Pühapäev 4. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Mängud teevad rikkaks

Kristi Ramot 02. juuni 2016, 08:00
Mainori arvutimängude disaini eriala juht Kristi Ramot
http://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20160602/OPINION/160609975/AR/0/Kristi-Ramot.jpg

IT-turu jätkusuutlikkuseks ja kasvuks peame võimalikult varakult õpetama programmeerimist. Ja mis oleks lapsele huvipakkuvam, kui õppida programmeerima mänge tehes, kirjutab Mainori arvutimängude disaini eriala juht Kristi Ramot.

Arvutimängude tegemise õpetamine ei võta midagi ära, vaid annab juurde. Praegu on Eestis mängutegijatest paljud osaliselt või täiskohaga tarkvara arendajad, enamik õppisid seda omal käel.

Olenemata sellest, et meil IT-haridust ja programmeerimist kõvasti promotakse, on küllalt neid, kes tunnevad, et see jääb nende jaoks ühekülgseks. On palju inimesi, kelle huvid tunduvad esmapilgul vastanditena. Näiteks robootikahuviline kunstihing või kirjandussoonega programmeerija. Selliseid inimesi tõmbab mängude tegemine, sest nii saavad nad rakendada oskusi, mis muudes tööstustes tavaliselt üksteist välistavad.

Kasutamata võimalus

Riiklik mängutööstuse tunnustamine ja isegi toetamine oleks kasulik, sest see on kasutamata potentsiaaliga sektor. Mängud on üleilmsed tooted ja väike tiim võib edu korral teenida suuri summasid. Creative Mobile oli kusjuures mitu aastat start-up-sektori statistikas enim maksutulu toov ettevõte. Toon ikka ja jälle näiteks Creative Mobile’i kui meie ainsat suurt edulugu. Nemad aga alustasid 2010. aastal. Kas me kõigi oma suurepäraste kunstnike ja programmeerijatega IT-riigina ei suuda tõesti enam kunagi seda edu korrata? See oleks sama kurb, kui me poleks peale Skype’i midagi uut suutnud välja mõelda.

Mänguarendus on ettevõtlus nagu iga teine, selle vahega, et alustamise barjäär on madal. Edukas olla on raske, aga alustada lihtne. Riigina ju tahame, et ettevõtlusega tegeleks rohkem inimesi ja võimalikult varakult. Peaksime siis kõiki võimalusi ära kasutama.

Soome eeskuju

Soomes juhtus see, et edulugudest haarati kinni ja asuti riigina seda toetama kui IT-sektori väärilist osa. Soome riik on rahastanud kusagil 100 mängu valmimist. Meil ei muutu midagi enne, kui tekib samasugune suhtumine.

Tasapisi on muutusi näha, nt EAS toetab mängusektori ettevõtete eksporti, aga see on juba järgmine samm. Peaksime esiteks inspireerima, teadvustama, et see on üldse variant, varakult noori kaasa haarama. Ütlema igas hackathon’is, kiirendis ja toetusprogrammis, et tahame näha mänge. Tunnustama tublisid meeskondi, pakkuma toetust, tervitama noori mänguarendajaid IT- ja start-up-sektorisse. Me ei pea riigina ratast leiutama, vaid andma võimaluse praegusele noorele mängivale põlvkonnale teha oma hobist midagi enamat.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
02. June 2016, 08:07
Otsi:

Ava täpsem otsing