis kõlab igas keeles, sh suahiili ja samoa, sest eales ei või teada, missuguse kivi all need uued eksportturud elavad.
    Tegelikult ei meeldinud kogu see lugu Hannole põhimõtteliselt, sest see hollandlane polnud üldse eriti vaeva näinud. Tal oli lihtsalt tulnud mõte – ja ta oli selle ära vormistanud, ja see läks lendu. Kõnetas inimesi. Nad hakkasid sellest rääkima, omavahel vaidlema, naersid, pakkusid omi variante juurde, keerasid neid est’e tagurpidi ja absurdiks. Pagan küll, neil oli lõbus! See keeras ainult vinti juurde, kui mõni reklaamiguru pahurdas, et see on ju nii primitiivne ja banaalne jutuke, sellist on ta varemgi kuulnud – aga ega siis niimoodi mingit brändi tehta. Siin pole ei kontseptsiooni, konkretsiooni ega proportsiooni, lihtsalt mingid toredad pildid.
    Üldse, mis mõttes nali ja lust? Hanno kortsutas kulmu ja kohendas püksirihma. Ei, Eesti märk, see on ometi tõsine asi. Tuleb korralikult järele mõelda, töögruppe luua, spetsialistidega nõu pidada ja konverentse korraldada. Kontrollida, kas kõik huvigrupid on kaasatud. Välja anda kogumikke, korraldada telesaateid, debatte, diskussioone ja de.. no mis iganes, igatahes neid tuleb korraldada. Tööd tuleb teha ja vaeva tuleb näha, sest see on tähtis asi.
    Hanno surus käed kukla taha, pingutas seljalihaseid ja sirutas jalgu. Okei, hollandlasest ei saa lahti, see oli klaar. Temaga tuleb koostööd teha, sest muidu ei lööda maa sisse mitte hollandlast, vaid teda, Hannot. Ühesõnaga, koostöö. Uus konverents. Hollandlane peaesinejaks. Veel üks töögrupp, las hollandlane juhib seda. Mingi kogumik võiks olla, ta võiks seda peatoimetada. Hanno hõõrus käsi ja asus seda kõike tegevusplaani kirja panema.
  • Hetkel kuum
Ekspert: ärme rabista kohustuslike e-arvete jõustamisega
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
USA aktsiaturul näitavad ralli märke uued sektorid
Neljapäeval USA aktsiad tõusid, kuna prognoositust suurem arv töötu abirahade taotlusi näitas, et tööjõuturg jätkab jahtumist, vahendas Yahoo Finance.
Neljapäeval USA aktsiad tõusid, kuna prognoositust suurem arv töötu abirahade taotlusi näitas, et tööjõuturg jätkab jahtumist, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Välisturistide arv kasvas märtsis jõudsalt
Märtsis peatus majutusettevõtetes 14% rohkem välisturiste kui aasta varem, kõige kiiremini kasvas Läti turistide arv.
Märtsis peatus majutusettevõtetes 14% rohkem välisturiste kui aasta varem, kõige kiiremini kasvas Läti turistide arv.