Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Toyota võitleb 10 miljoni auto needusega

    Toyota kriisist välja toonud president Akio Toyoda uue Lexuse mudeli kõrval.Foto: EPA

    Kõik maailma suurimad autotootjad on sattunud raskustesse, kui nende aastatoodang on ületanud 10 miljoni auto piiri. Toyota juhil on plaan, kuidas valutult edasi liikuda.

    Nii Toyota, General Motors kui ka Volkswagen Group on raskesse seisu sattunud siis, kui aastas müüdud autode arv on jõudnud 10 miljoni ringi. See on justkui suurtootjate needus, et selle piiri lähedal hakkavad juhtuma halvad asjad.
    Aastal 2009, kui Toyota oli just jõudmas 10 miljoni autoni aastas, tekkisid süüdistused, et ettevõtte toodetud autod võivad kontrollimatult kiirendada. Firma pidi tagasi kutsuma miljoneid autosid ja leppis kohtuväliselt USA valitsusega kokku 1,2 miljardi dollarilises leppetrahvis. Miks selline prohmakas juhtus? Toona nähti põhjusena just kiiret kasvu. 
    General Motors oli 10 miljoni auto lävel 2014. aastal, kui tulid ilmsiks autode vigased süütesüsteemid. Viga seostati rohkem kui 120 inimese surmaga. Järgnes veel rida vigu, näiteks elektriakende iseeneslik süttimine, mistõttu ettevõte soovitas autoomanikel autosid hoida väljas, mitte garaažis. Viimase paari aastaga on General Motors pidanud tagasi kutsuma kümneid miljoneid sõidukeid.
    Volkswagen ületas 10 miljoni piiri 2014. aastal ja me kõik teame, mis peagi juhtus. Eelmise aasta sügisel tuli ilmsiks, et firma oli emissiooninumbrite petmiseks paigutanud diiselmootoriga autodesse spetsiaalset tarkvara. Ettevõtte müük kukkus. Nad on sunnitud tagasi kutsuma suure hulga autosid, maksma trahve siin ja teisel pool Atlandi ookeani ning suur hulk kohtukaasusi ootab veel lahendust.
    Toyotal kaval plaan
    Selliste juhtumite vältimiseks on Toyotal plaan firma struktuuri muuta. See on üllatav, kuna ettevõtte praegune tegutsemissüsteem viidi sisse alles kolm aastat tagasi. Praegu vastutab üks üksus arenenud ja teine arenevate turgude eest, kolmanda vastutada on tähtsad komponendid nagu mootorid ja käigukastid, neljas üksus on Toyota luksusbränd Lexus.
    Wall Street Journali allikate andmeil on Toyota presidendil Akio Toyoda uus plaan jagada firma üksusteks, mis vastutavad kindlat tüüpi ja kindla suurusega autode eest. Näiteks tegeleks üks haru ainult linnamaasturitega ja teine tarbesõidukitega.
    Väidetavalt tahab Toyoda panna üksuseid juhtima võimalikult noored juhtkonna liikmed. Eesmärk on kiirendada otsuste langetamist ning luua uus põlvkond juhte.
    Toyodale on tegutsemiseks antud üsna vabad käed. Usk temasse on tänu firma tulemustele üsna suur. 2009. aastal, kui ta firma etteotsa astus, sai Toyota aastakümnete esimese aastakahjumi, kuid nüüd märtsis lõppev majandusaasta peaks tulema kolmas järjestikune rekordkasum. Toyoda ametis oldud ajaga on Toyota aktsia hind kahekordistunud.
    Toyoda on kõike muud kui tüüpiline Jaapani juht. 2011. aastal vähendas ta Toyota nõukogu liikmete arvu 27 pealt 11-le ja eelmisel aastal suurendas üksuste juhtide vastutuskoormat. Toyoda on juhtkonda palganud välismaalasi, mis on Jaapanis haruldane – seal domineerib tavaliselt püramiidstruktuur.
    Samas kritiseerib osa endisi ja ka praeguseid Toyota juhtkonna liikmeid, et firma käsuliin on aeglane ja hierarhiline. Toyota peab otsima võimalusi enda tööd tõhustada. Üks variant oleks luua rohkem globaalseid automudeleid – autosid, mis oleksid samad nii Jaapanis, Indias, Euroopas kui ka Ameerikas. Uus struktuur on asjatundjate hinnangul samm selle poole.
    Konkurendid ei maga
    Samal ajal ei maga ka Toyota konkurendid. Volkswagen muudab töökorraldust ja otsib ettevõttesse uut verd. Skandaaliga seotud kauaaegsed juhid on üle parda visatud. Ka Volkswagen vähendas nõukogu liikmete arvu, kuigi vaid kolme koha võrra.
    General Motorsi tegevjuht Mary Barra on lubanud täielikult muuta firma tootearendust, parandada toodangu kvaliteeti ja ettevõtte kommunikatsiooni.
    Kõigil neil kolmel firmal on palju ühist ja kuigi nende probleemide põhjused on erinevad, siis need tulenevad ühest ja samast soovist – saada ja olla maailma suurim autotootja. Viimastel aastatel on nad aga mõistnud, et see on raske ülesanne.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Eelarvenõukogu: riigivõlg kasvab kiirelt
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Everaus rajab Rae valda uue elukvartali
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.