Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Porsched diislit enam ei rüüpa

    Viidates olematule tarbijanõudlusele ja elektrilise tuleviku suhtes valitsevale kindlusele, on Porsche ametlikult teatanud diiselmootorite pakkumise lõpetamisest pärast üheksa aastat kestnud tootmist. Esimene diiselmootoriga Porsche oli aastal 2009. valminud Cayenne ja viimaseks jäävad Macan S Diesel ja Panamera 4S Diesel.

    Uudis saabus varsti pärast eelmist teadaannet, milles Porsche andis teada, et kahekordistab oma elektrifitseerimiseelarve 6 miljardi euroni. Diiselmootorite kasutamise lõpetamine on järjekordne märk autotootja kindlameelsest keskendumisest elektri- ja hübriidmootoriga sportautode ja luksusmaasturite tootmisele.
    “Diiselmootorid mängisid traditsiooniliselt teisejärgulist rolli Porsche jaoks,” ütles Porsche Põhja-Ameerika korporatiivse kommunikatsiooni mänedžer Marcus Kabel oma e-kirjas The Drive'ile. “Porsche ei arenda ega ehita ise diiselmootoreid. Praegu diiselmootoriga mudelite nõudlus langeb ning huvi hübriid- ja bensiinimootoritega mudelite vastu on oluliselt suurenenud. Porsche on teinud muutusi oma tootmise planeerimises ja on seadnud tootmise lõpetamise kuupäevaks diisel-Macan S-i jaoks 15. veebruari 2018. See otsus tähendab, et kõik tellimused Macan S Dieseli sõidukile on tootmisprogrammist juba välja võetud.”
    “Ameerika Ühendriikides oli Cayenne ainus Porsche mudel, mida diislina pakuti,“ ütles Kabel. “3. novembril 2015 otsustas Porsche Cars North America vabatahtlikult 2014 kuni 2016 mudeliaastate Porsche Cayenne'i diiselmootoriga sõidukite müügi lõpetada. Edaspidi keskendume tehnilisi tipplahendusi pakkuvatele bensiini ja hübriidajamitele, aga ka elektrimootoritele. Me ei paku enam tulevikus USAs diiselmootoreid.”
    The Drive'ile paistab, et Porschest huvituvatele autojuhtidele ei paku diiselmootorid mingit huvi. Kõneisik ütles ka, et otsusest moodustas olulise osa ka tarkvarauuendus, mille üle “kohalike võimudega konsultatsioone peetakse”. Teisisõnu pole Porschel mõtet arendada diiselmootoreid, mis heitmenormidega kaasas käia suudaksid.
    See pole iseenesest suur üllatus, aga on siiski oluline märk diiselmootorite tuleviku kohta. The Drive ennustas toimuvat juba varem, kui 2019. aastaks värskenduse saava Porsche Cayenne'i mootorivalikus enam diiselmootorit ei pakutud. Kuna Porschel pole erilist ajalugu diiselmootoritega, kui just kunagised traktorid kõrvale jätta, arvab The Drive, et ainult kümme aastat tagasi välja ilmunud diisel-Porschet ei jää keegi eriti taga igatsema.
  • Hetkel kuum
Heleri Michalski: tulevik on ülitundlike inimeste päralt, enesekehtestamine tuleb kasuks juba nüüd
20–30% inimestest on ümberringi toimuva suhtes tavapärasest märksa tähelepanelikumad ja tundlikumad, mistõttu ohustavad neid töökeskkonnas ülesõitmine ja isegi kiusamine. Vajadus niisuguste inimeste järele aga üha kasvab, kirjutab tööelu kogemusnõustaja ja kommunikatsiooniekspert Heleri Michalski.
20–30% inimestest on ümberringi toimuva suhtes tavapärasest märksa tähelepanelikumad ja tundlikumad, mistõttu ohustavad neid töökeskkonnas ülesõitmine ja isegi kiusamine. Vajadus niisuguste inimeste järele aga üha kasvab, kirjutab tööelu kogemusnõustaja ja kommunikatsiooniekspert Heleri Michalski.
Merko aktsionärid kinnitasid esialgsest suurema dividendi
Esialgu välja hõigatud 1eurose dividendi asemel kergitas Merko juhatus aprillis dividendi 1,3 euro juurde, mille ka aktsionärid kolmapäevasel koosolekul kinnitasid.
Esialgu välja hõigatud 1eurose dividendi asemel kergitas Merko juhatus aprillis dividendi 1,3 euro juurde, mille ka aktsionärid kolmapäevasel koosolekul kinnitasid.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Heleri Michalski: tulevik on ülitundlike inimeste päralt, enesekehtestamine tuleb kasuks juba nüüd
20–30% inimestest on ümberringi toimuva suhtes tavapärasest märksa tähelepanelikumad ja tundlikumad, mistõttu ohustavad neid töökeskkonnas ülesõitmine ja isegi kiusamine. Vajadus niisuguste inimeste järele aga üha kasvab, kirjutab tööelu kogemusnõustaja ja kommunikatsiooniekspert Heleri Michalski.
20–30% inimestest on ümberringi toimuva suhtes tavapärasest märksa tähelepanelikumad ja tundlikumad, mistõttu ohustavad neid töökeskkonnas ülesõitmine ja isegi kiusamine. Vajadus niisuguste inimeste järele aga üha kasvab, kirjutab tööelu kogemusnõustaja ja kommunikatsiooniekspert Heleri Michalski.
Tänasest on meil Eesti Rohetehnoloogia Liit
Äripäeva raadio rohetehnoloogiasaates "Cleantech" räägime värskelt loodud Eesti Rohetehnoloogia Liidust. Liit on loodud, et ühendada, toetada ja esindada rohetehnoloogia ettevõtteid, mis tegelevad keskkonda ja kliimat säästvate toodete, teenuste ja protsesside arendamise, kaubastamise, kasutamise, rahastamise ja muul moel toetamisega.
Äripäeva raadio rohetehnoloogiasaates "Cleantech" räägime värskelt loodud Eesti Rohetehnoloogia Liidust. Liit on loodud, et ühendada, toetada ja esindada rohetehnoloogia ettevõtteid, mis tegelevad keskkonda ja kliimat säästvate toodete, teenuste ja protsesside arendamise, kaubastamise, kasutamise, rahastamise ja muul moel toetamisega.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Raadiohommikus: edukad investeeringud ja tume ravimiäri
Äripäeva raadio kolmapäevases hommikuprogrammis räägime nii eluasemeturust, logistika- ja transpordiärist, investeerimisest kui ka ravimiäri pahupoolest.
Äripäeva raadio kolmapäevases hommikuprogrammis räägime nii eluasemeturust, logistika- ja transpordiärist, investeerimisest kui ka ravimiäri pahupoolest.
Hagen Bikes jätkab uue omaniku all ja pakub kompensatsiooni
First Northi börsil noteeritud ja pankrotti läinud Hagen Bikesi tootmine jätkub uue omaniku all ja endistele investoritele pakutakse kompensatsiooni ratta soetamisel.
First Northi börsil noteeritud ja pankrotti läinud Hagen Bikesi tootmine jätkub uue omaniku all ja endistele investoritele pakutakse kompensatsiooni ratta soetamisel.