• OMX Baltic−0,69%300,3
  • OMX Riga0,2%888,65
  • OMX Tallinn−0,5%2 056,74
  • OMX Vilnius0,33%1 196,49
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 1000,47%8 833,16
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,4
  • OMX Baltic−0,69%300,3
  • OMX Riga0,2%888,65
  • OMX Tallinn−0,5%2 056,74
  • OMX Vilnius0,33%1 196,49
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 1000,47%8 833,16
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,4
  • 04.03.17, 13:40
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Peugeot ja General Motorsi hiigeltehing lõpusirgel

PSA Group ja General Motors teatavad tõenäoliselt esmaspäeval, et Prantsuse ettevõte ostab Opeli brändi, ütlesid asjaga kursis olevad inimesed Bloombergile.
Opel.
  • Opel.
  • Foto: EPA
Pärast tehingut tekib regiooni suuruselt teine autotootja ning see võimaldab General Motorsil Euroopa turult lahkuda.
Kaks autotootjat, kes on esmaspäeval toimuvale pressikonverentsile kutsed välja saatnud, on tehingu tingimuste raamistikus kokkuleppele jõudnud, ütlesid asjaga kursis olevad inimesed, kes soovisid jääda anonüümseks, sest kõnelused on jätkuvalt privaatsed. Kokkuleppele antakse veel viimast lihvi, aga PSA juhatuse liikmed on selle juba heaks kiitnud, ütlesid inimesed. Nii PSA kui ka Opeli pressiesindajad keeldusid kommentaaridest.
Tehinguga loodetakse säästa 2 miljardit

Artikkel jätkub pärast reklaami

PSA tahab tehinguga säästa umbes 2 miljardit eurot. See peaks suuresti tulema tootmisvõimsuse vähendamisest, ühisostude tegemisest, autojuppide jagamisest. Tootmise lisakulud peaks vähenema, ütles üks asjaga kursis olev inimene Bloombergile.
Peugeot omanikfirma PSA tegevjuht Carlos Tavares plaanib General Motorsi kahjumit tootvatele brändidele (Opel ja Vauxhall) elu sisse puhuda. Selleks plaanib ta äride restruktueerimist, mis peaks ootuste kohaselt toimima sama moodi nagu Peugoet ja Citroeni puhul. Viimased kaks brändi olid mõned aastad tagasi suurtes raskustes, aga Tavaresi pani ettevõtted uuesti õitsema.
Tavares ütles, et Opelil on potentsiaali laieneda just koduregioonis (Opel baseerub Frankfurdis). See areng oli General Motorsi all piiratud.
Töökohad on tähtsad
Müügikaive on Euroopa küllastunud autoturul kriitilise tähtsusega. General Motors müüs Euroopas aastas umbes 1,2 miljonit Opelit ja Vauxhalli – nende mahtude omandamine aitab PSA Groupil uute autode ja mootorite arendamise kulu vähendada.
Läbirääkimiste juures on üheks probleemiks kujunenud see, kuidas GM ja PSA haldavad Opeli töötajate pensioniplaane, ütlesid asjaga kursis olevad inimesed. Programm on 9 miljardi dollari ulatuses alarahastatud, selgub Bloombergi kogutud andmetest. Teised keerulisemad küsimused hõlmasid tehnoloogia litsentseerimise tasusid ning tootmismahtude alandamist.
Selleks, et töötajad ja poliitikud tehingut toetaksid, on PSA juhtkond reisinud Euroopas ringi ning kohtunud ametiühingute juhtide ja poliitikutega. Neile on kinnitatud, et Opeli töötajaid ja tootmishooneid kaitstakse. Prantsusmaa ja Saksamaa valitsused on rõhutanud, et töökohtade säilitamine peaks olema kõrgem prioriteet.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 27 p 18 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele