• OMX Baltic−0,63%300,5
  • OMX Riga0,22%888,87
  • OMX Tallinn−0,4%2 058,67
  • OMX Vilnius0,26%1 195,6
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 1000,46%8 832,35
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,41
  • OMX Baltic−0,63%300,5
  • OMX Riga0,22%888,87
  • OMX Tallinn−0,4%2 058,67
  • OMX Vilnius0,26%1 195,6
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 1000,46%8 832,35
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,41
  • 20.02.17, 10:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

May mures Vauxhalli müügi pärast

Briti peaminister Theresa May plaanib kohtuda Peugeot’ juhi Carlos Tavaresiga, et arutada tehingut, millega Briti Vauxhall läheb Prantsuse autotootja omandusse.
Theresa May.
  • Theresa May.
  • Foto: EPA
Eelmsel nädalal teatas Peugeot’sid ning Citroene valmistav Prantsuse autotootja PSA Group, et ostab ära General Motorsi Euroopa ärid, mille alla kuulub ka Opel ning selle Suurbritannia bränd Vauxhall.
Briti valitsuse kõneisik ütles, et May tahab kohtumisel Tavaresiga selgeks rääkida, missugused on tehingu tingimused ning missugust mõju see Suurbritannia autotööstusele avaldab, vahendab MarketWatch. May on niigi hirmul Briti autotööstuse käekäigu pärast pärast Brexitit. Tehingu tulemusena võivad kaduda tuhanded töökohad, sest Vauxhall pole kasumlik ettevõte.  
“Valitsus on valmis tegutsema, mitte ei lase sellel (ostutehingul – toim) lihtsalt juhtuda,” kommenteeris Briti valitsuse anonüümsust palunud ametnik.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Peugeot’ plaan osta Opel ning Vauxhall on nii Saksamaal kui ka Suurbritannias kohanud negatiivset vastukaja eeskätt ametiühingute poolt. Eriti mures on britid, kuna autotööstus, mis on Euroopa Liidu riikide müügist väga sõltuv, võib Brexiti tõttu sattuda suure löögi alla. Samuti valmistatakse paljusid autoosi Euroopa Liidu riikides ning nende toimetamine Suurbritanniasse võib pärast Brexitit muutuda keerukamaks.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 27 p 17 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele