Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Salaplaan maksustada kõik autod

    Firmaauto on tegelikult töövahend, mida aeg-ajalt kasutatakse ka hüvena, leiab Peeter Parelo.Foto: Raul Mee

    Viimasel ajal on hakanud tekkima tunne, et seoses firmaautode maksustamisega on rahandusministeeriumi tegelik plaan n-ö salaja sisse viia automaks, alustades ettevõtele kuuluvatest sõiduautodest ja siis hiljem laiendada seda juba kõigile, kirjutab i45 OÜ juhatuse liige Peeter Parelo.

    Hiljuti kirjutas rahandusministeeriumi esindaja, et auto rahaline väärtus on teoreetiliselt hea näitaja, mis iseloomustab auto väärtust hüvena töötaja jaoks, kuid probleem on siin nii õiglase hindamise keerukus (väärtus muutub ja osaliselt subjektiivne suurus) kui ka selle suurusega manipuleerimise oht.
    Auto on enamasti töövahend
    Siit võib välja lugeda, et tööautot peetakse üldjuhul hüveks, kui see tegelikult suuremale osale on töövahend, mida aeg-ajalt kasutatakse ka hüvena. Lihtne näide on müügimehed, kes teevad tööautoga 90% töösõite ja 10% erasõite. Loomulikult on olemas käputäis nn elustiiliettevõtete autosid, aga see on tegelikult kaduvväike osa.
    Samas artiklis mainitakse ka, et auto läbisõit erisoodustuse alusena on hea, sest iseloomustab auto tegelikku kasutusaktiivsust ja on otseses seoses hüve väärtusega. Väiksema kasutuse puhul on maksukohustus väiksem ning suurema kasutuse puhul suurem. Küll on aga probleeme selle mõõtmise täpsuse ja usaldusväärsusega, mis oleks maksuvaidlustes adekvaatne.
    Tänapäeval, mil mõne kuu erisoodustuse rahaga saab sõite automaatselt registeeriva äpi või seadme ning teenuse kasutamise paari aasta kuutasu, ei ole täpne mõõtmine probleemne ega kallis.
    Märgistus
    Ainult ettevõtluse tarbeks kasutatavaid autosid planeeritakse kuidagi erimärgistama hakata, aga seal on vist mööda vaadatud sellest, et sotsiaalmaksu, tulumaksu ja käibemaksu maksustamisperiood on kalendrikuu ning tagantjärele. Kuidas siis autot märgistada, kui seda kasutatakse ühes kuus ainult firmasõitudeks ja teises kuus ka erasõitudeks? Millal pannakse märgistus autole peale ja mida see siis annab? Kui juunis on auto kasutusel ainult ettevõtluse tarbeks ja kleeps on peal, juulis tehakse ka paar erasõitu (mis raporteeritakse augustis), kas siis augustis võib kleepsu maha võtta, kuigi tehakse ainult töösõite?
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Harju Elektri müügitulu kasvas, kuid kasum vähenes
Harju Elekter alustas aastat tagasihoidlikumate tulemustega võrreldes eelmise aastaga, kuid juhatuse sõnul oli esimene kvartal pikemas võrdluses siiski tugev.
Harju Elekter alustas aastat tagasihoidlikumate tulemustega võrreldes eelmise aastaga, kuid juhatuse sõnul oli esimene kvartal pikemas võrdluses siiski tugev.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Raskustes Saksamaa ärikliima paraneb
Saksamaa ettevõtete sentiment on muutunud helgemaks, näidates kolmandat kuud järjest suurenenud kindlustunnet.
Saksamaa ettevõtete sentiment on muutunud helgemaks, näidates kolmandat kuud järjest suurenenud kindlustunnet.
Fazer tahab kogu Balti pagariäri Lätti kolida
Soome toidutootja Fazer kaalub oma Baltikumi pagaritööstuste liitmist üheks tootmisüksuseks Lätis.
Soome toidutootja Fazer kaalub oma Baltikumi pagaritööstuste liitmist üheks tootmisüksuseks Lätis.