Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Investor Toomas: ostsin Volkswageni aktsiaid

    VolkswagenFoto: EPA

    Eile kukkus Volkswageni aktsia üle 6 protsendi ja seetõttu otsustasin investeerida Saksa autotootjasse, millega viisin täide ka ühe eelmisel aastal antud lubaduse.

    Suur trahv, kuid suur firma
    Olen varem kirjutanud Volkswagenist mitmeid artikleid ning oma novembri artiklis soovitasin autofirmast eemale hoida kui pidalitõbisest. Raputan nüüd uuel aastal endale natuke tuhka pähe, kuna Volkswageni aktsia on alates septembrist, mil autotootja mainekriisi sattus, üle 30 protsendi tõusnud. Novembrist alates on aktsia tõusnud 5 protsenti.
    Volkswageni aktsia sattus eile suure surve alla pärast seda, kui USA justiitsministeerium esitas autotootja vastu hagi. USA nõuab Saksa autotootjalt üle 19 miljardi dollari kompensatsiooni pettuse eest, mis avastati septembris ja puudutab tarkvara, millega Volkswagen pettis lämmastikoksiidi emissiooni teste parema kütusekulu ning jõudluse nimel. Autod paiskasid õhku lubatust kuni 40 korda rohkem kahjulikke gaase.
    Kokku on Volkswagen müünud umbes 11 miljonit diiselmootoriga autot, mis saastavad õhku. Tegemist on suure trahviga, kuid selle lõplik suurus jääb kohtu otsustada. ING panga analüütikud ütlesid eile, et nemad ootasid trahvisummaks 13 miljardit dollarit ning juhtumi lahendamist kohtuväliselt.
    Ostsin 19 Volkswageni aktsiat hinnaga 130,8 eurot aktsia. Tehingusummaks oli 2485,2 eurot, mille eest saaks näiteks Auto24 portaali sirvides 205 000kilomeetrise läbisõiduga 2001. aasta Passati või 2002. aasta Golfi, millel läbisõitu 248 000 kilomeetrit. Frankfurdi börsil tehtud tehingu komisjonitasuks kujunes Swedbankis 14,06 eurot.
    Täidan lubaduse lugejate ees
    Ostsin Volkswageni aktsiaid, kuna usun, et vaatamata üüratutele trahvidele jääb autofirma püsima. Mainekriisi tõttu küll praegu müüginumbrid kahanevad, aga autofirma viib sisse mitmeid olulisi muudatusi ja seetõttu ma usun, et varsti hakkab ka probleem unustusehõlma vajuma ning müüginumbrid uuesti kasvama. Volkswagen on tunnustatud kvaliteetsete autode tootja maailmas, vastupidisel juhul poleks ettevõte aastakümnete jooksul nii suureks kasvanud.
    Eelmise aasta alguses lubasin, et paigutan 10 protsenti portfellist lühiajaliselt või suurema riskiga. Volkswageni aktsiate ostmisega saab see strateegia alguse. Olen veendunud, et Volkswageni aktsia hakkab Ameerika mägedel sõitma ning kõikumist tuleb palju. Samas kuna aktsia osakaal on portfellist 1 protsent või pisut alla selle, ei mängi see nii suurt rolli. Sel aastal kavatsen veel riskantseid oste teha ning hoian suurte liikumiste suhtes silmad lahti. Iial ei või teada, kuna tabab mõnda ettevõtet uus „Volkswageni skandaal“ või kuna turg taas mõne aktsia hinnaga üle reageerib.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.