Netflix vallutab uusi tippe

17. oktoober 2017, 15:30
Netflixi
http://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20171017/BORS/171019708/AR/0/AR-171019708.jpg
Ainult tellijale

Eile supertulemustest teatanud maailma suurim voogedastaja Netflix plaanib ka tuleval aastal jõuliselt kasvada ning laieneda, investorid reageerisid uudistele rekordilise optimismiga.

Märgiline on Netflixi uute kasutajate hulk, mis kasvas möödunud kvartalis 5,3 miljoni inimese võrra. Analüütikud ootasid seejuures 4,5 miljoni uue tarbija lisandumist.

Investoritele valmistas rõõmu ka ettevõtte kasum, mis oli analüütikute ootustest aktsia kohta 5 senti kõrgem ning küündis 37 sendini väärtpaberi eest. Ekspertide ennustatut ületas napilt ka börsiettevõtte 2,99 miljardi dollari suurune käive.

Netflixi laienemine tuli suuresti välismaalt. Täpsemalt lisandus uutest kasutajatest 4,45 miljonit USA piiri tagant ning 850 000 Ameerika Ühendriikidest. Kokku on Netflixil nüüd üle maailma 104 miljonit tellijat.

Börsifirma aktsia reageeris uudistele 1,2protsendilise tõusuga ning aktsia hind jõudis uue rekordini, ületades 200 dollari piiri. Tipphetkel maksis see lausa 205,07 dollarit.

Netflixi turuväärtus on aastaga kahekordistunud.
Netflixi käive kasvab stabiilselt.

Originaalne sisu

Uute kasutajate huvi köidab kõige rohkem Netflixi originaalprogramm. Nii näiteks on ettevõte investeerinud suuri summasid seriaali „Stranger Things“ ning „The Crown“. Netflixi ühe tuntuma seriaali „House of Cards“ on aga aidanud massidesse viia paljud maailma telekanalid.

„Meie pikaajaline eesmärk on selge,“ kinnitas ettevõte investoritele saadetud kirjas. „Keskendume originaalsisu tootmisele ega osta sisse võõraid litsentse,“ kinnitati börsifirmasse raha paigutanutele. Nii näiteks läheb originaalsisu tootmisele sel aastal ligi veerand kõigist kulutustest ning järgmisel aastal tahetakse see määr tõsta 50 protsendini.

Eelmises kvartalis aitas Netflixi originaalsisu mahu kasvule kaasa ka koomiksiraamatute tootja Millarwordli ostmine. Nii saadi juurdepääs sarja „Old Man Logan“ tootmisele. Samuti tegeletakse aktiivselt kaabeltelevisooni klientide ülemeelitamisega, kes pole rahul küllaltki kulukate, kuid vähest paindlikkust ning kehva valikut pakkuvate pakettidega. Netflix kasutab olukorda ära ning turundab oma toodet üha agressiivsemalt – näiteks pakutakse ajutisi tasuta perepakette.

Tihe konkurents

Hoolimata teleturu nõrkusest peab Netflix enda turundamisel arvestama faktiga, et konkurents voogedastusega tegelevate teenusepakkujate vahel tiheneb. „Suurt võimalust teleturu ülevõtmiseks näevad ka teised tehnoloogiaettevõtted,“ ütles Netflix investoritele saadetud kirjas. „Oleme küll suurepärases seisus, kuid peame pidevalt oma toodet arendama, et konkurentidest ees püsida.“

Netflixi peamisteks konkurentideks peetakse Amazoni voogedastust ning Walt Disneyt, mis otsustas oma tooted USA Netflixist alates 2019. aastast eemaldada. Disney plaanib turule tuua oma programmi, kus tahab vaatajale oma filme müüa. Amazon aga on sarnaselt Netflixiga suurendamas originaalsisu tootmise hulka. Ka Apple kavatseb järgmisel aastal kulutada miljard dollarit, et arendada oma voogedastust ning toota sellele originaalsisu.

Netflixi vastus konkurentidele on mitme maailmanime palkamine ning uudse intellektuaalse sisu loomine. Nii sõlmiti hiljuti leping Shonda Rhimesiga, kes on tuntud kui sarja „Grey Anatoomia“ looja. Rhimesi ülesandeks on toota Netflixile originaalseid teleshow'sid.

Netflixi kasum jõudis rekordini.

Agressiivne kasv jätkub

Kuigi staaride kaasamine konkurentsieelise saamiseks on kulukas, ei näe Netflixi juhtkond selles probleemi. „Need kulud on küllaltki hästi ennustatavad,“ ütles Netflixi sisu eest vastutav Ted Sarandos Wall Street Journalile. „Viimastel aastatel on meie käive kasvanud kiiremini kui sisutootmise eelarve,“ viitas ta sellele, et börsifirmal arenguruumi ja -võimalusi jagub.

„Sellises konkurentsiolukorras ei saa lihtsalt olla vahemees keskkonna ja vaataja vahel, vaid tuleb olla ise selleks originaalseks keskkonnaks,“ pidas ka IBISWorldi vanemanalüütik Jonathan Hadad lisainvesteeringuid vajalikuks. Nii kavatsebki Netflix tuleval aastal oma sisueelarvet 7-8 miljardi dollari võrra suurendada. „See aitab meil rahvusvahelist kasumlikkust stabiilselt kasvatada ning investeerida nii Aasiasse kui kogu maailma,“ leidis Sarandos.

Sarjade ning teleshow’de kõrval plaanitakse senisest tugevamalt investeerida ka seni originaalsisu poolest vaeslapse rollis olnud filmidesse. Sarandos lubas, et järgmisel aastal tuleb platvormile vähemalt 80 Netflixi enda toodetud filmi. Võrdluseks: äsja lõppenud kvartalis toodeti neid kaheksa ning eelmisel aastal 13.

Investeeringute kasv sisusse ning uutesse teleshow’desse toob kaasa ka toote kallinemise lõpptarbija jaoks. Nii lisatakse praegusele 9,99dollarilise kuutasuga paketile üks dollar ning 11,99dollarilisele paketile kaks dollarit. Hinnatõusu suurt negatiivset mõju Netflixi analüütikud aga ei karda. „Selleks ei saa olla paremat aega kui praegu, sest see tuleb enne tippseriaali „Stranger Things“ teise hooaja algust,“ rääkis Raymond Jamesi analüütik Justin Patterson MarketWatchile.

Netflix on ennustanud, et hinnatõusu tulemusena saadakse USAs selle aasta neljandas kvartalis 1,3 miljonit uut klienti, eelmise aasta viimases kvartalis lisandus platvormile 1,9 miljonit tasulist jälgijat. Välismaalt loodetakse selle aasta kolmel viimasel kuul aga 5,1 miljonit uut liitujat.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

    Vaata kogu kava
    Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
    17. October 2017, 15:07
    Otsi:

    Ava täpsem otsing