Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Valimiskampaania eelarve avalikuks

    Eilse Äripäeva veergudel sai ilmsiks, et erakonnad tõrguvad europarlamendi valimiste kampaania eelarveid avalikustamast.

    Äripäeva hinnangul töötab kampaaniaeelarve suuruse varjamine ühemõtteliselt parteide endi kahjuks, mis on tuleva-aastasi riigikogu valimis silmas pidades kahtlemata ebamõistlik.Raske on tõsiselt võtta korruptantidega võitlejaid, kes ise oma rahaasjadest avalikult rääkimast keelduvad ja leiutavad põhjendusi seda mitte teha. IRLile tasub siinkohal meelde tuletada, et kes teistele korruptsiooni nina peale tahab hõõruda, peab ise laitmatu olema, rahaasjades iseäranis. Kohalike valimiste staari Eerik-Niiles Krossi „Võib-olla reklaamiagentuuridele ei sobigi see“ (st kampaaniasumma avalikustamine) mõjub abitult ja kunstlikult. Sama erakonnaga liitunud Anvar Samost ei oleks ajakirjanikuna kindlasti öelnud: „Ka konkurendid loevad Äripäeva. See pole info, mida jagama hakata.“
    Mitu põhjust. Loomulikult on kampaaniaeelarved olemas kõigil parteidel. Teistmoodi ei saaks kampaaniat üldse planeeridagi – seda enam, et reklaampinnad broneeritakse ja ostetakse aegsasti ette. Sellel, et eelarvetest rääkida ei taheta, võib olla mitu põhjust. Esiteks ei soovita konkurentidele reklaamikulude suurusest aimu anda, nagu viitas Kross. Ettevõtlusmaailmas olekski see tõesti tõsiseltvõetav argument, ent poliitilise ja ärilise reaalsuse vahele ei saa võrdusmärki panna. Poliitikuks pürgija suhtes kehtivad avalikkuses kõrgemad nõudmised.Teine võimalus on, et erakonnad tasuvad osa kulude eest mustalt. Ette välja öeldud summa puhul on oht, et pärast ei hakka rehkendus klappima ja mustalt makstu ujub pinnale. Kolmas võimalus on see, et eelarve läheb tõesti plaanitust suuremaks – aga kui see tõesti juhtub, siis kindlasti mitte suurusjärkude võrra. Planeeritud eelarve on võimalik avalikustada igal juhul.
    Valijale kasulik info. Miks tuleks kampaania planeeritavad kulud avalikustada juba valimiste eel? Esiteks, praegused eurovalimised osutuvad suuresti tuleva-aastaste riigikogu valimiste eelmänguks. Kes nüüd rahaasju kiivalt varjab, kahjustab oma kevadist stardipositsiooni. On lühinägelik arvata, et hämamine kampaaniakulude teemal valijale märkamata jääb. Teiseks, see info on valijale kasulik valimisotsuse langetamisel. Kampaaniale kulunud summa avalikustamisega pärast valimisi pole valijal – vähemasti kohe – midagi peale hakata, sest tal puudub vahetu tagasiside võimalus mõttetult laristanut korrale kutsuda. Kolmandaks: mismoodi saata Euroopasse või Toompeale tegelasi, kes ei tea või ei tahagi teada, palju nad uue töökoha saamiseks kulutavad või kulutada plaanivad? Arvutamis- ja planeerimispuudulikke ei oodata kummalgi pool.
    Europarlamendi valimiste kaudu jagatavad töökohad on Eesti palgataset arvestades niivõrd kõrge palgaga, et avalikkusele peab teada olema nendele valituks osutumise hind. Tänase seisuga on avaldasid planeeritud eelarvesumma üksnes sotsiaaldemokraadid ning kampaania maksumuse eeldatava suurusjärgu avaldas Konservatiivne Rahvaerakond. Keskerakond ja Eestimaa Rohelised jätsid ÄP küsimusele vastamata, IRL ajas häma, Reformierakond keeldus arvudest rääkimast. Jätke meelde.
     
     
    Autor: 1185-aripaev
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Suur diil lukus: Novavax ja Sanofi käivitavad uute vaktsiinide arenduse
Novavaxi aktsiad enam kui kahekordistusid reedel pärast seda, kui ettevõte teatas 1,2 miljardi dollari suurusest litsentsilepingust Sanofiga.
Novavaxi aktsiad enam kui kahekordistusid reedel pärast seda, kui ettevõte teatas 1,2 miljardi dollari suurusest litsentsilepingust Sanofiga.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.