Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Investor Toomas: kui palju märgin LHV aktsiaid?

    investor ToomasFoto: Anti Veermaa

    Pole saladus, et peagi Tallinna börsi nimekirja lisanduv LHV aktsia on kallivõitu ning iga IPO-l osaleja ostab paratamatult lisaks kõigele muule ka mitu head aastat ilusat tulevikuvisiooni. Sellele vaatamata jään oma esialgse otsuse juurde.

    Otsustasin juba märtsis, et võtan LHV aktsiate märkimisest osa ning sain kohe kohalikult investeerimiskogukonnalt ka kriitikat, et nõnda umbropsu otsustades annan investoritele halba eeskuju ning pikaajaline investor peaks otsuseid tegema pikkamööda.
    Tunnistan, et kui kriitika ei käiks minu kohta, siis laias laastus oleksin sellega päri. Minagi ei soovita kellelgi uisapäisa LHV aktsiaid märkida ega üleüldse ilma põhjaliku analüüsita ühtki väärtpaberit soetada. Küll ei maksa ära unustada, et ükski positsioon ei ole igavene – kui LHV aktsia kohe börsiletuleku järel pööraselt ja mõõdutundetult tõusma hakkab, siis ei kõhkle ma sekunditki oma sissepandud raha kiireks kasumiks vormistada.
    LHV on olnud aastaid luubi all
    Olen LHV tegemisi pingsalt jälginud selle algusaastatest alates ning seda, et pank lähiaastatel omadega põhja peaks minema, ma tõesti karta ei oska. Ja isegi, kui selgub mõni senitundmatu asjaolu, mis aktsia alla veab, siis see käib lihtsalt paratamatult investeerimise juurde. Pole vahet, kas oled pikaajaline investor või päevakaupleja.
    Et oma viimaseidki kõhklusi tappa, on minu viimane kuu möödunud põhiliselt LHV-lainel. Alles läinud laupäeval käisin koos kohalike investeerimisklubilistega kuulamas LHV pensionifondide juhi ning panga asutajate ridadesse kuuluva Andres Viisemanni mõtisklusi maailma majandusest ja investeerimisest.
    Eile analüüsisin huviga ettevõtte värskeid esimese kvartali tulemusi ning samal päeval avaldati ka lühiülevaade ettevõtte avaliku pakkumise noteerimise ja kauplemisele võtmise prospektist. Viimane vajalik infokild saabus täna, mil aktsionäride koosolekul kiitsid ettevõtte börsiplaani heaks ka 117 kohale tulnud osanikku ning börs teatas, et alustas menetlust LHV aktsiate noteerimiseks Balti põhinimekirjas.
    Panustan soliidse summa
    Otsustasin, et märgin aktsiaid maksimaalselt 10 000 euro väärtuses, sest siis ei moodustaks LHV positsioon minu portfellist üle 4% suurust osakaalu. Ehkki LHV prospektis on muu hulgas kirjas, et ettevõttel on õigus eelistada Eesti investoreid välismaistele ning võlakirjaomanikke teistele investoritele, siis need ja teised klauslid paistavad juriidilisest vaatevinklist niivõrd üldsõnalised, et on üsna raske kindel olla, keda siis lõppude lõpuks eelistama hakatakse.
    Midagi hullu ei oleks minu jaoks lahti ka siis, kui 10 000 eurost 5000 hiljem tagasi kantakse. Praegust investorite optimismi arvestades julgeksin IPO järel aktsiale kerget tõusu ennustada küll. Isegi kui loodetud summas aktsiaid märkida ei õnnestu, siis olen alati lähtunud põhimõttest: kes senti ei korja, see eurot saa.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Fordi elektriautode tootmisest tulenev kahjum ületab miljardit
Fordi elektriautode üksus teatas, et esimese kvartali kahjumid kasvasid 1,3 miljardi dollarini, ehk iga kvartalis müüdud 10 000 sõiduki kohta 132 000 dollari võrra, mis andsid panuse ettevõtte üldkasumi vähenemisele.
Fordi elektriautode üksus teatas, et esimese kvartali kahjumid kasvasid 1,3 miljardi dollarini, ehk iga kvartalis müüdud 10 000 sõiduki kohta 132 000 dollari võrra, mis andsid panuse ettevõtte üldkasumi vähenemisele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.