• OMX Baltic−0,42%301,12
  • OMX Riga−0,61%881,51
  • OMX Tallinn−0,16%2 063,75
  • OMX Vilnius0,18%1 194,64
  • S&P 5000,00%5 982,72
  • DOW 300,00%42 215,8
  • Nasdaq −0,91%19 521,09
  • FTSE 1000,14%8 846,17
  • Nikkei 2250,9%38 885,15
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,41
  • OMX Baltic−0,42%301,12
  • OMX Riga−0,61%881,51
  • OMX Tallinn−0,16%2 063,75
  • OMX Vilnius0,18%1 194,64
  • S&P 5000,00%5 982,72
  • DOW 300,00%42 215,8
  • Nasdaq −0,91%19 521,09
  • FTSE 1000,14%8 846,17
  • Nikkei 2250,9%38 885,15
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,41
  • 06.01.16, 12:24
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Investor Toomas: ostsin Volkswageni aktsiaid

Eile kukkus Volkswageni aktsia üle 6 protsendi ja seetõttu otsustasin investeerida Saksa autotootjasse, millega viisin täide ka ühe eelmisel aastal antud lubaduse.
Volkswagen
  • Volkswagen
  • Foto: EPA
Suur trahv, kuid suur firma
Olen varem kirjutanud Volkswagenist mitmeid artikleid ning oma novembri artiklis soovitasin autofirmast eemale hoida kui pidalitõbisest. Raputan nüüd uuel aastal endale natuke tuhka pähe, kuna Volkswageni aktsia on alates septembrist, mil autotootja mainekriisi sattus, üle 30 protsendi tõusnud. Novembrist alates on aktsia tõusnud 5 protsenti.
Volkswageni aktsia sattus eile suure surve alla pärast seda, kui USA justiitsministeerium esitas autotootja vastu hagi. USA nõuab Saksa autotootjalt üle 19 miljardi dollari kompensatsiooni pettuse eest, mis avastati septembris ja puudutab tarkvara, millega Volkswagen pettis lämmastikoksiidi emissiooni teste parema kütusekulu ning jõudluse nimel. Autod paiskasid õhku lubatust kuni 40 korda rohkem kahjulikke gaase.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kokku on Volkswagen müünud umbes 11 miljonit diiselmootoriga autot, mis saastavad õhku. Tegemist on suure trahviga, kuid selle lõplik suurus jääb kohtu otsustada. ING panga analüütikud ütlesid eile, et nemad ootasid trahvisummaks 13 miljardit dollarit ning juhtumi lahendamist kohtuväliselt.
Ostsin 19 Volkswageni aktsiat hinnaga 130,8 eurot aktsia. Tehingusummaks oli 2485,2 eurot, mille eest saaks näiteks Auto24 portaali sirvides 205 000kilomeetrise läbisõiduga 2001. aasta Passati või 2002. aasta Golfi, millel läbisõitu 248 000 kilomeetrit. Frankfurdi börsil tehtud tehingu komisjonitasuks kujunes Swedbankis 14,06 eurot.
Täidan lubaduse lugejate ees
Ostsin Volkswageni aktsiaid, kuna usun, et vaatamata üüratutele trahvidele jääb autofirma püsima. Mainekriisi tõttu küll praegu müüginumbrid kahanevad, aga autofirma viib sisse mitmeid olulisi muudatusi ja seetõttu ma usun, et varsti hakkab ka probleem unustusehõlma vajuma ning müüginumbrid uuesti kasvama. Volkswagen on tunnustatud kvaliteetsete autode tootja maailmas, vastupidisel juhul poleks ettevõte aastakümnete jooksul nii suureks kasvanud.
Eelmise aasta alguses lubasin, et paigutan 10 protsenti portfellist lühiajaliselt või suurema riskiga. Volkswageni aktsiate ostmisega saab see strateegia alguse. Olen veendunud, et Volkswageni aktsia hakkab Ameerika mägedel sõitma ning kõikumist tuleb palju. Samas kuna aktsia osakaal on portfellist 1 protsent või pisut alla selle, ei mängi see nii suurt rolli. Sel aastal kavatsen veel riskantseid oste teha ning hoian suurte liikumiste suhtes silmad lahti. Iial ei või teada, kuna tabab mõnda ettevõtet uus „Volkswageni skandaal“ või kuna turg taas mõne aktsia hinnaga üle reageerib.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 29 p 17 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele